پزشکی قانونی

گواهی سلامت مقعد چیست؟

پزشکی قانونی می تواند نسبت به تشخیص رابطه از مقعد همانند رابطه واژینال و یا رابطه از قبل، اقدام و اعلام نظر نماید که این معاینه بیشتر در تجاوزات جنسی موثر می باشد.

در این مقاله برایتان توضیحاتی در خصوص گواهی سلامت مقعد و روش کار پزشکی قانونی ارائه می دهیم.

دریافت گواهی سلامت مقعد

در صورتی که شکایتی مبنی بر رابطه نامشروع شده باشد، دادگاه می تواند برای معاینه مقعد و صدور گواهی در خصوص آن دستورات لازم را به پزشکی قانونی بدهد.

همانطور که رابطه مهبلی اثراتی از خودش به جا می گذارد، رابطه از مقعد هم اثراتی به جا می گذارد که در مواردی باعث خونریزی و آسیب دیدگی شدید بافت این ناحیه می شود و در طولانی مدت هم ممکن است تمام بیماری های ذکر شده را به دنبال داشته باشد.

علاوه بر انواع بیماری های عفونی که می تواند مستقیما از طریق انتهای روده و مقعد جذب خون شود و باعث بیماری های التهابی و عفونی شود.

این که ترمیم این بافت چه قدر طول می کشد و چقدر قابل ترمیم شدن هست، بستگی به حساسیت این ناحیه و تعداد دفعات انجام این عمل و فاصله زمانی تکرار و شدت انجام دارد و خیلی عوامل دیگر که ممکن است شخص ماما هم با معاینه به راحتی تشخیص دهد ولی معمولا در معاینه پرده بکارت، مقعد در صورتی که درخواست نشده باشد بررسی نشده و به پزشک مورد نظر بستگی خواهد داشت.

در صورت مکرر بودن، علایم دخول را می توان مشاهده نمود. باید دانست که اگر دفعات دخول کمتر از ۳-۲ مورد باشد نباید انتظار علایم را داشت در صورتی که دفعات دخول بیشتر باشد علائمی مثل از بین رفت چین های مقعدی که در حالت معاینه پوست اطراف مقعد صاف تر از زمان طبیعی است و تورم یا صافی چین ها، ضخیم شدن پوست اطراف مقعد که به داخل کشیده شده و تا ناحیه پوستی مخاطی ادامه می یابد و گهگاه ناحیه یاد شده پوسته گذار می گردد، دیده می شود.

صدور گواهی سلامت مقعد

اگر مفعول حرفه ای باشد ضخیم شدن پوست حتی به داخل رکتوم امتداد می یابد و فیسوزهای بهبود یافته قبلی به صورت خطوط کم رنگ در محل چین ها دیده می شود.

در مفعولین حرف های مقعد شکل قیفی پیدا می کند مثل اینکه مقعد به طرف داخل کشیده شده باشد از نکات مهم این است که هیچ وقت نباید شل شدگی اسفنکتر مقعدی را از یاد برد.

در افراد حرف های و در مشاهده مقعدی اکثرا علائمی مشاهده نمی گردد مگر از مانور به خصوصی استفاده نمائیم. مواقعی که شخصی در حالت معاینه قرار دارد انگشتان بزرگ را در فاصله کمی از مقعد قرار داده و با بقیه انگشتان باسن را گرفته و به طرف کناره ها می کشیم تا چین ها مقعدی به خوبی نمایان شوند.

سپس به طور عمدی به اسفنکتر فشار آورده و تا فرد خود را جمع کند و اگر افکار او را به نکته دیگری جلب نمایید حرکت ارادی اسفنکتر از بین رفته و حالت آن مشحص می شود.

علائم پارگی اسفنکتر چین ها ممکن است مشاهده شود که لازم به توجه است شلی اسفنکتر مقعدی از علائم دخول مکرر است.

در ضمن باید به حالت مجرای مقعدی نیز توجه کرد. دخول مقعدی ممکن است باعث تغییر حالت مجرای مقعدی، ایجاد بواسیر و هموروئید، زایده های گوشتی کوچک در اطراف مجرای مقعدی، زگیل های کوچک، بیرون زدن قسمتی از بافت از مقعد، کمی باز شدن مجرای مقعدی و غیره شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین و وکلای کاربلد بنیاد وکلا از طریق مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره حقوقی آنلاین در ارتباط باشید.

پروسه معاینات و صدور گواهی در پزشکی قانونی دشواری‌های خود را دارد. برای همین هم توصیه می شود حتما یک وکیل پزشکی قانونی و متخصص کیفری را همراه خود داشته باشید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    آیا فرو رفتن جسم سخت مثل ریمل و ماژیک و سه انگشت البته دو سه بار و یک انگشت چند بار مثلا ۱۰بار به مقعد باعث گشادی میشه؟؟ برای معاینه مقعد آیا اینا رابطه جنسی تشخیص داده میشه؟ چون هیچ رابطه ای نداشتم هیچ دخولی صورت نگرفته. نامزدم برای گواهی تصدیق از پشت میخواد میترسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا