مهاجرت با تمکن مالی

چگونه برای مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج اقدام کنم

مهاجرت به ترکیه در طی چند سال اخیر با توجه به پیشرفت‌های این کشور در زمینه‌های مختلف و ایجاد فرصت‌ها و مزایای گوناگون برای شهروندان، اولویت بسیاری از افرادی محسوب می‌شود که تمایل به مهاجرت به کشورهای نزدیک ایران را دارند و می‌خواهند از این طریق نیز با بازار جهانی و فرصت‌های بین‌المللی ارتباط داشته باشند.

مهاجرت به ترکیه امروزه به روش‌های گوناگونی انجام می‌گیرد و افراد متقاضی می‌توانند در جهت انجام آن با توجه به شرایط خود اقدام کنند و مثلا مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج یا تحصیل و غیره انجام دهند.

نوشته های مشابه

برای مثال افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مهاجرت تحصیلی به ترکیه اقدام نموده و افرادی که می‌خواهند با توجه به تخصص خود در ترکیه مشغول به کار شوند و از طریق آن با بازار جهانی در ارتباط قرار گیرند، می‌توانند برای مهاجرت کاری به ترکیه اقدام کنند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و تمکن مالی نیز از روش‌های مهاجرت به ترکیه محسوب می‌شود و افراد می‌توانند با توجه به وضعیت اقتصادی خود و شرایطی که دارند، برای انجام آن اقدام نمایند.

با توجه به اینکه امکان دریافت تابعیت و پاسپورت هر کشوری در مهاجرت از طریق ازدواج وجود دارد، بسیاری از افراد نیز این روش را برای انجام مهاجرت خود انتخاب می‌نمایند و سعی می‌کنند تا از طریق ازدواج با فردی که دارای تابعیت کشور مقصد آن‌ها است، مهاجرت خود را انجام دهند.

در بسیاری از مواقع نیز اتفاق می‌افتد که افراد با شخصی که در یک کشور خارجی است ازدواج کنند و از این طریق به صورت خودکار اقامت و تابعیت آن کشور را دریافت کنند.

در این مطلب سعی داریم تا مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج را مورد بررسی قرار داده و ببینیم که شرایط آن و نوع اقامت و غیره در آن به چه صورت می‌باشد.

درباره مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

۱

درباره مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

برای مهاجرت به ترکیه یا کشورهای دیگر روش‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود بوده و مناسب افراد خاصی می‌باشند. مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است که استفاده از آن نیازمند دارا بودن شرایط خاصی است و در حالت کلی می‌توان گفت که آسانی آن به اندازه مهاجرت از طریق تمکن مالی و روش‌های دیگر که شبیه آن هستند نمی‌باشد.

فرد متقاضی مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج در صورتی که موفق به دریافت ویزا شود، می‌تواند به صورت دائمی در کشور ترکیه اقامت داشته و زندگی جدیدی را آغاز نماید.

برای انجام مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج نیاز است که فرد متقاضی تمامی نکات و جزئیات را در نظر گرفته تا موفق به اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه شود.

با توجه به اینکه در گذشته سوءاستفاده‌های زیادی در این خصوص اتفاق افتاده است می‌توان گفت که سختگیری‌هایی در این زمینه اعمال می‌شود و فرد باید آن‌ها را در نظر بگیرد تا موفق به اخذ پاسپورت ترکیه شود.

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج و دریافت پاسپورت ترکیه

دولت ترکیه به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو جهت اخذ اقامت و تابعیت ترکیه از طریق ازدواج، شرایط خاصی را برای اعطای تابعیت در نظر گرفته است که فرد متقاضی باید آن‌ها را در نظر داشته باشد.

در صورتی که ۳ سال از ازدواج زن و مرد بگذرد و پس از بررسی کارشناسان مهاجرت، شرایط افراد مورد قبول وی قرار گیرد، پاسپورت ترکیه به او اعطا می‌شود.

بررسی کارشناسان به این منظور است که ببینند ازدواج صورت گرفته صوری نبوده و واقعی بوده است. همچنین لازم به ذکر است که اگر فردی که با او ازدواج کرده‌اید پناهنده باشد، نمی‌توانید اقامت و تابعیت ترکیه را به راحتی دریافت کنید و فرد مورد نظر شما نیز باید دارای تابعیت ترکیه بوده باشد.

برگه گواهی تجرد نیز باید از کنسول‌گری ایران دریافت شود و لازم به ذکر است که یکی دیگر از شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج، رسمی و دائمی بودن آن می‌باشد و ازدواج موقت منجر به دریافت اقامت دائم نمی‌شود.

مدارک لازم برای اخذ پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج

مدارک لازم برای ازدواج و مهاجرت به ترکیه از طریق آن، با توجه به شرایط فرد متفاوت است و فرد متقاضی باید بررسی نماید که ازدواج او و تابعیت‌شان به چه صورت می‌باشد.

در حالت کلی مدارکی که برای اخذ پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج مورد نیاز هستند عبارت‌‌اند از: فرم درخواست تابعیت ترکیه، اصل و کپی سند ازدواج، عکس در ابعاد خواسته شده و ویژگی‌های مورد نظر، پاسپورت و کپی محضری آن، فتوکپی محضری شناسنامه شخص دارای تابعیت ترکیه، گواهی عدم سوء پیشینه، شناسنامه فردی که قصد اخذ تابعیت دارد و کپی آن.

این‌ها مدارک کلی برای دریافت تابعیت رسمی و پاسپورت ترکیه هستند که فرد متقاضی برای دریافت آن از طریق ازدواج با یک فرد دارای تابعیت ترکی باید آن‌ها را به همراه داشته باشد.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات در رابطه با مدارک لازم برای دریافت پاسپورت ترکیه به صورت دقیق و با جزئیات صحیح، از طریق یک وکیل مهاجرتی خبره اقدام نمایید و تمامی اطلاعات لازم را به دست آورید.

نحوه مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

۲

مزایای اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه

سوالی که برای بسیاری از افراد در روند مهاجرت مطرح می‌شود این است که مزایای دریافت پاسپورت ترکیه چیست و در واقع چه برتری خاصی نسبت به پاسپورت ایرانی برای فرد به وجود می‌آید و می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند شود.

در حالت کلی پاسپورت ترکیه باعث می‌شود که فرد دارنده بتواند به ۱۱۳ کشور بدون نیاز به ویزا سفر کرده و فقط با پاسپورت ترکیه این کار را انجام دهد.

همچنین فرد دارنده پاسپورت و تابعیت ترکیه می‌تواند به شکل راحت‌تری ویزای شینگن و آمریکا را دریافت کند که دریافت آن برای افراد دارای تابعیت ایرانی مشکل‌تر می‌باشد.

او همچنین می‌تواند از مزایای شهروندی ترکیه بهره‌مند شود و نام خانوادگی ترک، وام از آن کشور و یا شغل مناسب دریافت کند و در مراکز دولتی مشغول به کار شود.

بنابراین اخذ اقامت ترکیه و پاسپورت این کشور، دارای مزایایی می‌باشد و بسیاری از افراد از این فرصت به عنوان سکوی پرتابی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می‌کنند چرا که امکان دریافت ویزا از طریق کشور ترکیه بسیار آسان‌تر است.

همچنین با توجه به نزدیکی این کشور به ایران، بسیاری از افراد از تابعیت ترکیه به عنوان فرصتی برای ارتباط با بازار جهانی استفاده نموده و می‌توانند به راحتی به کشور خود نیز رفت و آمد کنند.

نحوه دریافت پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج

دریافت پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج با انواع روش‌های دیگر آن دارای تفاوت‌هایی می‌باشد و در حالت کلی باید شرایط خاصی توسط اداره مهاجرت ترکیه برای صدور آن احراز گردد تا افراد واجد شرایط شناسایی شوند.

نکته قابل توجه در رابطه با مراحل و نحوه اخذ پاسپورت این است که فرد متقاضی باید در نظر داشته باشد که حتما پس از گذشت مدت زمان معقولی برای اخذ تابعیت درخواست ارائه دهد.

همه چیز درباره مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

مدت زمانی که فرد باید در ترکیه اقامت داشته باشد تا پس از آن بتواند برای دریافت پاسپورت درخواست ارائه کند، بین ۳ تا ۵ سال است و همین مدت هم توسط مامور مهاجرت مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر مشکلی در رابطه با روند مهاجرت فرد وجود داشت، مدت زمان آن تمدید می‌شود و فرد باید آن را نیز بگذراند.

اولین مرحله برای دریافت پاسپورت ترکیه این است که فرد متقاضی برای دریافت آن، به اداره مهاجرت درخواست ارائه کرده و فرم مربوطه را دریافت و پر کند.

پس از آن شرایط وی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که زن و شوهر به مدت سه سال زیر یک سقف بوده باشند و مدارکی مبنی بر واقعی بودن ازدواج داشته باشند و بتوانند سلامت زندگی زناشویی خود را اثبات کنند، واجد شرایط دریافت پاسپورت ترکیه قرار می‌گیرند.

پس از آن باید فرد متقاضی تمامی مدارک لازم را به اداره مربوطه اعطا کند و در نظر داشته باشد که تمامی مدارک به صورت دقیق و صحیح ارائه می‌شوند و پس از پرداخت هزینه‌ها و طی کردن روند مورد نیاز، برای صدور پاسپورت ترکیه در انتظار بماند تا در سریع‌ترین زمان ممکن آن را دریافت نماید.

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج و نکات مهم آن

  • در صورت تمایل برای دریافت پاسپورت ترکیه باید در نظر داشته باشید تا مدت زمان معینی از اقامت شما در ترکیه گذشته باشد و شرایط لازم را نیز داشته باشید.
  • به دلیل سوءاستفاده‌هایی که از امکان دریافت تابعیت و پاسپورت از طریق مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج صورت می‌گیرد، احراز شرایط برای صدور پاسپورت دارای سخت‌گیری‌های بیشتری شده است و فرد متقاضی باید جزئیات و نکات لازم را در نظر داشته باشد.
  • برای اخذ اقامت دائم ترکیه از طریق ازدواج در کمترین زمان ممکن، بهتر است که از مشاوره‌ها و کمک‌های یک وکیل مهاجرتی خبره استفاده نموده و تمامی مراحل آن را به صورت صحیح و دقیق انجام دهید.
  • در احراز شرایط برای صدور پاسپورت و دریافت تابعیت ترکیه، هدف از ازدواج نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر هدف فرد دریافت تابعیت ترکیه و عدم تشکیل خانواده و فرزندآوری باشد، درخواست او مورد قبول قرار نمی‌گیرد.

دریافت ویزای همراه ترکیه برای همسر پس از مهاجرت

یکی از نکاتی که می‌توان در رابطه با مهاجرت به ترکیه به همراه همسر در نظر گرفت، این است که فرد متقاضی همچنین می‌تواند از طریق ویزای همراه ترکیه برای سفر و اقامت در این کشور اقدام کند.

به همین منظور فرد متقاضی می‌تواند بدون دریافت تابعیت و یا پاسپورت ترکیه در این کشور اقامت داشته و از این اقامت در مدت زمان طولانی استفاده نماید.

نکته قابل توجه این است که ویزای همراه ترکیه به درخواست کسانی صادر می‌شود که خودشان به روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری یا تمکن مالی به ترکیه مهاجرت کرده و یا دارای تابعیت ترکیه هستند و قصد دارند تا راهی را برای اقامت چند ماه یا چند ساله برای اعضای درجه ۱ خانواده خود به وجود آورند.

به همین منظور می‌توانند با ارائه درخواست به اداره مهاجرت، دریافت فرم و ارائه آن به همراه مدارک لازم، درخواست خود را ثبت نموده و برای افراد مورد نظر ویزای همراه ارسال کنند.

در واقع با توجه به اینکه ورود به کشور ترکیه و اقامت در آن تا ۳ ماه برای ایرانیان ممکن است و می‌توانند بدون ویزا در آن کشور زندگی کنند، ویزای همراه برای ترکیه کاربرد زیادی ندارد و بیشتر برای مهاجران در کشورهای اروپایی و غیره استفاده می‌شود.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج چگونه است

۳

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج به کمک وکیل

در این مطلب نکات و شرایط مربوط به مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که بیان کردیم، مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج و اخذ تابعیت با این روش، دارای شرایطی است که احراز آن نسبت به روش‌های دیگر مهاجرت کمی سخت‌تر است.

بنابراین بسیاری از افراد در رابطه با این موضوع دارای نگرانی هستند و سعی می‌کنند تا در این مواقع حساس بهترین انتخاب را برای اطلاع از جزئیات دقیق و مراحل انجام کار داشته باشند.

روش‌های گوناگونی برای اطلاع از نحوه اپلای و یا ارائه درخواست تابعیت و غیره وجود دارد که هرکدام دارای مزایا و معایب خاصی هستند. برای مثال در رابطه با جست و جوی اینترنتی می‌توان بیان کرد که معمولا اطلاعات کامل و دقیق را ارائه نمی‌کند و فرد نمی‌تواند با اعتماد و بر اساس آن، موقعیت‌ها و شانس‌های خود را به خطر اندازد.

استفاده از تجربیات افراد دیگری که دارای تجربه مهاجرت از این طریق هستند نیز ممکن است و به همین منظور می‌توانند فرد متقاضی را با توجه به تجربه خود و مراحلی که طی کرده‌اند راهنمایی کنند اما با توجه به اینکه اخذ تابعیت از این طریق شخصی‌سازی شده است و تجربه یک فرد نمی‌تواند به دیگران تعمیم داده شود، می‌توان گفت که این روش نیز دارای خطا است و آن‌طور که باید فرد متقاضی را راهنمایی نمی‌نماید.

بنابراین بسیاری از افراد سعی می‌کنند تا کم‌خطرترین روش را انتخاب نموده و با توجه به آن مراحل مهاجرت خود را طی کنند. بهترین روش برای انجام مهاجرت و اخذ تابعیت این است که فرد بتواند با توجه به تمامی مراحل قانون و ضوابط آن اهداف خود را به نتیجه رساند و بهترین روش این است که از طریق وکیل مهاجرتی معتبر و خبره اقدام کند.

استفاده از مشاوره‌های یک وکیل مهاجرتی باتجربه باعث می‌شود که شخص متقاضی بتواند مراحل مهاجرت و اخذ تابعیت خود را به درستی طی کرده و تمام نکات لازم را رعایت کند.

شما می‌توانید با استفاده از این پلتفرم برای پیش‌برد اهداف خود اقدام نموده و با کمک وکلای مهاجرتی خبره در کمترین زمان ممکن مهاجرت خود را انجام دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا