آیا مایل هستید اعلانات مربوط به گفتگوهای آنلاین خود را روی دستگاه
خود دریافت کنید؟
در پنجره باز شده روی دکمه Allow کلیک کنید...
مشاوره حقوقی فوری (۲۴ ساعته)
موضوعتان را بگویید، در چند ثانیه به وکیلِ در دسترس میرسید
لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.
تلفن تماس:
شما میتوانید درخواست ارزیابی حقوقی خود را بطور مستقیم برای ارسال کنید و در کوتاهترین زمان ممکن از ایشان پاسخ
بگیرید.
لطفا دقت داشته باشید، شما در هر روز تنها
میتوانید ۳
درخواست ارزیابی حقوقی رایگان ویا ارتباط مستقیم با متخصص ثبت نمایید.
همچنین دقت داشته باشید درصورت عدم انتخاب متخصص، پیام شما برای تمامی متخصصان ارسال شده و ایشان
می توانند ارزیابی خود را از درخواست شما مطرح نمایند.
با سلام خدمت مشاوران عزیز. بنده از فروردین سال ۱۳۹۳ در یک شرکت خصوصی در جزیره کیش مشغول به کار شدم و الان متوجه شدم که بیمه بنده را از شهریور ۱۳۹۵ به تأمین اجتماعی اعلام کردهاند (یعنی ۲ سال و نیم سابقه بیمه اینجانب لحاظ نشده است). چه راهکاری جهت رسیدن به حقم پیشنهاد میکنید؟
با درود ، طبق قانون کار و تامین اجتماعی ، کارفرما موظف است از اولین روز اشتغال بکار کارگر را بیمه نمایند، لذا از اداره کار بر علیه کارفرما و تامین اجتماعی باستناد دلایل و مدارک اشتغال بکار در آن کارگاه ، دادخواست الزام کارفرما به پرداخت حق بیمه سالهای گذشته معوقه را مطرح کنید
با سلام و عرض ادب اصلا نگران نباشید به طور کامل باشکایت به اداره کار به طرفیت کارفرما کاملا به حق و حقوق خودتون میرسید و شرکت هم طبق قانون جریمه هم خواهد شد.
سلام تاخیر در پرداخت بیمه و یا پرداخت نکردن بیمه کارگر باعث رفع مسولیت و تعهدی که کارفرما در مقابل کارگر دارد نمیشود. این مسئولیت فقط و فقط به عهده کارفرما میباشد و کارگر در قبال آن هیچ مسولیتی ندارد.
در این صورت با توجه به ماده ۱۴۸ قانون کار، کارفرما به جریمه نقدی بین ۲ تا ۱۰ برابر حق بیمه مربوطه محکوم میگردد.
شما به اداره کار مراجعه کنید و با اثبات تاریخ شروع کار از کارفرما بابت تاخیر در بیمه کردن شکایت کنید