بین‌ المللمهاجرت کاری

نسبت به کدام روش استانی، به کانادا می توان مهاجرت کرد؟

برنامه های مهاجرت استانی کانادا (PNP) فرصت های زیادی را به طیف گسترده ای از متقاضیان مهاجرت به کانادا ارائه می دهد.

استانهای کانادا ماه گذشته بیش از ده قرعه کشی در بخش جذب مهاجر به کانادا برگزار کردند.

در مجموع، همه دعوتنامه های اخذ اقامت دائم کانادا ی صادر شده منجر به پذیرش ۳۰۰۰ مهاجر جدید در بخش مهاجرت به کانادا از طریق استانی در سراسر کشور شد.

دو برنامه مهاجرت استانی در کانادا وجود دارد که در جستجوهای گوگل به این نام معروفند Provincial Nominee Programs – PNP:

  1. برنامه های مهاجرت استانی، که با برنامه اکسپرس اینتری مرتبط است.
  2. برنامه های مهاجرت استانی خاص استان، که با برنامه اکسپرس اینتری مرتبط نیست.

همه ۹ استان و ۲ منطقه ای که در برنامه مهاجرت استانی کانادا شرکت می کنند، ظرفیت پذیرش برنامه های مهاجرت استانی را که با اکسپرس اینتری مرتبط هستند را افزایش می دهند.

این برنامه ها به استانها امکان جذب مهاجر متقاضی مهاجرت به سیستم اکسپرس اینتری فدرال کانادا را می دهد، که مجموع داوطلبان مهاجرت سه گروه اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا را شامل می شود: گروه نیروی کار ماهر، نیروی کار فنی و حرفه ای و گروه تجربه کانادایی.

لازم است بدانید برنامه مهاجرت های استانی کانادا، به استانها و مناطقی که در برنامه مهاجرت شرکت می کنند، اجازه می دهد که هرسال تعداد معینی از نامزدهای مهاجرت اقتصادی را برای اقامت دائم معرفی کنند و از مهاجرانی که از طریق برنامه های استانی خاص استان انتخاب می شوند، دعوت می شود تا برای مهاجرت استانی اقدام کنند.

در صورت موفقیت، ۶۰۰ امتیاز اضافی نسبت به سیستم جامع امتیاز بندی اکسپرس اینتری (CRS) دریافت می کنند که در واقع دعوت نامه درخواست اقامت دائم آنها تضمین می شود.

درروزهای گذشته، کانادا برنامه مهاجرت ۲۰۲۱_۲۰۲۳ را منتشر کرد که بالاترین میزان مهاجرت را مورد بررسی قرار داد.

برنامه مهاجرت استانی کانادا (PNP) در نظر دارد افزایشی که پذیرش مهاجر جدید به کانادا درسالهای اخیر داشته است را ادامه دهد.

هدف برنامه مهاجرت استانی کانادا (PNP) پذیرش ۸۰۸۰۰ مهاجر در سال ۲۰۲۱ است که انتظار می رود، این تعداد به صورت سالانه افزایش یابد.

سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا در سالهای ۲۰۲۲_۲۰۲۳ در نظر دارد تعداد پذیرفته شدگان برنامه مهاجرت استانی (PNP) رابه ۸۱۵۰۰ و ۸۳۵۰۰ برساند.

درهرسال بیش از ۱۰۰ دوره دعوتنامه برای پذیرش مهاجران در سراسر کانادا برگزار شده که نتیجه انجام بیش از ۱۰ دوره دعوت در هر ماه بوده. ماه اکتبر از این قاعده مستثنی نبوده است.

اینجا یک مرور کلی از جدیدترین برنامه های استانی و دوره های دعوت مهاجران وجود دارد:

  • آلبرتا:

آلبرتا اعلام کرد که در حال راه اندازی پورتال و مسیر جدید مهاجرت برای دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی از موسسات تحصیلات تکمیلی شامل فوق لیسانس و دکتری آلبرتا است.

  • بریتیش کلمبیا:

بریتیش کلمبیا-ونکوور- بیش از ۹۰۰ دعوت نامه جدید برای درخواست برنامه مهاجرت استانی صادر کرد، که از طریق شش قرعه کشی مختلف بین ۶ تا ۲۷ اکتبر انجام شده.

دو قرعه کشی در برنامه مهاجرت استانی آزمایشی نیروی کار فنی بریتیش کلمبیا  BC PNP انجام شد، که به منظور حمایت از بخشهای فناوری استانها و جذب استعدادها خصوصا مهندسین کامپیوتر و هوش مصنوعی و آی تی است.

دو قرعه کشی دیگر از طریق برنامه مهاجرت اکسپرس اینتری و نیروی متخصص برای کارگران ماهر، افراد با تخصص پایین، نیمه ماهر و فارغ التحصیلان بین المللی دعوتنامه صادر کرده است.

این استان از طریق برنامه مهاجرت کارآفرینان دو قرعه کشی انجام داد که ۲۰ متقاضی مهاجرت کارآفرینی ونکوور در ۲۰ اکتبر را دعوت کرد.

  • منیتوبا:

برنامه مهاجرت استانی منیتوبا MPNP دو قرعه کشی دعوت از مهاجران را در اکتبر ۲۰۲۰ برگزار کرد.

استان منیتوبا -وینیپگ- در مجموع ۳۹۷ دعوتنامه برای نیروی کارماهر منیتوبا، نیروی کار ماهر خارج از کشور و گروهای تحصیل کرده بین المللی صادر کرده.

  • نوااسکوشیا:

نواسکوشیا در ۲۲ اکتبر براساس برنامه مهاجرت استانی((PNP قرعه کشی از استخر مجازی متقاضیان مهاجرت به کانادا انجام داد و از مهاجرانی که دارای پروفایل در برنامه اکسپرس اینتری و شاغلین به عنوان برنامه نویسان کامپیوتر یا طراحی و توسعه و تولید سیستم های رایانه ای و گرافیکی دعوت به عمل آورد.

  • انتاریو:

برنامه مهاجرت استانی انتاریو (OINP) همچنین در ماه اکتبر فعال بوده است، و دعوت نامه را برای کارآفرینان و کسانی که دارای سابقه کار در یکی از شش شغل فنی دارند، صادر کرده است.

قرعه کشی برنامه مهاجرت بخش فناوری استانی اونتاریو (OINP Tech) در ۱۵ اکتبر انجام شد، که از مهاجران اکسپرس اینتری با امتیاز بین ۴۶۲تا۴۷۰ دعوت شد، علاوه بر آن ۲۱ داوطلب کارآفرینی ۲۱ اکتبر دعوتنامه ارسال مدارک تکمیلی دریافت کردند.

انتاریو برنامه job offer)) پیشنهاد شغلی خود را باز کرد، ۲۱۵۰ نیروی کار خارجی را در۲۱ اکتبر پذیرفت.

  • جزیره پرنس ادوارد:

برنامه مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP) در ۱۵ اکتبر قرعه کشی انجام داد، که ۲۱۱ مهاجر اکسپرس اینتری ،نیروی کار ماهر و مهاجران بخش سرمایه گذاری را دعوت کرد.

  • ساسکاچوان:

ساسکاچوان از طریق برنامه مهاجرت استانی خود سه دوره دعوت از مهاجران را انجام داد، که ۱۰۷۳ دعوتنامه برای داوطلبان مهاجرت در ۷و ۲۱ اکتبر صادر کرد.

  • کبک:

استان کبک -مونترال- برنامه مهاجرت استانی ندارد، در عوض، مسیر مهاجرت خاص خود را برای کسانی که می خواهند در این استان زندگی و کار کنند، دارد.

در اوایل ماه اکتبر، استان کبک نتیجه یک دوره از انتخاب مهاجران را اعلام کرد که ۳۶۵ داوطلبی که از طریق پورتال Arrima ابراز علاقه کرده بودند را  پذیرفت، که برنامه های مربوط به نیروی کار ماهر کبک را در بر می گیرد. 

اگر شما هم علاقمند مهاجرت به کانادا هستید، میتوانید بزودی درخواست مشاوره مهاجرتی دربنیاد وکلا ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا