کیفری (جرائم)

چگونگی تبدیل پرونده کیفری و حقوقی

در سالهای قبل رسیدگی در دادگاههای حقوقی بسیار طولانی و زمان بر بود. یکی از مهمترین دلایل این روند طولانی نحوه ابلاغ و عدم استفاده و گسترش سیستمهای کامپیوتری بوده است.

این روند در اجرای حکم نیز بیتاثیر نبود و بدلیل عدم پیشرفت در زمینه بانک اطلاعات املاک و اتصال بانکها به سیستم یکپارچه، اجرای حکم نیز سالها به طول میانجامید.

در مقابل پروندههای کیفری با سرعت منجر به صدور قرار جلب و در نتیجه ترس طرف مقابل و پرداخت حق میشد. به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راهی بودند تا بجای طرح دعوای حقوقی، پرونده را کیفری کنند و زودتر به نتیجه برسند.

__tel_banner

اما این روزها روند برعکس شده است، تا جایی که بهتر هست پرونده هایی که جنبه کیفری دارند نیز از طریق حقوقی پیگیری شوند و نتیجه در رسیدگی های حقوقی مطلوبتر هست.

خوشبختانه در بیشتر مواقع، زیان دیده از جرم میتواند بدون توجه به جنبه عمومی جرم فقط ضرر و زیان خویش را از طریق حقوقی مطالبه کند. لذا سعی کنید تا حد امکان از مراجعه به دادسرا و تشکیل پرونده کیفری اجتناب کنید چرا که ضرر آن خیلی بیشتر از منفعت آن هست.

__online_banner

از طرفی طبق قوانین جدید بازداشت متهم بجز موارد خاص بسیار سخت هست و بیشتر جرایم نیز به سختی قابل اثبات هستند و موارد معافیت، تعلیق و تبدیل مجازات نیز گسترش پیدا کرده است.

در یک کلام دولت تمایلی به پر کردن زندانها ندارد و مجرمین نیز مثل سابق از زندان نمیترسند. تا جایی که پرداخت پول و مال، زجر آورتر از زندان رفتن هست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا