قراردادها

مشاوره حقوقی چیست و چرا اهمیت دارد ؟

مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی نیازی که نادیده گرفتن آن بهای سنگینی خواهد داشت.

احتمالا تاکنون بارها و بارها کلمه مشاوره حقوقی را در خدمات هزاران موسسه حقوقی مشاهده کرده‌اید؛ اما این جلسه مشاوره واقعا چقدر می‌تواند در موفقیت شما در یک مسئله حقوقی و یا احقاق حقوق شما موثر باشد؟ جز این است که قرار است در این جلسه چند بند قانون و چند تبصره را با یک مشاور یا وکیل مرور کرده و اسناد و مدارک موجود را بررسی کنید؟

همه این کارها و بررسی‌ها مشاوره حقوقی است، اما مشاوره حقوقی فقط این‌ها نیست.

قانون برای همه یکسان است و همه وکلا به مفاد قوانین مختلف دسترسی دارند.

حال سوال اینجاست که چرا یک پرونده حقوقی زیر نظر دو وکیل نتایج مختلفی به بار می‌آورد؟

پاسخ این سوال را در جلسه مشاوره حقوقی می‌توانید بیابید.

تجربه و مهارت یک وکیل زبده در حرفه و تخصص خود، بزرگ‌ترین مزیتی است که در یک جلسه مشاوره حقوقی به آن دسترسی پیدا خواهید کرد؛ هزاران راه نرفته شما بارها و بارها توسط یک وکیل با تجربه طی شده و تک تک ابهامات ذهنی و راه حل‌های بی‌جواب شما در یک جلسه مشاوره پاسخ داده خواهند شد. 

  • پس اگر از قوانین حقوقی مسائل دور و بر خود اطلاع ندارید؟
  • هیچ راه حلی برای حل بحران‌های حقوقی خود نمی‌بینید؟
  • هنوز یک جلسه مشاوره حقوقی را تجربه نکرده‌اید؟
  • همه قوانین را مرور کرده و به نتیجه‌ای نرسیده‌اید؟
  • درباره آینده نگران هستید !

شما را به یک جلسه مشاوره حقوقی دعوت می‌کنیم؛ جایی که یک مشاور مانند یک مربی درست زمانی که به خیال شما همه درها بسته شده، برگ برنده‌ای در آستین دارد که از شنیدن آن متعجب خواهید شد.

مشاور حقوقی کیست؟

مشاور حقوقی فردی است که اولا از قوانین و مقررات مربوط به مسائل حقوقی کاملا آگاه بوده و ثانیا با داشتن قدرت تحلیل مسائل مختلف می‌تواند راهنمایی‌های لازم را در مسائل حقوقی مختلف به موسسات، شرکت‌ها و افراد نیازمند به این مشاوره‌ها ارائه دهد.

همه امور حقوقی مانند تنظیم قراردادها، ارائه راهکارها برای حل بحران‌های حقوقی، مشاوره درباره قوانین کیفری، خانواده، حقوقی، چک و سفته، تنظیم دادخواست‌ها و هر نوع مشاوره‌ای که به نوعی به مسائل قضایی مربوط می‌شود در حیطه وظایف مشاور حقوقی قرار می‌گیرد.

علاوه بر این مشاور حقوقی می‌تواند در یک یا چند موضوع خاص تبحر و تخصص داشته و خدمات خود را در این مباحث به کاربران ارائه دهد.

داشتن درک درستی از قوانین و آشنایی تجربی با روند پرونده‌های حقوقی در دادگاه‌ها لازمه هر مشاور حقوقی است؛ اطلاعاتی که قرار است گره از کار فرد یا شرکتی باز کند.

چرا مشاوره حقوقی اهمیت دارد؟

چرا باید از مشاوره حقوقی بهره ببریم؟ چرا مشورت با کارشناس حقوقی و وکیل ضرورت دارد؟

در همه موارد کیفری، حقوقی، قضایی، خانواده و … افراد کمی هستند که از طریقه احقاق حقوق خود آگاهی دارند و می‌دانند چطور می‌توانند حق خود را باز پس گیرند و به عبارتی از طرق دادرسی اطلاع دارند؛ همین موضوع اهمیت مشاوره حقوقی را بالا می‌برد.

همانطور که می‌دانیم در زندگی امروز و جوامع مدرن اکثر کارها تخصصی شده و برای انجام آن به نیروی کار متخصص نیاز است.

همانگونه که برای مشاوره تخصصی سلامت از پزشک نظر می‌خواهیم برای مسائل حقوقی نیز مشورت با مشاور حقوقی یا وکیل ضروری است؛ چراکه اگر افراد بدون مشورت با یک متخصص حقوقی شکایت و طرح دعوی کنند وقت زیادی در فرآیند پرونده از متخصصان قضایی و دادگاه‌ها تلف شده و این موضوع به اطاله دادرسی می‌انجامد.

همچنین در مسائل حقوقی اصطلاحی به نام اعتبار امر مختومه وجود دارد به این معنی که امکان طرح دعوا دوباره از فرد سلب می‌شود و اگر بدون آگاهی از قوانین طرح دعوا صورت گیرد، ممکن است چنین محرومیت همیشگی برای فرد به وجود بیاید. مشاوره حقوقی مانع از طرح چنین مسائلی می‌شود و در نتیجه شما به حقوق از دست رفته خود خواهید رسید.

مزایای مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی به شما امکان می‌دهد از قانونی که برای حل اختلاف یا برطرف کردن مسئله‌ای وضع شده است به نحوی صحیح و مطلوب استفاده کنید.

بدون کارشناس حقوقی و وکیل استفاده از قوانین دشوار و حتی غیرممکن است؛ زیرا قوانین با ادبیاتی حقوقی نگاشته شده و استفاده از آن‌ها نیاز به مهارت و تخصصی دارد که وکلا از آن برخوردارند.

مشاوره حقوقی به شما امکان می‌دهد زمان کمتری به حل مسائل حقوقی بپردازید زیرا وکلا با استفاده از دانش خود زمان طولانی رسیدگی به مسائل حقوقی را کاهش می‌دهند و همچنین با انجام مراحل اداری و حضور در دادگاه و سایر مکان‌های مورد نیاز مانع از تلف شدن وقت موکل خود می‌شوند.

همچنین شما با استفاده از مشاوره حقوقی و مشورتی که وکیل به شما می‌دهد از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کنید؛ چراکه مسائل حقوقی بسیار دقیق است و هر کلمه در یک دعوای حقوقی بار حقوقی بر دوش گوینده می‌گذارد.

بهتر است قبل از هر اقدامی در مسائل حقوقی با یک وکیل مشورت کرده و سپس پیگیری خود را آغاز نمایید تا اطمینان داشته باشید که از نظر قانون حق با شماست.

انواع دعاوی از نگاه قانون

از نگاه قانون دعاوی به سه نوع مختلف تقسیم‌بندی شده است: دعاوی حقوقی، دعاوی تجاری و دعاوی کیفری.

امور مختلفی مانند امور تابعیت امور ثبتی، موارد حقوقی موقوفات، امور حسبی، مسائل خانوادگی، مسائل مرتبط با ملک، اختلافات وراثتی و امور موجر و مستاجر برخی از موضوعات دعاوی حقوقی محسوب می‌شوند.

در دعاوی حقوقی حضور وکیل یا مشاور حقوقی الزامی است و برای دادخواست حقوقی حتما باید در برگه‌ای خاص دادخواست نوشته و به دادگاه ارائه شود؛ ت قانون و پرداخت خسارت طرف دیگر می‌نماید.

دعاوی کیفری بخش گسترده‌ای از اختلافات را نظیر مشکلات مرتبط با چک سندی، زندان و عفو، تعزیرات، قاچاق و … را شامل می‌شود در این موارد هر فرد خود می‌تواند بدون حضور وکیل و مشاور حقوقی بر روی هر برگه‌ای دادخواست را نوشته و به دادسرا (و از آنجا به کلانتری و …) ارائه کند اما به دلایل مختلفی از جمله ناآگاهی درباره قوانین و تلف شدن وقت شکایت‌کننده و دادگاه و اطاله دادرسی و همچنین در برخی موارد محروم شدن فرد از طرح دعاوی جدید توصیه می‌شود حتما پیش از طرح دعوی برای مشاوره حقوقی اقدام شود.

صاحبان کسب و کار و تجار مسائلی مرتبط با خود دارند که عموما مالی است مانند چک، چک تضمین شده، چک بی‌محل، ثبت شرکت‌ها، ورشکستگی، بورس، قراردادهای تجاری و امور بین‌الملل.

در این موارد شکایتی که غیر صحیح باشد خود جرم تلقی شده و مجازات دارد؛ بنابراین مشاوره حقوقی در دعاوی تجاری اهمیت فراوان دارد؛ زیرا اگر بدون دانش در زمینه قوانین و آیین‌نامه‌ها و مهارت لازم در امور حقوقی چنین دعوایی را طرح کنید ممکن است مجرم شناخته شوید.

مشاوره حقوقی رایگان

استفاده از خدمات مشاوره حقوقی رایگان چه تلفنی و یا آنلاین یکی از خدمات به روز در هر موسسه حقوقی است.

نشستن پای صحبت وکیل پایه یک دادگستری و شنیدن تفسیر درست قوانین از زبان وی هم می‌تواند راه حلی منطقی و درست پیش پای شما گذاشته و هم راهنمای کاملی برای شما گردد.

قبل از هر اقدامی حقوقی حتی اخذ وکیل استفاده از خدمات مشاوره حقوقی رایگان می‌تواند اولین قدم برای شما باشد.

عدم آشنایی با قوانین و ارتکاب به اقدام اشتباه در مسائل حقوقی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری برای هر فرد یا شرکتی به دنبال داشته باشد؛ از این رو استفاده از خدمات مشاوره حقوقی رایگان تلفنی در این مواقع می‌تواند کارگشا بوده و شما را از ورود به یک منجلاب بزرگ نجات دهد.

استفاده به موقع از چنین خدماتی شما را از پرداخت هزینه‌های بی‌مورد در آینده نجات خواهد داد.

وظایف مشاور حقوقی

یک مشاور حقوقی در موسسه حقوقی صاحب اندیشه عموما یک وکیل پایه یک دادگستری است.

هر اقدامی در مسائل حقوقی نیاز به استفاده از راهنمایی‌های مشاور حقوقی داشته که کاربران می‌توانند با شرکت در جلسات مشاوره حقوقی به این راهنمایی‌ها دسترسی داشته باشند.

یک مشاور حقوقی ملزم است تا با شنیدن صحبت‌های هر کاربر و مشاهده اسناد و مدارک وی راهنمایی‌های لازم برای پیش برد امورات وی را در مراجع ذیصلاح ارائه نماید؛ تدوین دادخواست‌های لازم برای این امر نیز از جمله وظایف مشاور حقوقی می باشد.

با این حساب شرکت در جلسه مشاوره حقوقی برای هر فردی در همان قدم‌های اولیه می‌تواند شما را در مسیری درست و مشخص قرار دهد؛ یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی حضور در چنین جلسه‌ای، دور شدن از حاشیه‌هایی است که معمولا با گفته‌ها و شنیده‌ها از اطرافیان شایع می‌شود.

یک مشاور حقوقی برای ارائه راهکارهای اساسی و دقیق نیاز به داشتن تجارب واقعی در زمینه‌های مختلف را دارد.

وکیلی که از تجربه کافی برخوردار نباشد، خود نیز کمیتش لنگ زده و نیاز به مشاوره خواهد داشت؛ از این رو انتخاب یک وکیل پایه یک دادگستری برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی نیز امری لازم و ضروری است.

کسی که تمام راه‌هایی که در ذهن افراد نقش می‌بندد را به صورت عملی در پرونده‌های مشابه تجربه کرده و اکنون مانند یک مرجع مسائل حقوقی می‌تواند تجربیات خود را در معرض استفاده کاربران قرار دهد.

مشاوره حقوقی در چنین مواقعی موثرتر و بهتر از آن چیزی خواهد بود که در ذهن خواهید داشت.

اطلاع از بند بند قانون اساسی و درک آن برای هر فردی مقدور نیست. این وظیفه بر عهده مشاور حقوقی است تا در یک جلسه مشاوره حقوقی تمام موارد لازم را برای شما نیز مفهوم نماید.

مشاوره حقوقی حضوری

مشاوره حقوقی حضوری یکی دیگر از خدماتی است که هر موسسه حقوقی اقدام به ارائه آن می‌نماید؛ شرکت در چنین جلسه مشاوره‌ای نقطه عطفی در هر پرونده حقوقی خواهد بود.

امکان برقراری ارتباط حضوری با وکیل پایه یک دادگستری با تجربه و کار بلد راه‌های بسیار سریع و راحتی برای موفقیت در یک پرونده حقوقی به روی شما باز خواهد کرد.

اولین و مهم‌ترین قدم برای موفقیت در هر مسئله‌ای اطلاع از قوانین درست آن بوده و این مهم، نیاز به مشاوره حقوقی حضوری خواهد داشت؛ البته تجربه و شخصیت وکیل شما نیز در روند چنین جلساتی تاثیرگذار است.

فراموش نکنید که بهترین زمان برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی حضوری قبل از هر اقدامی است. قدم گذاشتن به یک بحران حقوقی، کیفری و یا تجاری نیاز به یک راهنمای با تجربه داشته تا شما را در مسیر درست قرار دهد.

مشاوره حقوقی یا وکیل دادگستری؟

در برخی از پرونده‌ها استفاده از وکیل ضرورت دارد و در برخی از پرونده‌ها و مسائل حقوقی مشاوره حقوقی با متخصصان کفایت می‌کند.

در شرایطی که لازم باشد وکیل کارهای حقوقی را در ادامه جلسه مشاوره حقوقی انجام داده و وکالت موکل را بر عهده گیرد نوشتن قرارداد و وکالت‌نامه ضرورت دارد و در مواردی که تنها مشورت دادن حقوقدان یا وکیل کفایت کند در جلسه مشاوره این مورد از طرف متخصص گفته خواهد شد.

مشاوره حقوقی تلفنی

شرکت در جلسه مشاوره حقوقی نیازمند صرف وقت و هزینه‌هایی است.

در بسیاری از مواقع نه وقت لازم برای چنین امری در اختیار شرکت‌ها یا افراد می‌باشد، نه پرداخت چنین هزینه‌هایی برای برخی از امور حقوقی منطقی به نظر می‌رسد. استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی بهترین دستورالعمل برای چنین زمان‌هایی است که هم در وقت و هم در هزینه شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

ارتباط با یک وکیل و استفاده از خدمات مشاوره حقوقی در لحظاتی حساس می‌تواند شما را از ورود به یک منجلاب بزرگ نجات داده و چراغ راه شما شود.

برای کسانی که از مسائل حقوقی آگاهی نداشته و در لحظه نیاز به تصمیم‌گیری درباره چنین موضوعاتی دارند، ضرورت استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی بیش از سایرین نیز می‌باشد. یک وکیل خوب با اطلاع از شرایط شما قادر خواهد بود تا بهترین راهنمایی‌ها را به شما عرضه دارد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا