چگونه زمین تصرفشدهام را پس بگیرم؟
فردی زمین من را تصرف کرده و در آن بدون مجوز ساختمان ساخته است. او با همکاری پلیس ساختمانی شهرداری این کار را انجام داده. چگونه میتوانم زمین خود را پس بگیرم؟
آیا مایل هستید اعلانات مربوط به گفتگوهای آنلاین خود را روی دستگاه خود دریافت کنید؟
در پنجره باز شده روی دکمه Allow کلیک کنید...
لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.
شما میتوانید درخواست ارزیابی حقوقی خود را بطور مستقیم برای ارسال کنید و در کوتاهترین زمان ممکن از ایشان پاسخ بگیرید.
لطفا دقت داشته باشید، شما در هر روز تنها
میتوانید ۳
درخواست ارزیابی حقوقی رایگان ویا ارتباط مستقیم با متخصص ثبت نمایید.
همچنین دقت داشته باشید درصورت عدم انتخاب متخصص، پیام شما برای تمامی متخصصان ارسال شده و ایشان
می توانند ارزیابی خود را از درخواست شما مطرح نمایند.
فردی زمین من را تصرف کرده و در آن بدون مجوز ساختمان ساخته است. او با همکاری پلیس ساختمانی شهرداری این کار را انجام داده. چگونه میتوانم زمین خود را پس بگیرم؟
اگر سند رسمی دارید، مسیر کوتاهتر است. دادخواست «خلع ید و قلع و قمع بنا» را به دادگاه محل ملک دهید و همزمان شکایت کیفری «تصرف عدوانی» کنید. سند رسمی بهترین دلیل مالکیت است.
اگر سند رسمی ندارید، اول باید مالکیت خود را اثبات کنید. دادخواست «اثبات مالکیت و خلع ید» را با مدارکی مثل قولنامه، شهادت شهود و تصاویر قدیمی تقدیم کنید. شکایت کیفری «تصرف عدوانی» هم میتواند فشار مضاعفی وارد کند.
در هر دو فرض، علیه مامور پلیس ساختمانی نیز به اتهام «معاونت در تصرف عدوانی» به دادسرا شکایت کنید.
درود
در صورتی که سند مالکیت دارید دعوای خلع ید
در غیر این صورت دعوای تصرف عدوانی مطرح کنید .
در صورت وجود سند رسمی امکان طرح دعوی خلع ید و قلع و قمع مستحدثات و بنا متصور استدر غیر اینصوزت رفع تصرف عدوانی مطرح کنید
امکان شکایت از شهرداری و پلیس ساختمان نیز باتوجه به توضیحات میسر است...موفق باشید 🌹
برای بازپسگیری زمین خود که به صورت غیرقانونی در آن ساختمان ساخته شده، باید از طریق طرح دعوای **خلع ید** در دادگاه عمومی حقوقی اقدام کنید و همزمان درخواست **قلع و قمع بنا** (تخریب ساختمان) و **اجرتالمثل ایام تصرف** را نیز مطرح نمایید، زیرا ماده ۳۱۱ قانون مدنی به صراحت میگوید غاصب باید عین مال مغصوب را مسترد کند و در صورت تلف یا عدم امکان رد عین، باید مثل یا قیمت آن را بپردازد . همچنین بر اساس تبصره ۲ ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، مدعی میتواند علاوه بر شکایت کیفری، تقاضای خلع ید و قلع بنا را نیز بنماید و دادگاه موظف است رفع تصرف عدوانی یا اعادهی وضع به حالت سابق را صادر کند . در خصوص اجرتالمثل ایام تصرف، ماده ۳۲۰ قانون مدنی تصریح دارد که غاصب نسبت به منافع مال مغصوب در زمان تصرف خود ضامن است، حتی اگر استیفای منفعت نکرده باشد . بنابراین با طرح دادخواست حقوقی با سه خواستهی مذکور به طرفیت متصرف و با استناد به مواد قانونی فوق، میتوانید ملک خود را پس بگیرید .
با سلام
در صورتی که سند رسمی مالکیت دارید دعوای خلع ید و در صورتی که سند مالکیت ندارید ولی سابقه تصرف در زمین خود داشته اید دعوای رفع تصرف عدوانی مطرح نمایید. البته فروض دیگری هم متصور است که نیاز به اطلاعات بیشتری دارد.
سلام .در صورت وجود سند رسمی امکان طرح دعوی خلع ید و قلع و قمع مستحدثات و بنا متصور استدر غیر اینصوزت رفع تصرف عدوانی مطرح کنید
امکان شکایت از شهرداری و پلیس ساختمان نیز باتوجه به توضیحات میسر است.
ابتدا علیه متصرف در دادگاه حقوقی دعوای خلع ید و قلع بنا مطرح کنید. سپس از شهرداری به دلیل همکاری با پلیس ساختمانی در تصرف غیرقانونی، به دیوان عدالت اداری شکایت کنید.ـــ
ابتدا علیه متصرف در دادگاه حقوقی دعوای خلع ید و قلع بنا مطرح کنید. سپس از شهرداری به دلیل همکاری با پلیس ساختمانی در تصرف غیرقانونی، به دیوان عدالت اداری شکایت کنید.
سلام وقت بخیر
دعوای خلع ید مستند به سندرسمی ارائه نمایید
درود بر شما
در صورتی که سند رسمی دارید دعوای خلع ید طرح کنید.
می توانید حسب مورد دعوای تصرف عدوانی و یا خلع ید طرح کنید.
با سلام ؛
اگر سند یا مدارک مالکیت دارید، میتوانید دعوای «خلع ید»، «رفع تصرف» و در صورت ساختوساز غیرمجاز، قلعوقمع بنا را مطرح کنید؛ همچنین اگر با تخلف یا تبانی در شهرداری وجود داشته باشد قابل پیگیری است، ولی موفقیت پرونده وابسته به بررسی دقیق اسناد و سوابق ثبتی توسط وکیل است.
سلام
کاربر عزیز شما باید از طریق قانون از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تحت عنوان تصرف عدوانی دادخواست حقوقی بدهید.و جهت رفع خلع ید و قلع و قمع مستحدثات اقدام کنید.از پلیس ساختمانی شهرداری هم همزمان شکایت کنید.و با ارائه مدارک و مستندات به حق و حقوقتان دست پیدا کنید.
سلام، چنانچه سابقه تصرفات چندین ساله قبل از متصرف در زمین داشتید دعوای رفع تصرف و چنانچه سند رسمی دارید می توانید خلع ید مطرح کنید
درود و احترام. راهکار حقوقی با توجه به سابقه تصرف شما فرق میکند.
اگر سابقا در زمین تصرف داشته اید مثل کاشت درخت، ساخت بنا و ... یا مدارک مالکیتی معتبر دارید، و در یک کلام امکان اثبات تصرف سابق برای شما وجود دارد، باید دعوای تصرف عدوانی مطرح کنید. اگر مدارک مالکیت دارید، شکایت کیفری تصرف عدوانی مطرح کنید تا زودتر به نتیجه برسید و متجاوز نیز مجازات شود، اگر سند مالکیت ندارید، دعوای حقوقی رفع تصرف عدوانی مطرح کنید.
اما اگر روی زمین سابقه تصرف ندارید یا نمیتوانید مالکیت خود را ثابت کنید، باید دادخواست حقوقی اثبات مالکیت و خلع ید تقدیم نمایید. در این شرایط دادگاه ابتدائا مالکیت شما را بررسی میکند و درصورت احراز مالکیت، حکم بر خلع ید متجاوز میدهد. قلع و قمع بنا و اخذ اجرت المثل را نیز مطرح کنید. در پایان پیشنهاد این است که به جهت جلوگیری از تضییع حق، امر را توسط وکیل مجرب و مورد اعتماد پیگیری نمایید. موفق باشید.
سلام در صورت داشتن سند رسمی مالکیت دعوای خلع ید طرح نمایید.
با سلام.. مدارک و مستندات شما باید بررسی شود و بسته به نوع اسناد و مدارک، اقدام قانونی لازم پیشنهاد گردد.
مدارک مالکیت شما برای دعوای خلع ید باید بررسی شود.
سلام وقتت بخیر
در صورت وجود سند رسمی مالکیت میتوانید شکایت تصرف عدوانی و یا خلع ید و قلع و قمع طرح کنید،
باسلام دادخواست خلع ید و قلع و قمع مستحدثات بدهید
سلام
شما باید ابتدا تامین دلیل کرده و متعاقبا اقامه دعوا کنید
سلام، اقامه دعوای لازم ضروری است.
پیشنهاد می شود از وکلای بنیاد بهره مند شوید.
فردی زمین من را تصرف کرده و در آن بدون مجوز ساختمان ساخته است. او با همکاری پلیس ساختمانی شهرداری این کار را انجام داده. چگونه میتوانم زمین خود را پس بگیرم؟
با سلام
چنانچه ملک دارای سند رسمیست می توانید دعوای خلع ید و قلع و قمع مستحدثات اقامه نمایید.
سلام کاربر گرامی می توانید در صورت وجود سند رسمی مالکیت شکایت تصرف عدوانی و یا خلع ید و قلع و قمع بخواهید و در غیر این صورت دادخواست حقوقی رفع تصرف عدوانی مطرح کنید
با درود بستگی به شرایط قابل اقدتم هم کیفری و هم حقوقی میباشد.
صورت وجود سند رسمی مالکیت شکایت تصرف عدوانی و یا خلع ید و قلع و قمع بخواهید و در غیر این صورت دادخواست حقوقی رفع تصرف عدوانی مطرح کنید...
ولی رفع تصرف عدوانی در کیفری باید فورا به محض اطلاع از غصب تصرف انجام پذیرد.
با سلام
می توانید در صورت وجود سند رسمی مالکیت شکایت تصرف عدوانی و یا خلع ید و قلع و قمع بخواهید و در غیر این صورت دادخواست حقوقی رفع تصرف عدوانی مطرح کنید