قراردادها

نرخ تعرفه مشاوره وکلای دادگستری

حتما برای شما هم پیش آمده که در پیچ و خم کارهای اداری حقوقی گرفتار شوید و یا بخواهید که در مواجهه با مشکلی از طریق قانونی اقدامات لازم را به عمل آورید.

اصولا در این حالت لازم است ابتدا برای مشورت به یک وکیل یا کارشناس حقوقی مراجعه کرده و از ایشان بخواهید تا راهکارهای  قانونی لازم را به شما ارائه دهند.

مسلما وکلا و کارشناسان حقوقی برای در اختیار گذاشتن علم و تجربه خود و همچنین ارائه راه حل های مناسب مستحق حق المشاوره هستند.

مبلغ متعارف برای حق مشاوره در آیین نامه حق الوکاله، حق المشاوره و هزینه سفر وکلا دادگستری مشخص شده است.

در ادامه به توضیحات لازم در مورد تعرفه مشاوره وکیل دادگستری در سال 99 می پردازیم.

تعرفه حق المشاوره وکیل دادگستری

اگر شما به یک وکیل و یا مشاور حقوقی صرفا برای کسب اطلاعات و راهنمایی در مورد راهکارهای قانونی در رابطه با موضوعات مختلف حقوقی مراجعه کنید و بین شما قرارداد وکالتی تنظیم نشده و توافقی در میان نباشد، باید طبق اطلاعات زیر برای پرداخت حق مشاوره عمل کنید:

  • تنظیم دادخواست، شکواییه، لایحه دفاعیه و اظهار نامه: حداکثر پنجاه میلیون ریال
  • هر یک ساعت مشاوره: حداقل پانصد هزار ریال، حداکثر پنج میلیون ریال
  • حق الزحمه صرفا مطالعه پرونده توسط وکیل: حداقل دو میلیون ریال، حداکثر پنج میلیون ریال

البته اگر به هر صورتی مبلغ دیگری غیر از موارد بالا بین شما و مشاور حقوقی یا وکیل توافق شده باشد، این توافق معتبر است و باید براساس آن عمل کرد نه براساس تعرفه ای که در اطلاعات بالا اشاره کردیم.

کسانی که برای پیگیری پرونده های خود وکیل استخدام می کنند ممکن است عملکرد وکیل خود را متخلفانه دانسته و بخواهند از او شکایت کنند.

برای طرح شکایت از وکیل باید به کانون وکلایی که وکیل در آنجا عضو است مراجعه کنند.

بعد از آن، برای تشخیص موجه یا بلا وجه بودن، شکایت به دادسرای انتظامی وکلا فرستاده می شود.

در بعضی از پرونده ها آنقدر مسائل حقوقی پیچیده و گسترده هستند که داشتن یک وکیل متبحر می تواند نقش شایان توجهی برای پیروزی در دعوا یا حتی کم شدن میزان مجازات برای جرم ارتکابی داشته باشد.

همچنین با توجه به زندگی شلوغ این روزها شاید اساسا شما زمان کافی برای پیگیری و حضور در دادگاه و دادسرا نداشته باشید که در این مورد هم می توانید با استفاده از یک وکیل با تجربه، آسودگی خیال از جهت پیگیری مطالبات و یا مشکلات حقوقی خود داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا