دادسراکیفری (جرائم)

ثبت نام در سامانه ثنا در دفاتر خدمات قضایی

در حال حاضر ابلاغ هرگونه اخطاریه از طریق سامانه ثنا انجام میشود که در صورتیکه ثبت نام در سامانه انجام شده باشد، دیگر ابلاغیه به صورت کاغذی برایتان ارسال نمیشود. لذا در این مقاله شیوه ثبت نام در سامانه ثنا را برایتان توضیح میدهیم.

برای دریافت ابلاغیه از طریق اینترنت می توانید در سامانه ابلاغ الکترونیک (ثنا) ثبت نام کنید، تا تمام ابلاغ های قضایی به صورت الکترونیکی در سریع ترین زمان برای شما ارسال شود.

طبق قانون، برای هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای شماره یا شناسه ملی، فقط یک حساب کاربری ایجاد می شود و همه ابلاغیه های الکترونیک به آن حساب کاربری منتقل می شود.

مسئولیت حقوقی ابلاغ الکترونیکی اوراق، به عهده صاحب حساب کاربری (برای اشخاص حقوقی مدیر حساب کاربری) است.

چگونگی ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی:

  1. مراجعه مستقیم به دفتر خدمات الکترونیک قضایی: در این روش به نزدیکترین دفتر خدمات قضایی مراجعه و با ارائه کارت ملی و اطلاعات شناسنامهای و آدرس و شماره تلفن و کدپستی و اخذ امضای الکترونیک توسط دفتر، در سامانه ثبت نام الکترونیک جهت ابلاغ اوراق قضایی ثبت نام انجام شده و پس از آن میتوان نسبت به طرح دعوا اقدام کرد. (توجه داشته باشید با پیش ثبت نام اینترنتی از طریق سامانه ثنا روند ثبت نام شما در این دفاتر سریع تر انجام می شود.)
  2. ثبت نام از طریق اینرنتی سایت سامانه ثنا: توجه داشته باشید ثبت نام از این روش فقط پیش ثبت نام بوده و برای تکمیل ثبت نام بایست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی (در صورت نبود دفاتر در شهر شما به دادگستری حوزه قضایی) مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنید.

برای ثبت نام از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می بایست با شناسنامه و کارت ملی به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه و درخواست ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیکی را دهید.

بعد از اینکه ثبت نام انجام شد، میبایست به سامانه ابلاغ الکترونیک مراجعه کنید.

شیوه ورود به سامانه ثنا برای اشخاص حقیقی

EeXEEewaR3mSUh0Phk05fUnSqklFN9VV7ipfvBlT

  • وارد کردن شماره ملی.
  • وارد کردن رمز شخصی (رمز شخصی بعد از ثبت نام در سامانه ثنا از طرف دفاتر خدمات قضایی به شما داده میشود که باید آنرا حفظ و دور از دسترس دیگران قرار بدهید.
  • کلیک کردن در قسمت مرحله بعد.
  • یک رمز موقت برای شما پیامک میشود که باید آنرا وارد نمائید. بعد از وارد کردن میتوانید به سامانه وارد شوید و ابلاغیه ها را مشاهده کنید.

شیوه ورود به سامانه ثنا برای اشخاص حقوقی

mQkQG0i9yfMj7eGufWjjycCSTdFHXQwjb69JIaRW

  • وارد کردن شماره ملی.
  • وارد کردن رمز شخصی.
  • وارد کردن شناسه حقوقی.
  • بعد از رفتن به صفحه بعد، باید رمز موقتی که ارسال میشود را وارد کنید.

در شهرستانهایی که دفتر خدمات قضایی ندارند باید به دادگستری حوزه قضایی مراجعه و شناسه کاربری و رمز عبور دریافت کنید. پس از ثبت نام در سامانه ثنا، برای مشاهده ابلاغ الکترونیک میتوانید به سامانه ثنا مراجعه کنید.

پس از ورود به صفحه زیر اطلاعات خود را وارد کرده و پرونده خود را پیگیری نمایید یا ابلاغیه های صادر شده را مشاهده کنید.

__tel_banner

بازیابی رمز عبور سامانه ثنا

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردید می توانید از طریق صفحه فراموشی رمز عبور، رمز عبور خود را بازیابی کنید که در عکس زیر به صورت واضح مشخص میباشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا