قرارداد وکالتقراردادها

همه چیز درباره وکیل خانواده و دعاوی مربوط به آن

بهترین وکیل دادگستری خانواده در دعاوی خانوادگی کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه با زیاد شدن مشکلات اقتصادی و فرهنگی، رابطه زوجین تحت تاثیر این مشکلات قرار گرفته و همین امر موجب شده در دادگاه­های خانواده بسیاری از زوجین را درگیر پرونده­ های خانواده ببینیم.

نوشته های مشابه

از آنجا که اغلب افراد اطلاعات کافی از قوانین و روند کار دادگاه خانواده را ندارند، ترجیح می­دهند انجام این امور را به دست فردی با تجربه در این زمینه مانند وکیل پایه یک دادگستری متبحر بسپارند و یا از یک مشاوره حقوقی با تجربه استفاده کنند.

وکیل خانواده خوب و ویژگی­ های آن

خانواده به عنوان مهم­ترین و کوچک­ترین نهاد اجتماعی دارای ارزش بالایی و حق و حقوق مخصوص به خود است؛ از این رو حل و فصل مشکلات خانوادگی در دادگاه­های خانواده دارای اهمیت و ظرافت خاصی است.

یک وکیل خانواده با بررسی کامل پرونده و بررسی تمام جوانب امر، در گام اول سعی در ایجاد صلح بین زوجین دارد و در صورتی که مشکل حل نشدنی باشد با ارائه مشاوره­های تخصص بهترین تصمیم و بهترین راهکار را نشان می­دهد.

یک وکیل خانواده علاوه بر داشتن علم، دانش و فن، تجربه­های خوب و پرونده­های موفقی را باید در این زمینه داشته باشد.

وکیل متخصص دعاوی خانوادگی ضمن آگاهی از موارد ذکر شده، باید در روند اجرای قضایی پرونده مسلط باشد و با بررسی تمام شرایط و آینده­ نگری و جمع آوری ادله کافی برای اثبات دعوی، پرونده خانواده را پیش ببرد.

بهترین وکیل خانواده کسی است که به طور پیوسته در دادگاه­های خانواده در رفت و آمد باشد و انواع دعاوی مختلف خانوادگی را با موفقیت پشت سر گذشته باشد. اشتباه وکیل در مسیر پرونده می­تواند به کلی سرنوشت موکل خود را تغییر دهد.

یک وکیل خانواده خوب باید آشنا به رویه دادگاه بدوی و تجدید نظر و دیوان عالی کشور باشد.

همچینین یک وکیل  دادگستری با تجربه از دادن امیدهای واهی به موکل خود پرهیز می­کند و نگاهی واقع بینانه به او می­دهد.

خدمات وکیل خانواده

  1. طلاق توافقی
  2. ازدواج مجدد
  3. نامزدی و خسارت ناشی از برهم زدن آن
  4. نکاح دائم، موقت و اذن در نکاح
  5. شروط ضمن عقد نکاح
  6. جهیزیه
  7. مهریه
  8. نفقه زوجه و اجرت المثل ایام زوجیت
  9. تمکین و نشوز
  10. حضانت و ملاقات کودک
  11. نسب
  12. رشد، حجر و رفع آن
  13. ولایت قهری، قیمومت
  14. سرپرستی کودکان بی سرپرست
  15. نفقه اقارب
  16. اهدای جنین
  17. تغییر جنسیت

چرا به وکیل خانواده نیاز داریم؟

یک وکیل خانواده می­تواند با ارائه مشاوره­های درست، مسیر پرونده را آنطور که موکل خود در نظر دارد، پیش ببرد؛ پس قبل از هر اقدامی لازم است از یک مشاور خانواده و وکیل خانواده کمک گرفت تا به موفقیت در آن پرونده نزدیک شد.

در بسیاری از مواقع تنها با نوع صبحت کردن وکیل و نوع دفاع آن وکیل، نتیجه پرونده تغییر می­کند

 در ادامه برخی از خدماتی که یک وکیل خانواده ارائه می­دهد را توضیح می­دهیم:

طلاق توافقی چیست و چگونه انجام می­ شود؟

همانطور که از اسم طلاق توافقی پیدا است، طلاقی که زن و مرد در آن به توافق می­رسند که از هم جدا شوند، طلاق توافقی نام دارد.

در طلاق توافقی زوج و زوجه در کلیه مسائل مانند: مهریه، نفقه، حضانت فرزندان، جهیزیه، اجرت المثل و …توافق می­کنند تا مراحل جدا شدن زودتر انجام شود.

بهره گیری از یک وکیل طلاق توافقی این امکان را می­دهد که تمامی مراحل طلاق در کوتاه­ترین زمان انجام شود و نیاز به حضور زوجین در روند طلاق توافقی نباشد.

همچین وکیل طلاق توافقی کمک می­کند که تنظیم دادخواست طلاق توافقی کامل و بدون هیچ نقصی انجام شود.

هزینه وکیل طلاق توافقی

در صورتی که زوجین تمایل به انجام طلاق توافقی داشته باشند باید در جریان هزینه­های آن قرار گیرند که شامل: هزینه­های ثبت دادخواست، هزینه مشاوره خانواده در دادگاه، هزینه طلاق در محضر و حق الوکاله وکیل می­باشد.

شرایط حضانت و ملاقات فرزند

حضانت فرزندان به معنای حق سرپرستی و مسولیت نگهداری از کودک است و این حق تا ۷ سالگی بر عهده مادر است و پس از ۷ سالگی این حضانت بر پدر محول می­شود؛ البته این حضانت تا ۹ سالگی برای دختر و تا ۱۵ سالگی برای پسر بر عهده پدر است.

اما در طول این مدت پدر یا مادری که حضانت فرزند با او نیست، حق ملاقات فرزند را دارد. اگر مادر و پدر مانع از ملاقات فرزند شوند، طرفین می­تواند با مراجعه به دادگاه، تقاضای ملاقات کند.

در این مسیر مشاوره گرفتن از یک وکیل خانواده می­تواند سریع­تر مراحل کار را طی کند.

وکیل خانواده در امور مهریه

مهریه نوعی الزام قانونی و شرعی است که توافقی بین زن و مرد در هنگام عقد بر عهده شوهر بسته می­شود.

مهریه به صورت عندالمطالبه یا عندالاستطاعه در نظر گرفته می­شود. یکی از شایع ترین دعواهای خانوادگی بر سر مطالبه مهریه توسط زن است.

معمولا این خواسته بعد از جدایی بوسیله زوجه تقاضا می­شود.

 از آنجا که راه های مختلفی برای تقاضای مهریه وجود دارد مشاوره از یک وکیل خانواده می­تواند بسته به شرایط بهترین راه برای تسریع در این امر را پیش روی موکل بگذارد.

وکیل خانواده در امور نفقه

یکی از مهم ترین حقوق مالی مربوط به زوجه، نفقه است.

در نفقه دو شرط وجود دارد؛ دائمی بودن عقد و تمکین کامل یا عدم نشوز زن. نفقه شامل: خوراک، پوشاک، مسکن و هزینه­های درمان و … است.

در صورتی که زوج از پرداخت نفقه خودداری کند، زوجه می­تواند با مراجعه به دادگاه، دادخواست مطالبه نفقه را داشته باشد تا میزان نفقه از طرف کارشناسان مشخص شود و زوج محکوم به پرداخت شود.

همچنین زوجه می تواند به دلیل ترک انفاق زوج، شکایت کیفری کند و از یک وکیل خانواده برای امور کیفری کمک بگیرد.

مشاوره با وکیل خانواده

برای مسائل و مشکلات خانوادگی نمیتوان از هر وکیلی استفاده کرد؛ زیرا وکلا هم در کار خود هر یک برای انجام کاری تخصص دارند.

برای مسائل مربوط به خانوادگی ، شما باید با یک شخص مانند وکیل خانواده تماس بگیرید و در مشاوره ی خانوادگی نیز مهارت داشته باشد تا بتواند از نظر روحی به شما کمک کند، شما می توانید یک وکیل خانواده را استخدام کنید که در هر زمان و شرایطی به شما مشاوره دهد بنابراین می توانید نه تنها در طول محاکمه بلکه در زمان هایی که نیاز به صحبت با کسی دارید به وکیل خود تکیه کنید.

زمانی که شما با مشکلات خانوادگی روبرو شده اید به دنبال یک و کیل خانواده می گردید و این کار درستی نیست این امر باعث می شود، بدون تحقیق وکیل خود را انتخاب کنید و ممکن است آن چیزی که شما انتظار دارید برای شما پیش نیاید؛ به همین دلیل است که می گویند داشتن یک وکیل خانواده برای هر یک از خانواده ها ضروری است؛ زیرا باعث می شود مشکلات خانوادگی به خوبی انجام شود و در زمان و پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری می کند و و آن ها سعی می کنند، مشکلات خانواده را در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین نحو حل کند و همیشه باید در انتخاب وکیل خانواده بسیار تحقیق کنید تا بتوانید با خیال راحت وکالت کار های خود را به او بسپارید.

یک وکیل خانواده هنگام روبرو شدن با طلاق طرفین خود باید یک جلسه مشاوره برگزار کند که زن و شوهر هیچ نگرانی بابت حق قانونی خود نداشته باشند و در مرحله اول تلاش می کند که بین آن ها سازش برقرار کند ولی اگر موفق به سازش نشد برای صرفه جویی در وقت آنها طلاق توافقی را به آنها پیشنهاد می کند.

هنگامی که یک طلاق اتفاق می افتد و یا اگر زن و شوهر دارای نگرانی های قانونی هستند، وکیل خانواده به منظور روشن شدن وضعیت با هر دوی آن ها یک جلسه مشاوره ای برگزار می کند و شرایطی که بعد از  طلاق پیش می آید برای هر دوی آنها شرح می دهد و به مانند یک مشاوره طلاق عمل می کند و این به آ ن ها کمک می کند تا تصمیم درستی را بگیرند.

مهمترین دعاوی خانواده

  • حضانت:

 نگهداری اطفال هم حق و هم تکلیف است و هیچ کدام از والدین حق ندارند در مدتی که حضانت طفل بر عهده آنان است از نگهداری او امتناع کنند و در صورت امتناع یکی از والدین حاکم باید به تقاضای دیگری نگهداری طفل را به هریک از آنها که حضانت بر عهده اوست الزام کند و در صورتی که الزام ممکن نباشد، حضانت را به خرج پدر و هرگاه پدر فوت شده باشد، به خرج مادر تامین کند.

حضانت در درجه اول حق و تکلیف پدر و مادر است و در صورت فوت هر یک از والدین حضانت طفل با آن که زنده است خواهد بود، هر چند متوفی پدر طفل باشد و برای او قیم تعین نموده باشد. پس از فوت پدر و مادر، جد پدری در حضانت طفل اولویت دارد.

  • درخواست نفقه:

زن می تواند علاوه بر نفقه حال خود نفقه گذشته خود را نیز مطالبه نماید و برای وصول آن در دادگاه خانواده یا شورای حل اختلاف بستگی به میزان آن اقامه دعوی نمود.

نفقه زن مشروط به فقر او یا تمکن مرد نیست و زن اگرچه ثروتمند باشد، می تواند از شوهر نفقه بخواهد.

طلب زن بابت نفقه، طلب ممتاز است و در صورت ورشکستگی یا فوت شوهر و عدم کفایت اموال او، بر سایر بدهی ها مقدم خواهد بود.

  • درخواست مهریه:

امروزه شایعترین دعاوی خانواده مطالبه مهریه می باشد.

زن به مجرد عقد مالک مهریه می شود و می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید؛ بنابراین اگر مهریه عین معین باشد با تحقق نکاح آن عین به مالکیت زن در می آید و زن حق هر گونه انتفاع  و تصرف مالکانه در آن خواهد داشت.

طبق قانون مدنی برای تادیه تمام یا قسمتی از مهر می توان مدت یا اقساطی را قرار داد. چون در صورت وقوع طلاق قبل از نزدیکی، نصف مهریه به شوهر برمی گردد و مالکیت زن، نسبت به نصف مشاع مهریه مالکیت متزلزل است و با تحقق نزدیکی، مستقر می شود.

ویژگی ها و خصوصیات یک وکیل خانواده

یکی از خصوصیات ویژه در انتخاب یک وکیل خانواده خوب، تخصص و تجربه اوست. براساس تجربه او می تواند به شما در مورد آنچه که باید انجام دهید و آنچه در دادگاه انتظار می رود مانند یک قاضی شما را راهنمایی کند.

وکیل خانواده با تجربه به شما در تصمیم گیری های درست کمک می کنند و مراحل درست را در طول فرایند انجام می دهند.

هنگامی که شما یک وکیل را در کنار خود دارید، می توانید مسائل پیچیده را مرتب و به راحتی حل کنید.

شما می توانید مطمئن باشید که مشاوره خوبی درباره مسائل مختلف دریافت خواهید کرد . وکیل بهترین کار را برای محافظت از منافع شما انجام خواهد داد.

از دیگر ویژگی های یک وکیل خانواده خبره این است که وکیل شما باید به اندازه کافی مهارت داشته باشد تا پرونده شما را به نفع خود حل کند.

وکیل شما باید در رویکرد خود منطقی باشد، به طوری که مطمئن شوید که به درستی در حال انجام کار شما است.

شما باید بتوانید تمام اطلاعات را به راحتی به اشتراک بگذارید و حداکثر شفافیت را در صورت امکان حفظ کنید.

این به شما و وکیل شما کمک خواهد کرد تا پرونده شما بدون مشکل و به راحتی پیش برود و سرعت روند رسیدگی بسیار زیاد باشد.

از دیگر ویژگی هایی که باید در نظر بگیریم و پیگیری کنیم سوابق او به عنوان یک وکیل خانواده است.

یکی از مزایای بهترین وکیل خانواده این است که بتواند به مخاطب خود اطمینان کامل دهد و مخاطب به او اعتماد کامل داشته باشد و با خیال راحت وکالت کارهای خود را به او بسپارد.

بهترین وکیل کسی است که گواهی و مدارک های مربوط به شغل و تخصص خود را داشته باشد و در پرونده های قبلی خود مربوط به خانواده را موفق شده باشد و این وکیل ارزش اعتماد کردن را دارد و دانستن این موارد باعث می شود شما بدون هیچ نگرانی به او اعتماد کنید و وکالت تمام کارهای خود را به او بسپارید و این یکی از مهمترین مزایای وکیل خانواده است.

پیدا کردن یک وکیل خانواده خوب برای خانواده شما ممکن است و کار سختی نیست، ولی اگر شما با این شرایط آشنا نباشید و هیچ اطلاعاتی نداشته باشید کار بسیار سختی است اما با مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری متخصص می توانید از مجربترین و متعهد ترین وکلای خانواده بهرمند شوید.

وظایف وکیل خانواده

ارائه مشاوره حقوقی در مسائل و موضوعات حقوقی افراد خانواده تحت پوشش وکیل خانواده طبق قرارداد، یکی از وظایف وکیل خانواده است.

اعلام وکالت در پرونده‌های احتمالی اعضای خانواده، شرکت در جلسات جهت سرمایه گذاری و یا خرید و فروش اموال منقول و غیر منقول و در مواقع لزوم، به عهده گرفتن وکالت در پرونده‌های حقوقی، کیفری و اختلافات خانوادگی، از جمله وظایف وکیل خانواده می‌باشد.

هزینه استخدام وکیل خانواده

جنبه حیاتی که باید از ابتدا در نظر گرفته شود، هزینه ی وکیل شما است. وکیل شما باید قادر به ارائه ایده ای از امکانات مختلف باشد و برآوردی از هزینه ای که او در ابتدا باید بپردازد، به شما ارائه می دهد

قیمت وکیل بستگی به کاری است که انجام می دهد و در هر کجا با یکدیگر تفاوت دارد، به عنوان مثال اگر شما در یک مسئله فقط به او وکالت داده باشید قیمت آن با این که وکالت تمام کار های خود را به او سپرده باشد، قیمت آنها با یکدیگر یکی نمی باشد و به سنگین بودن و یا سبک بودن کار بستگی دارد که برای هر یک تعرفه ای تعیین شده است که هر یک بر اساس آن هزینه هایی را دریافت می کنند ولی بهتر است شما یک وکیل داشته باشید و وکالت تمام کارهای خود را به او بسپارید.

در صورتی که نیاز به وکیل خانواده و یا نیاز به هر گونه اطلاعات از چگونگی طرح دعاوی خانوادگی و تنظیم دادخواست و لایحه و نیز مشاوره حقوقی با وکیل خانواده خبره و مجرب دارید، توصیه می نماییم با وکلای پایه یک دادگستری با تجربه  تماس گرفته و بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کنید و مسیر را به درستی طی نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا