لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

محاسبه مطالبات کارگر و اعتراض در هیات حل اختلاف چگونه است؟

پرسیده شده
۲ پاسخ ۱,۲۹۱ #60650093

سلام
با توجه به درخواست دوستان متون کامل دادخواست را نوشتم تا بهتر راهنمایی کنند.
متن رای هیات تشخیص اداره کار:
در خصوص دادخواست آقای ... دائر بخواسته تفاوت دستمزد-بن کارگری- عیدی و پاداش-سنوات خدمت-حق بیمه معوقه- حق السعی- نظر باینکه مامور تحقیق طی گزارشی اعلام داشته شاکی برابر نامه ای مضبوط در پرونده از دادخواست خویش صرفنظر نموده و خواهان مختومه نمودن پرونده گردیده است.لذا هیات تشخیص باتفاق آرا پس از بررسی پرونده و اعلام انصراف شاکی ضمن اعلام رابطه کارگری و کارفرمایی موضوع مواد ۲ و ۳ قانونکار باستناد ماده ۶۶ آیین دادرسی کار قرار ابطال دادخواست تسلیمی را صادر می نماید.
این رای ظرف ۱۵ روز قابل تجدید نظر خواهی در هیات حل اختلاف می باشد
متن رضایت نامه یا سازش:
به استحضار میرساند حسب گفتتگو و توافق انجام گرفته توسط اینجانب بعنوان کارگر با کارفرما در مورخه... مبنی بر پرداخت حقوق معوقه ۲۱ ماه اینجانب ظرف ۴ ماه و حداکثر تا پایان سال ۹۸ و تلاش و مساعدت در جهت بازگشت به کار مجدد به صورت قانونمند ضمن اعلام موارد فوق از دادخواست خویش صرفنظر می نمایم خواهشمندم ضمن مختومه نمودن پرونده اقدامات لازم را مبدول بدارید.
متن دادخواست تجدید نظر به هیات حل اختلاف:
به صورت خلاصه محاسبه مطالبات چون نه در رای و نه در رضایت نامه مبلغ عنون نشده
اینجانب ۰۰۰۰۰ با شماره ملی ۰۰۰۰۰۰ فرزند ۰۰۰۰۰ با توجه به اینکه :
۱-به استناد به مواد ۲،۳،۳۴،۱۴۸ از قانون کار سازش تنها پس از محاسبه کلیه مطالبات کارگر ممکن است و اگر بدون آگاهی کارگر از آنچه قانونا به وی تعلق گرفته سازشی حاصل شود این سازش اعتبار ندارد و رافع مسولیت کارفرما نخواهد بود و و حتی در حالت علم کارگر نیز نقض قواعد آمره امکان پذیر نیست لذا در رای صادره مطالبات بنده نه تنها محاسبه نگردیده در متن رضایتنامه نیز هیچ مبلغی برای پرداخت قید نگردیده است و صرفا میزان ماه معوقه قید شده که با توجه به عدم اطلاع کارگرو اقرار ماده ۸ قانون کار نیاز به بررسی و محاسبه دارد تا کارفرما مزایایی کمتر از امتیازات مقرر در این قانون منظور ننماید.
۲-براساس ماده ۷۲ آیین دادرسی کار با توجه به اینکه رعایت قواعد آمره الزامی بوده و با توافق نیز نمی توان از اجرای آنها خودداری نمود از قبیل رعایت و اعلام حداقل مزد قانونی موضوع تبصره ماده ۴۱ قانون کار و حداکثر ساعات قانونی کار موضوع تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون کار به اطلاع میرساند ،حداکثر ساعت کار براساس مواد ۵۱ و ۵۲ قانون کار ۴۴ ساعت در هفته بوده که بنده ۵۵ ساعت در هفته صبح-شب-عصر و در ماه ۱۰۰ ساعت فقط شیفت شب بوده ام که موارد فوق راعایت نگردیده و نیاز به رسیدگی و بررسی و اعلام به کارگر دارد.
۳-تراضی صورت گرفته کارگر و کارفرما در خصوص حق بیمه کارگر خلاف قوانین آمره از جمله ماده ۱۴۸ قانون کار و مواد ۳۶ و ۳۹ قانون تامین اجتماعی میباشد که نافذ و لازم الاجرا نمیباشد. با توجه به متن توافق با کارفرما مبنی بر اولویت و تعهد به بازگشت به کار مجدد به اینجانب حسب اطلاع و تایید همکاران نیروی جدید جایگزین گردیده است. لذا عطف به مهلت ۱۵ روزه اعلام شده از تاریخ اعلام ابلاغ رای و توجه به ادله و مستندات فوق تقاضای ارجاع و تجدید نظر خواهی در هیات حل اختلاف را دارم.
مواردی که در متن بالا استناد نموده ام برگرفته از نمونه آرای دیوان عدالت اداری میباشد.
دادنامه شماره ______ در مورد پرداخت حق بیمه و آمره بودن آن
دادنامه شماره ___________-دیوان عدالت اداری مورخه ۲۷/۰۹/۱۳۹۴ در مورد سازش کارگر بدون آگاهی و محاسبه مطالبات
دادنامه شماره ____________مورخه ۱۱/۰۹/۱۳۹۱ در مورد تراضی کارگر بر بیمه
حال با توجه به موارد فوق اعتراض بنده مورد قبول واقع میشود ؟طریقه نوشتن متن اعتراض بنده صحیح است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری
۲,۸۷۶ مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل دیوان عدالت اداری
۲,۰۴۵ وکیل دیوان عدالت اداری آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۸ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۵,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
۲ پاسخ برای این سوال ثبت شده

سلام
با توجه به موارد فوق اعتراض شما مورد قبول واقع می شود
طریقه نوشتن متن اعتراض بنده صحیح است؟؟؟؟؟ نمونه آرای دیوان عدالت اداری را از متن اصلی اعتراض پاک نمایید و ب کارشناس مراجعه کنید برای نوشتن
ماده ۱۵۷ قانون کار مقرر می‌دارد هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت‌نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته‌جمعی کار باشد، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز و یا نمایندگان‌ آنها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد، از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم سازش، از طریق هیات‌های تشخیص و حل اختلاف رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.
چنان چه رای قطعی به نفع کارگر صادر شد و لیکن کارفرما از آن تبعیت ننمود با درخواست کارگر، عین رای به دادگستری محل ارسال تا پس ازصدور برگه اجراییه به کارفرما ابلاغ شود.

چنانچه رای مبنی بر بازگشت به کار باشد، کارفرما به مدت ده روز پس از ابلاغ اجراییه فرصت دارد تا کارگر اخراجی را به کار گمارد. هم‌چنین اگر رای صادره مبنی بر مطالبه طلب از کارفرما باشد وی می‌بایستی ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ اجراییه طلب کارگر را بپردازد و الا کارگر می‌تواند تقاضای توقیف اموال کارفرما (اگر دولت یا نهادهای عمومی نباشد) را معادل طلب خود بنماید.

سلام در صورت انصراف در مرحله بدوی میتوانید مجدد دادخواست داده و به دعوی مجددا رسیدگی میشود لیکن اگر به رای هیات حل اختلاف اعتراض دارید باید از طریق دیوان عدالت ادرای شکایت خود را پیگیری کنید و دقت داشته باشید رسیدگی در دیوان عدالت اداری شکلی است و نه ماهوی (مگر موارد معدود)