لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

قاضی روی چه ادله ای به این مسئله حکم داده؟

پرسیده شده
۱۷ پاسخ ۳۲۲ #05344545

سلام وقتتون بخیر من کلی سوال دارم اگر ممکنه منو کامل راهنمایی کنین خیلی موارد زیاده ببخشید اگر طولانیه
من اقایی ۲۸ ساله هستم که معلولیت دارم(کم بینایی شدید) و به خاطر مشکلاتی که در بچگی برام پیش اومده تمام موهای من ریخته (سرطان نبوده اصلا) و اقدام به پذیرش برای بهزیستی کردم و کمسیون پزشکی هم انجام دادم و تمام مدارکم و کمیسیون پزشکیم تایید شده....منتها پروندم پیش نمیره و فرایند پذیرش در بهزیستی نهایت دو ماه طول بکشه الان حدود ۸ ماه شده و هر دفه بهانه ی جدید میارن برای عدم رسیدگی به پرونده(کرونا و نداشتن تراشه ی موجود در کارت معلولیت و...) چون موارد طولانیه همینقدر که راهی برای رسیدگی سریعتر هست؟؟ شکایت یا هر راه دیگه؟
مورد بعدی اینه که پدرم ۱ سال هست فوت شده(فروردین ۹۹) و طبق قانون تامین اجتماعی قانونی هست که اگر فرزند کسی که فوت کرده از کار افتاده تشخیص داده بشه (طبق نظر کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی) هم میتونه بیمه تامین اجتماعی بشه هم ۱ سوم مستمری پدرش بهش تعلق بگیره...مادر من از ابتدای فوت پدرم طبق راهنمایی کارشناس تامین اجتماعی از این موضوع اطلاع داشته(تعلق گرفتن مستمری به من) اما سکوت کرده (به خاطر اختلافات خانوادگی که داریم) .منن خرداد ماه ۹۹ (۳ ماه بعد از فوت پدرم) متوجه این قانون شدم و به شعبه ی تامین اجتماعی مربوطه مراجعه کردم.و از مسئول از کار افتادگی پرسیدم ایا شامل این قانون میشم ؟؟ که ایشون با دلیل های کاملا بیربط گفتند شامل این قانون نمیشم...در بهمن ماه ۹۹(۱۱ ماه بعد از فوت پدرم) با مشاوره گرفتن از کارشناسان بهزیستی متوجه شدم کاملا مشمول این قانون میشم .من برای چشمم زیر نظر ۴ پزشک متخصص هستم (در طول ۱۲ سال گذشته البته) از هر ۴ پزش نامه ی تایید بیماریم رو گرفتم و مجدد به شعبه مراجعه کردم...این بار مسئول مربوطه باز خاست منو از سر خودش باز کنه(حتی مشاوران داخل شعبه ی تامین اجتماعی هم منو راهنمایی نمیکردن) که نامه ی پرزشک رو نشونش دادم و این بار گفت باید مادرت بیاد و فرم درخاست رو پر کنه و امضا کنه...پرسیدم من طبق قانون مورد نظر میخام از مستمری پدرم استفاده کنم و سنم هم فانونیه چه لزومی داره مادرم باشن...که ایشون اصرار داشتن باید مادرت باشه...مادرم اومد و امضا کرد و نکته ی خیلی مهم اینه که درخاست استفاده از قانونن از کارافتادگی من با شماره مستمری پدرم وارد سیستم نشده و با شماره مستمری مادرم وارد شده ایا این فرقی در روند رسیدگی به پرونده ی من داره؟ من کمیسیون پزشکی مرتبط با تامین اجتماععی روو انجام دادم و از کار افتاده ی کلی تشخیص داده شدم با مراجعه به واحد مستمری تامین اجتماعی و درخاست یک سوم مستمری پدرم (طبق قانون) مسئول مربوطه گفت باید مادرت باشه و امضا بده چون ایشون حقوق کامل پدرم رو میگیرن و با اطلاع کامل از قانون از کار افتادگی به من هیچ اطلاعی ندادن...خب طبیعیه ایشون به خاطر اختلافات و اینکه از حقوقشون که حق منم بوده کم میشه نمیاد و امضا بده...ایا اصلا امضای ایشون لازمه؟؟ ایا مسئول واحد مستمری و واحد از کار افتادگی(که منو کلی عقب انداخت) تخلف کردند؟؟ ایا امکان توانی مادرم با این مسئولان تامین اجتماعی هست؟؟
من چجوری باید پیگیر این مشکل باشم بیماری چشم من نیااز به دارو های بازدارننده ی بالارفتن فشار چشم داره و من به خاطر کم بیناییم به هر شرکتی مراجعه کردم و مصاحبه انجام دادم موفق با پذیررش نشدم و شدیدا به این مستمری نیاز دارم و چون به طور کامل با قانون اشنا نیستم و توانایی مالی هم ندارم از وکیل مجرب هم نمیتتونم استفاده کنم....
مورد بعدی اینکه با وجود تاییدد ۴ پزشک متخصص و کمیسیون پزشکی نظام وظیفه(معاف هستم)و بهزیستی و تامین احتماعی خانواده ی من (برادر خواهر و مادر) فکر میکنن من خودم نمیخام کار کنم و از تنبلی و ...میخام از قانون از کار افتادگی استفاده کنم(دید چشم های من یکیش ۰۵. (پنج صدم) و اون یکی یک و نیم متر هست) من بعد از فارغ التحصیلیم در سال ۹۶ به مدت ۳ سال دنبال کار گشتم و جاهایی بوده که وارد شرکتی شدم اما به خاطر ساعت بالای کار با کامپیوتر نتونستم دووم بیارم به خاطر چشمم و با وجود علاقه به شغلم مجبور شدم به اون کار ادامه ندم )
خانوادم با علم به این موضوع باز هم فکر میکند از عمد سر کار نمیرم و. با هم متحد شدن که خونه ای که من و برادرم و مادرم در اون سکونت داریم(خواهرم ازدواج کرده) رو یا بفروشن و یا چون من مخالف فروش هستم پلمپ کنن چونک من میخام حق خودمو بگیرم از مستمری پدرم...و میگن در صورتی این کار رو نمیکنیمگ که حق و حقتو از مستمری پدرت نگیری...یا بعد از فروش خونه بگیری ....الان یه سوال از تمام وکلای محترم دارم ایا من حق استفاده از مستمری پدرم رو ندارم؟ یه نکته ی مهم....اجرتالمثل زن بعد از فوت شوهر طبق مطالعه ای که من کردم زمانی به زن تعلق میگیره که در دادگاه ثابت بشه زن در خانه ی مرد به اجبار کار میکرده...مادر من الان میگن اجرتالمثل به من تعلق گگرفته...قاضی روی چه ادله ای به این مسئل حکم داده؟؟ هیچ زمانی مادر من تو خونه مجبور به انجام کاری نبوده و خودش اون کارهای مرتبط با خونه رو انجام میده و داده ...چجوری ایشون تونسته این حکمو بگیره؟؟؟ ایا میشه این حکم رو نقض کرد؟؟؟
وقتی ایشون طبق قانون میتونه این اقدامات گرفتن مهریه و اجرتالمثل رو انجام بده چرا انقدر با اقدامات من برای از کار افتادگی مخالفت میشه و منو به خاطر این کار میخان و با فروش خونه یا پلمپ خونه تحت فشار بزارن؟؟؟ ایا هیچ راهی بررای جلوگیری از این کار وجود داره؟ هیچ ادمی اگر مجبور نباشه اقدام به از کار افتادگگی نمیکنه خواهش میکنم راهنماییم کنین....
مورد بعدی اینه که مادرم از خواهرم و برادرم وکالت تام دارن ولی از من خیر....ایشون برای گرفتن بیمه ی عمر پدرم اقدام کردن و به واسطه ی اشنا بودن داییم با رئیس کانون بازنشستگان میخاستن بدون حضور من اقدام به اخذ چک قرامت فوت کنن و با زود فهمیدن این موضوع پیگیری به مموقع من این اقدام صورت نگرفت و تونستم سهمم رو بگیرم(همش هم خرج داروهای چشمام شد و چون من موضوع بیمه ی عمر رو فهمیدم مادرم لج کرد و پول داروهام رو تا ۶ ماه نداد)
تازگیا متوجه شدم در سه ماه اخر سال ۹۹ به حساب پدرم پولی واریزز شده و چون رئیس شعبه ی بانک با یکی از بستگانم که پزشک هستن و گردش مالی حسابشون بالاست با حضور مادرم که وکالت از برادر و خواهرم دارن فقط... بدون حضور من ...اقدام به تخلف و خالی کردن حساب کردن....چون زمانی که خودم به یک شعبه ی دیگر بانک مراجعه کردم و درخاست پرینت حسال پدرم رو کردم کلی بهانه اورد و گفت بقیه ی اعضای خانواده هم یا باید باشن یا وکالت نامه بیاری..و زمانی که قضیه ی خالی کردن حساب رو مطرح کردم گفتند چون مشتری با تراکنش مالی خوب بوده رئیس شعبه هم قوانین رو نادیده گرفته و اجازه برداشت کامل از حساب پدرت رو داده....من چشمداشتی به این پول ها ندارم فقط دنبال یک سوم حق مستمری خودم هستم ...اما به خاطر دروغ هایی که میگن تحت فشار گذشتن های الکی خانوادم میخام این تخلف بانکی رو رسییدگی کنم ایا راهی وجود داره؟
در اخر بعد ۲۷ سال قبل از فوت پدرم ماادرم بهم گفتن که چونکه نمیخاستیم به دنیا بیاریمت...از عمد ۱۵ روز ماه رمضون رو روزه گرفته(من رو باردار بوده) از ارتفاع پریده و وسایل سنگین بلند کرده و بدتر از همه از عمد به شکمش ضربه زده(که همین ضربه ها باعث بروز مشکلات بینایی من شده و رفته رفته مشکلات بینایی من بیشتر شده که توسط پزشک متخصص کاملا قابل تاییده که ضربه تو دوره ی جنینی خورده شده) .....ایا این مسئله بعد ۲۷ سال قابل پیگیریه؟
ببخشید اگر طولانی شد من زندگی سختی داشتم و الانم هیچ پشتوانه ی خانوادگی ندارم و کاملا تنهام و امید به راهنمایی شما عزیزان دارم چون توانایی مالی برای گرفتن وکیل برای رسیدگی به این همه مشکل رو ندارم
با سپاس

مشاوره حقوقی دیگر قراردادها
۱۳,۷۴۸ مشاوره حقوقی دیگر قراردادها تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل دیگر قراردادها
۴,۲۵۲ وکیل دیگر قراردادها آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۴ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۱۷ پاسخ برای این سوال ثبت شده

بادرودوسلام شکایت امکان پذیر می باشد.

بانک قراردادها بیش از ۱۰۰۰ عنوان قرارداد تخصصی جمع آوری شده طی ۱۵ سال براساس نیازهای اشخاص، شرکت‌ها و نهادها آنلاین تنظیم کنید

باسلام محضر شما بزرگوار
عنایت داشته باشید بهتر از مدارک و مستندات را به رویت متخصص مجرب برسانید

درود
با این حجم از مطالب و مشکلات توصیه می شود از خدمات مشاوره ای دیگر در این سایت استفاده کنید.

امکان شکایت براتون هست

درود بر شما
میتوانید شکایت نمایید برای راهنمایی دقیق از طریق سایت ازهمکارا ن مشاوره برخط یا تلفنی اخذ نمایید

سلام. در خصوص سوال ابتدایی شما در خصوص لزوم امضای مادرتان باید اعلام کنم که به دلیل ایکه بعد فوت پدر شما؛ مادرتان نماینده و مستمری بگیر ایشان بوده( به واسطه ی زن و شوهر بودن)؛ امضای مادرتان لازم است.
در خصوص راهکارشما در خصوص ضعف بینایی؛ میتونید به واسطه ی دادگستری و از مجرای پزشکی قانونی و دستور و نظر پزشک معاین و تایید آن توسط قاضی؛ به گونه ای مدرکی در جهت اثبات ادعای خودتون و تصدیق کننده ی آن داشته باشین.و به واسطه ی اون میتونین توی بعضی از موسسات مرتبط با بهزیستی یا با برخی از خیریه های( موسسات مردم نهاد) مرتبط همکاری داشته باشین.
اخیرا برخی از شرکت ها در جهت حمایت از افراد کم توان یا توان یاب اقدام به جذب اونا میکنن که باید به دنبال بعضی از این موسسات که غالبا در تهران هستن؛ باشین.
در مورد سوالی که پرسیدین که برادر و مادرتون آشکارا حق شما رو تضییع کردن؛ به واسطه ی اینکه مادرتون صاحب اون پول و اموال و مستمری هستن میتونن به هرنحوی از آن استفاده کنند. و نکته ی آخر اینکه پس از این مدت طولانی و اینکه اصلا رابطه ای بین عمل مادرتون برای سقط یا از بین بردن شما؛ وجود نداره و چنین موضوعی به لحاظ عقلی و قانونی قابل پیگیری نیست.

اینجا طرح سوال میشود نه طرح پرونده