لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

آیا میتوانم همه ی خواسته های خود را در یک شکایت یا دادخواست از دادگاه بخواهم؟

پرسیده شده
۵ پاسخ ۱,۰۸۵ #01081266

بنده دو باب خانه قدیمی کنار هم که هر دو متعلق به یک پلاک ثبتی هستند و دارای دو سند ۳ دانگ میباشد به صورت مشاع خریداری کردم که نام هر دو شریک در هر دو سند بصورت ۱.۵ دانگ ثبت شده است. یکی از خانه ها چند متری کوچکتر است و سال قبل به علت بارندگی و عدم رسیدگی که نیاز به آسفالت داشت سقف آن فرو ریخت و حال تبدیل به متروکه شده و در این وسایل آن بارها به سرقت رفته است و چند روز قبل کانتور آبش را هم بردند. شریکم چند ماه قبل فوت شد و وراث ایشان نسبت به ملک بی توجهی میکنند و بنده سردرگم مانده ام که چه باید بکنم؟
خانه کناری آن بزرگتر و آبادتر است و حال دست مستاجر میباشد. بنده در زمان حیاط شریکم یک صلح نامه تنظیم و به امضای ایشان و همسر و دامادش رساندم. که در ذیل بخشی از مشکلاتم را بیان میکنم و خواهشمندم راهنماییم کنید.
۱ – برابر توافق نامه صورت گرفته در مورخه ۲۴/۵/۹۶ فی مابین یعنی شرکا مقرر گردیده بود هرگونه اقدامی از قبیل اجاره، واگذاری بایستی با حضور و رضایت طرفین صورت گیرد ولی متاسفانه متصالحین ( شریک ) بنده از انجام تعهدات قسور نموده و تخطی نموده است و باعث بازداشت دائم ملک بموجب دستور مورخه ۷/۵/۱۳۹۷ صادره از شعبه پنجم دادگاه اجرای احکام مدنی دادگستری شهرستان قم شده است.
آیا میتوانم برابر صلح نامه از محضر دادگاه تقاضای ضرر و زیان آنرا از بدو عدم عمل تعهدات را از وراث شریکم بخواهم؟
بعلت بی توجهی و عدم رعایت قانون مشارکت و اینکه بنده را به چالش و مشکل انداخته است و تاوان آنرا بنده در این مدت یکسال و اندی پرداخت نموده ام.
۲ – شریک بنده ، ملک مذکور را از تاریخ ۱۵/۷/۱۳۹۶ تا تاریخ ۱۵/۷/۱۳۹۷به مدت یک سال با مال‌الاجاره ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان رهن و ماهیانه به مبلغ ۷۰.۰۰۰ تومان بدون کسب رضایت بنده به اجاره داده اند. ( بعداز گذشت ۲ ماه از تاریخ عقد اجاره با هزار مکافات توانستم نصف مبلغ رهن را از شریکم بگیرم ) هیچ مبلغی از بابت اجاره های ماهیانه مستاجر فعلی به اینجانب پرداخت نشده است.
و حال بعد از گذشت ۱۱ ماه از پایان اجاره نامه وراث مرحوم شریکم حاضر به پرداخت سهم خود از ودیعه مستاجر نیستند. همانطوریکه در صلح نامه پیوستی نیز اشاره گردیده و وراث مرحوم از متن آن اطلاع کامل داشتند و آنرا با امضا و اثر انگشت خود تایید کرده اند، باز به تعهدات خود عمل ننموده و از پرداخت رهن مستاجر قصور نموده اند که به همین انگیزه مستاجر حاضر به تخلیه ملک نگردیده است. و این امر باعث ضرر و زیان حقیر در طول این مدت گردیده است.
ضمنا طی یک فقره اظهارنامه از وراث شریکم خواستم تا جهت تامین رهن مستاجر و تخلیه ملک اقدام کنند که اقدامی نکردند.
۳ –شریکم در یک اقدام غیر قانونی و غیر اخلاقی تخلف آشکار و بدون اطلاع و اذن بنده نام بنده را از پرونده شهرداری حذف نموده و ملک را بنام خود زده بود که بعداز چندین هفته دوندگی توانستم نام خود را در پرونده شهرداری ثبت کنم.
۴ – بلافاصله بعداز تحویل گرفتن ملک از فروشنده، شریکم از تاریخ ۱۹/۳/۱۳۹۲ تا اوخر اسفند ماه سال ۱۳۹۵ ملک مورد نظر را تصرف نموده بود که به علت فرو ریختن بخشی از سقف خانه مجبور به تخلیه آن شد.
۵ – شریکم یک در بزرگ که در حیاط خانه بود را بدون اطلاع و اجازه از من فروخته است. در طی چند سالی که ملک مورد نظر در تصرف ایشان بود هیچگونه رهن و اجاره ای تا مدتی به بنده نداده بودند که بلاخره با پیگیریها و اعتراضات بسیار مبلغ ۱.۴۰۰.۰۰۰ تومان در طی چندین مرحله به بنده پرداخت نمودند. با توجه به اینکه بنده از زمان خرید ملک تا به امروز هیچگونه بهره ای از آن نداشتم،
آیا میتوانم از دادگاه تقاضای پرداخت حق و حقوق این چند سالی که ملک در تصرف ایشان بوده است را طبق نظر کارشناسی از وراث شریکم بخواهم؟
بنده به علت کهولت سن و بیماریهای متعددی که متعلق به این سن است و ضعف جسمانی شدیدی که دارم و حسب امتناع صورت گرفته از جانب مرحوم شریکم و در حال حاضر وراث ایشان ادامه مشارکت در ملک مذکور و فعالیت همزمان در آن برای اینجانب مقدور نمی باشد و اینجانب تمایلی به ادامه مشارکت به نحو مذکور ندارم.
آیا میتوانم همه ی خواسته های خود را در یک شکایت یا دادخواست از دادگاه بخواهم؟
و از باز شدن چندین پرونده خودداری کنم؟
و تقاضای صدور حکم مبنی بر احقاق حق و حقوق از بین رفته طی این چند سال و الزام خوانده ها مبنی بر پرداخت رهن مستاجر و فراهم نمودن شرایط تخلیه ملک مذکور و درخواست ضرر و زیان به دلیل عدم پرداخت رهن مستاجر که موجب عدم تخلیه ملک شده، و تقسیم مال مشاع به هر نحو ممکن را از دادگاه بخواهم؟

عنوان و نوع شکایت بنده از وراث چگونه خواهد بود؟
با تشکر

مشاوره حقوقی ملکی
۱۰,۸۹۹ مشاوره حقوقی ملکی تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل ملکی
۴,۵۸۲ وکیل ملکی آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۹ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
۵ پاسخ برای این سوال ثبت شده

سلام دوست گرامی
وفق ماده ۶۵ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب۲۱/۱/ ۱۳۷۹:

«اگربه موجب یک دادخواست دعاوی متعددی اقامه شود که با یکدیگر ارتباط کامل نداشته باشند و دادگاه نتواند ضمن یک دادرسی به آنها رسیدگی کند، دعاوی اقامه شده را از یکدیگرتفکیک و به هریک درصورت صلاحیت جداگانه رسیدگی می کند و در غیر این صورت نسبت به آنچه صلاحیت ندارد با صدور قرار عدم صلاحیت، پرونده را به مراجع صالح ارسال می نماید.»
پس وقتی می توانید تمام خواسته ها را در یک دادخواست بدهید که خواسته ها بایکدیگر ارتباط کامل داشته باشند

بدلیل کاراکتر بالای سوالتان بایستی از طریق مشاوره تلفنی اقدام به طرح سوال و دریافت راهنمایی های لازم نمایید .

شما میتوانید اجاره بها را طی یک دادخواست ، زمانهای را که مستاجر حضور داشته و اجاره بها پرداخت نموده است را از بر علیه ورثه از دادگاه بخواهید، ولی در مورد دیگر ضرر وزیانهای که فرمودید امکان مطالبه به دلیل مشاع بودن ملک و دیگر مسائل حقوقی ، نیست، همچنین شما طی یک دادخواست جداگانه، دادخواست فروش مال مشاع را بر علیه وراث از دادگاه بخواهید، و قبل از این دادخواست ، حتما گواهی عدم افراز ملک را از اداره ثبت اخذ نمایید ، موفق باشید

سلام
ذکر چند خواسته ضمن یک دادخواست ممکن است
اما دادگاه زمانی به تمامی خواسته‌ها یکجا رسیدگی می‌کند
که آن خواسته‌ها با یکدیگر دارای ارتباط کامل باشند (البته مشروط به داشتن صلاحیت)
در غیر این صورت، آنها را از یکدیگر تفکیک کرده و به هر یک جداگانه رسیدگی می‌کند.

سلام

به نظر امکان طرح تمام دعاوی در یک دادخواست را ندارید