ارثانحصار وراثت

وراث ارثیه زن چه کسانی هستند؟

شرایط تقسیم ارثیه زن مانند هر متوفایی که اموالی از وی برجا بماند می باشد و طبق رابطه خویشاوندی با وی انجام می گیرد و در کنار همه این طبقات همسر وی نیز جزء وراث می باشد، اما باید دید تقسیم ارثیه زن به چه کسانی صورت می گیرد.

برای صفر تا صد پروسه تقسیم ارث بهتر است از یک وکیل ارث استفاده نمایید.

تقسیم ارثیه زن

در رابطه با تقسیم ارثیه زن می‌توان گفت که اگر زن فوت شده دارای فرزند نباشد در صورت تاهل شوهر نصف اموال وی را تصاحب خواهد کرد و مابقی اگر در طبقه اول پدر و مادرش باشند به نسبت یک سوم باقی مانده سهم مادر و دو سوم سهم پدرش خواهد شد.

اما اگر زن دارای فرزند باشد شوهر یک چهارم اموال وی را ارث می برد و مابقی بین وراث به نسبت مردان دو برابر زنان ارث خواهد رسید. اگر وراث زن تنها یک نفر یعنی شوهر زا فقط پدر یا مادر و یکی از اولاد وی باشد تمام ارث متعلق به آن یک نفر خواهد بود.

تصور غلطی که در بین عرف جامعه وجود دارد اینست که در صورت فوت زن وراث به مساوی از وی ارث خواهند برد که در قانون این چنین مواردی وجود ندارد.

طبقات سه گانه وراث زن مانند هر متوفای دیگری خواهد بود و سهم هر وارث با توجه به نسبتش با متوفی و جایگاه خود در جدول تقسیم ارث مشخص می گردد و همسر زن در کنار تمام طبقات شامل ارث خواهد شد و در صورت نبود افراد هر طبقه ارث به طبقه بعد منتقل می گردد.

بنا بر مشاورات حقوقی با وکیل آنلاین طلا و زیورآلات زن اگر در تملک وی باشد به همان نسبت تعیین شده دیگر اموال بین وراث تقسیم می گردد اما اگر همسر آن‌ها را به صورت امانت به وی داده باشد متعلق به او خواهد بود و تقسیمی در مورد آنها انجام نخواهد گرفت.

ارثیه زن

سهم الارث وراث زن طبق قانون

در مورد ارث بری در عقد موقت، همسران در صورت وفات از یکدیگر ارث نخواهند برد همچنین اگر بین آن‌ها طلاق ایجاد گردد تنها تا زمان باقی مانده عده جزء وراث همدیگر خواهند بود و بعد از پایان عده دیگر از اموال همدیگر ارثی نخواهند برد.

طبق قانون وصیت و مشاوره حقوقی ارث هر متوفایی فقط در مورد یک سوم از اموال خود مجاز می باشد و همچنین اگر متوفی در زمان حیات یکی از وراث را از ارث محروم کند، این امر در تقسیم ارث لحاظ نخواهد شد.

از نظر قانونی هر کسی در زمان حیات اختیار اموال خود را در دست دارد و می تواند اموال را به هر کسی که می خواهد انتقال دهد به شرط آن که این کار به صورت قانونی انجام گیرد اما اختیار اموال متوفی تا زمانی که تقسیم قانونی و انحصار ورثه انجام نگرفته با قانون می باشد و باید این تقسیم طبق قوانین و به عدالت صورت گیرد و هر ورثه ای که در تقسیم سهمش نادیده گرفته شود حق ابطال و برهم زدن تقسیم را خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۸ رای

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا