انتقال مال غیرکلاهبرداریکیفری (جرائم)

فروش مال به غیر

امروزه در برخی محاکم قضایی بدلیل ناآگاهی افراد جامعه ، اسناد مالکیت اشخاصی که خریدار زمین، آپارتمان ، ویلا و غیره بوده اند باطل می شود که عمدتا خبر از فروش همان ملک به افراد غیر ندارند. لذا تاریخچه فروش ملک و املاک به چندین نفر قدمت زیادی داشته به نحویکه در سالیان اخیر با وجود پیشامدهای ناگواری که در این زمینه گریبانگیر خریداران شده بازهم بی اعتنا به رعایت قوانین جاری در بحث خرید و فروش، مغبون مانده و اشخاص غافل از رعایت جوانب آن هستند.

فروش مال کس دیگری

علی ایحال در جامعه ما افراد زیادی هستند که در دامن کلاهبردان اسیر شده اند و هنوز هم در راه پله های دادسراهای کشور با تردد مستمر، منتظر به نتیجه رسیدن حق خود در پرودنده های مفتوحه هستند ،  در برخی موارد آنچنان شیادان بازار ملک و املاک متبحرانه خریدارن را اغفال می کنند که تا مدتها نمی توانند تشخیص دهند که دچار چه مصیبتی شده اند لذا در بحث معاملات ملکی، آگاهی فرد از اینکه می خواهد چگونه معامله کند بسیار تاثیر گذار است به نحویکه از آثار کلاهبرداری در حوزه جرایم مرتبط با این موضوع می تواند ، بکاهد.  پس اشاعه فرهنگ شناخت قوانین معاملات در بازار مسکن ، می تواند دست دلالان فریبکاری را که از سادگی و ناآگاهی اشخاص سوء استفاده می کنند قطع نماید. آنچه که امروزه دامنگیر جامعه بازار مسکن شده بی ثباتی قیمت بوده و این موضوع سبب اغفال خریداران توسط دلالان شده و با حربه قیمت پایین تر از قیمت منطقه خریدار را مجاب به پرداخت مبالغی می نمایند تا از هر نفر مبالغی را گرفته و در نهایت ملک هم با یک مبایعه نامه عادی که گاها شاهدین معامله از افراد دلالان هستند و سوری پای قولنامه های داخلی مابین خودشان را امضا می کنند تا فراغ و آرامش خاطر خریداران را فراهم نمایند.پس اگر خریداران آگاه به موضوع باشند نباید دچار فریب خوردگی افرادی قرار گیرند که کلاهبردار نامیده می شوند.

در معاملات ملکی در بنگاههای معاملاتی باید برای خرید و فروش هر ملکی یک کد ردگیری ثبت و به طرفین داده شود تا مانع از فروش به افراد غیر گردد ضمن اینکه ثبت معاملات در دفاتر اسناد رسمی پیرو همان کد ردگیری نکته حائز اهمیتی است که منور راه است برای به مقصد رسیدن در یک معامله صحیح.

پس اگر بنگاه معاملات ملکی اصرار بر عدم ثبت و ارائه کد ردگیری در سامانه مسکن شد بدانید ریگی را به کفش دارد تا شما را به چالش عمیقی بکشاند.این طرح کد ردگیری مانعی است در راستای عدم فروش مال به چندین نفر که به صورت سهوی یا عمدی در بازار معاملات به فراموشی سپرده شده و تنش های قضایی را بوجود آورده و گاها با متواری شدن دلالان ، پرونده های مطرح شده در این حوزه سالیان سال مفتوح می ماند و خریداران مغبون شده هم از حقی که دارند دور و دورتر می شوند. پس داشتن کد ردگیری و استعلام در سامانه مذکور برای اثبات حقانیت موضوع در خرید ملک یا املاک نکته کلیدی و اساسی است که بایستی کامل رعایت شود.

این که دلالان در برخی موارد با کلاهبرداری می خواهند دام برای طعمه های خود بگسترانند موضوعی است که بایستی اهدافشان برای خریداران شناسایی شود تا تقلبی در معاملات صورت نگیرد. به همین جهت متخصصان بنیاد وکلا آماده پاسخ به سئوالات و ابهامات شما می باشند.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا