خانوادهطلاق توافقی

۳ نکته ثبت دادخواست طلاق توافقی توسط خدمات الکترونیک قضایی

در مورخه ۹۷/۵/۹ مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مجاز به ثبت دادخواست طلاق توافقی بدون ارائه گواهی مراکز غربالگری و یا مشاور خانواده که در اصطلاح به آن گواهی عدم انصراف از طلاق گفته می شود نیستند.

شما می توانید برای ثبت دادخواست طلاق مانند سایر مراحل طلاق انجام امور را به وکیل طلاق توافقی واگذار نمایید.

مراحل طلاق توافقی

  1. باید ابتدا اطلاعات خود را در سامانه ثبت نماییدو در وقت تعیین شده به مراکز غربالگری یا مرکزمشاوره خانواده مراجعه نمایید، بعد ازغربالگیری دادخواست خود را همراه با گواهی به دادگاه ارائه دهید.
  2. بعد از انجام مشاوره های لازم جلسات کشاوره حدودا ۵ جلسه است که بسته به ازدحام و خلوتی مشاوره ها دوره زمانی بین حداقل ۲ ماه تا ۳ ماه متغییر خواهدبود.

جلسات اجباری مشاوره تحت هیچ شرایطی کمتر از ۲ ماه نخواهد بود، پس در صورتی که تمایلی به حضور در جلسات مشاوره اجباری و صرف زمان حداقل ۲ ماه را ندارید با وکلای متخصص در امور خانواده ما تماس بگیرید. ارتباط با این وکلا به صورت حضوری و سنتی یا از طریق تماس با وکیل تلفنی برقرار می باشد.

مدارک موردنیاز برای ثبت دادخواست طلاق توافقی

  • اصل عقدنامه یا رونوشت آن
  • شناسنامه زوجین و ترجیحا کپی کارت ملی ایشان
  • پرداخت هزینه دادرسی و امضا الکترونیک زن و شوهر یا وکلای آن ها

ثبت دادخواست طلاق توافقی

وقت رسیدگی دادگاه

معمولا وقت دادگاه برای طلاق توافقی نزدیک می باشد و قاضی شعبه تمایل دارد با زوجین شخصا صحبت کند برخی از شعب نیز انجام مشاوره در واحد مشاوره دادگاه که این مشاوره جدا از مشاوره های مراکز مشاوره می باشد، موکول به بعد از جلسه رسیدگی می کنند.

صدور رای گواهی عدم امکان سازش

مرسوم است که زوجین کتبا حق اعتراض خود و یا حتی حق فرجام خواهی خود را ساقط می کنند.

ثبت طلاق بدون حضور زوجین

بعد از اخذ رای باید طلاق ثبت وبرای مراجعه به یکی از دفاتر رسمی طلاق اقدام شود که در این مرحله نیز هرکدام از ایشان می توانند وکیل اختیار کنند وخودشان حضور نیابند.

ثبت دادخواست طلاق در دفاتر خدمات قضایی

  • برای ثبت طلاق حضور زوجین یا وکلای ایشان الزامی است و زوجه می بایستی آزمایش عدم بارداری از یکی از آزمایشگاه ها اخذ کند و به دفترخانه تحویل دهد.
  • اگر زوجه دوشیزه (باکره) باشد رویه این است که باید جهت معاینه به پزشکی قانونی معرفی گردد.
  • بعد از امضای دفاتر مربوط به طلاق و اجرای صیغه طلاق اصل عقد نامه تحویل سردفتر داده می شود و ایشان با امضا و مهر شناسنامه در همان روز یا چند روز بعد طلاق نامه تحویل زوجین می دهد.

تذکر: باردار بودن مانع ثبت طلاق نیست.

مراحل مهم طلاق توافقی

ثبت توافقات زوجین در مورد مهریه و نفقه و حضانت و جهیزیه و اجرالمثل است رویه به این صورت است که وکیل قبل از ثبت دادخواست و با مراجعه زوجین توافقات آن ها را صورتجلسه می کند و توافقنامه طلاق توافقی در رای دادگاه انعکاس پیدامی کند، همچنین در دادگاه نزد مشاور نیز توافقات طرفین صورتمجلس می شود.

به جهت الکترونیکی شدن روند ثبت دادخواست نیاز به آشنایی با نهادهایی مثل دفتر خدمات الکترونیک قضایی و مدارک لازم و روند قانونی این دفاتر می باشد.

شما می توانید برای سوالات اولیه خود به صورت برخط با وکیل آنلاین ارتباط برقرار نمایید و حتی در راه این سوالات را مطرح کنید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا