جرایم اینترنتی

آیا محتوای تلگرام قابل پیگیری یا پرینت می باشد؟

تلگرام جز پرکاربرترین شبکه های اجتماعی ایرانیان می باشد، به طوری که تا به حال ایرانی ها این چنین از شبکه‌ای استقبال نکرده بودند.

راحتی ارسال پیام ها، محتوا محور بودن و چالش های اجتماعی همگی در حاشیه سازی و ایجاد حوادث و جرایم تلگرامی در این شبکه اجتماعی نقش دارند، از همین رو در این مقاله با سوالات رایج در رابطه با جرایم تلگرامی صحبت خواهیم کرد.

در سال های اخیر صحبت‌ها و محتواهایی جالبی را که مثل بمب در این شبکه نقل شده است را دیده‌ایم و برای خیلی از افراد این شبکه اجتماعی تبدیل به ایجاد معضلات و حاشیه هایی قضایی یا جرایمی شده است که امیدوارم هر کاربر با یادگیری طرز صحیح فرهنگ استفاده از این گونه فضاها مشکلی از نظر امنیتی و یا قضایی برایش پیش نیاید.

در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین سوالات قضایی و عمومی که در تلگرام برای خیلی ها پیش آمده از زبان وکیل جرایم اینترنتی توضیح بدهیم.

آیا محتوای چت در تلگرام قابل پرینت است؟

شاید یکی از مواردی که در برخی جاها به آن نیاز باشد گرفتن پرینت پیام ها یا محتوای چت تلگرام می باشد.

چنین قابلیتی را خود تلگرام در اختیار شما قرار نمی دهد ولی با استفاده از برنامه های گرفتن تصویر از تلگرام و یا کپی متن می توانید آن را در برنامه دیگری پرینت بگیرید.

پرینت تلگرام

روش پرینت گرفتن از تلگرام

برای پرینت از محتویات چت در تلگرام کافیست از صفحه خود اسکرین شات بگیرید و آن را در برنامه های جانبی مثل word کپی کرده و پرینت بگیرید.

البته این روش زیاد مناسب نیست و شما نمی توانید در یک عکس تمام محتویات را قرار بدهید و نیاز به چند عکس خواهید داشت ولی می توانید با کپی متن چت در برنامه هایی ویرایش متن مثل Word راحت تر از آن پرینت بگیرید.

گرفتن پرینت تلگرام از مخابرات

برخی ها بر این باورند که از طریق مخابرات می توان محتویات تلگرام هر فردی را پرینت گرفت! در صورتی که این یک قضیه خنده دار می باشد و مخابرات یا هر شرکتی که از آن اینترنت تهیه می کنید، به هیچ وجه نمی تواند به محتویات تلگرام شما دسترسی پیدا کند.

بنا بر تاکید متخصصین ما در وکیل آنلاین در واقع تلگرام یک پیام رسان می باشد که شما توسط شماره خود یک حساب در آن ساخته اید و فایل ها و پیام های شما در سرورهای خارج از کشور ذخیره می شود و دسترسی به آن برای سازمان های ایرانی محدود و ترقیبا غیرممکن می باشد؛ به همین دلیل است که دولت مردان ایرانی تصمیم به فراگیرنمودن استفاده از پیام رسان های داخلی دارند.

چت در تلگرام

آیا تلگرام قابل کنترل است؟

سوال اصلی که خیلی از کاربران شبکه اجتماعی تلگرام از ما پرسیده بودند قابل کنترل بودن تلگرام بود.

تلگرام یک فرد به هیچ وجه قابل کنترل نیست، مگر اینکه گوشی فرد مورد نظر توسط نرم افزارهای جاسوسی مورد نفوذ قرار گرفته باشد که برای جلوگیری از نفوذ هکرها باید نکات امنیتی در کار با گوشی خود را رعایت کنید.

آیا اکانت پاک شده تلگرام قابل پیگیری است؟

بعد از حذف حساب کاربری تلگرام به هیچ وجه هیچ اثری از آن اکانت در تلگرام باقی نخواهد ماند و شماره و اطلاعات شما از سرورهای این شبکه اجتماعی به طور کامل حذف خواهد شد.

پرینت پیام های حذف یا پاک شده تلگرام

برخی ها متعقد هستند که آیا در تلگرام می توان پیام های حذف شده از قبل را بازگردانیم و از آن پرینت بگیریم؟

جواب این سوال خیر است؛ چرا که بعد از حذف پیام ها در تلگرام توسط فرد ارسال کننده پیام و یا دریافت کننده آن قابل بازیابی نمی باشد و تلگرام هنوز چنین ویژگی را به پیام رسان خود اضافه نکرده است.

همچنین با نصب نسخه های موبوگرام و تلگرام طلایی و غیره فرد ارسال کننده پیام می تواند پیامی را که به مقصد ارسال کرده است را هم برای خود و هم از صفحه گوشی فرد دریافت کننده حذف کند، به طوری که قابل بازیابی هم نباشد.

اصولا مشاوره حقوقی در خصوص فضای مجازی و بستر اینترنت بسیار مفصل نیست. به همین جهت هم شما می‌توانید با رزرو مشاوره با وکیل تلفنی و در بازه کوتاه‌تری برای مشکل خود جویای راه‌حل شوید.

جرم در تلگرام

پیگیری تلگرام توسط پلیس فتا

در سال های اخیر ورود پلیس فتا به شبکه های اجتماعی جدی تر شده است و حضور آن ها را می توان در این فضا حس کرد ولی اینکه آیا پلیس فتا می تواند توسط تلگرام فردی را پیگیری نماید، سوال خیلی از کاربران این شبکه اجتماعی می باشد.

در این سال ها افراد زیادی را دیده ایم که به دلایل مختلفی از جمله هنجارشکنی ها توسط پلیس فتا دستگیر شده اند. نشانه ها و ردپاهایی که یک فرد در تلگرام از خود به جا می گذارد، به راحتی توسط پلیس فتا یا هر فرد دیگری قابل پیگیری است.

رایج ترین جرایم تلگرامی

شما باید نسبت به محتوایی که در این شبکه پیام رسان پخش می نمایید آگاهی داشته باشید و به سمت انتشار محتوای غیراخلاقی و خلاف قانون نروید.

رایج ترین محتوایی که جرایم تلگرامی می باشند را می توان محتوای مربوط به عفت و اخلاق عمومی، محتوایی علیه امنیت و آسایش عمومی، محتوای سیاسی و دولتی و محتوای تحریک کننده و یا ترغیب کننده به اقدامات خرابکارانه و مجرمانه بیان کرد.

همچنین در صورت شکایت فردی از شما برای پخش تصاویر و یا سواستفاده های مالی و حقوقی یک جرم شناخته شده در این شبکه می باشد و مجازات سنگینی هم برای آن در نظر گرفته شده است، پس بهتر است حواستان نسبت به محتوا و کارهایی که در این شبکه انجام می دهید باشد.

در هر صورت در مقام مشاوره حقوقی جرایم اینترنتی توصیه می کنیم که با استفاده صحیح از این فضا برای تبادل اطلاعات برای خود حاشیه سازی نکنید و خو را با راهکارهای سرکاری که در وب نوشته شده است مشغول نکنید.

خیلی از کانال ها و وب سایت ها مدعی می شوند که می توانند با دریافت هزینه از شما تمام کارهای بالا از جمله ردیابی تلگرام، پرینت محتویات چت و غیره را با یک برنامه در اختیارتان بگذارند که افراد سودجویی بیش نیستند و تنها قصد فریب افراد ساده و بی سواد را دارند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

یک دیدگاه

  1. سلام
    ۱- آیا اگر پیام صوتی،نوشتاری یا تصویر در قسمت
    Saved messages کپی کنیم و بعد آنها را از کالری گوشی پاک کنیم
    آنها برای همیشه در آنجا باقی میمانند؟
    ۲-آیا میشود Saved messages را از دیگران مخفی کنیم یا کد گذاری کنیم تا قابل دسترس برای دیگران نباشد؟
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا