طلاق

بررسی انواع انحرافات جنسی زوجین و طلاق

ترویلیسم یک فتیش و از انحرافات جنسی است که معمولا در زوج‌های متاهل پیش می‌آید که تمایل دارند همسر خود را در حال رابطه جنسی با شخص دیگری ببینند که البته رابطه سه نفره صرفا به تماشای آن محدود نمی‌شود و در خیلی از موارد داشتن رابطه جنسی زن و مرد همراه با یک فرد خارج از رابطه (یک زن یا یک مرد دیگر) متداول می‌باشد.

کاکولدیسم در اصل به مردانی گفته می‌شود که همسر خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

نوشته های مشابه

معمولا کسانی که برونگرا هستند، اغلب به داشتن رابطه جنسی گروهی گرایش دارند؛ دلیل این امر نیز این است که آن‌ها با افراد متعددی در ارتباط هستند.

تنوع و تجربه حالات جدید در رابطه جنسی، یکی از مهم ‌ترین دلایلی است که افراد تن به یک رابطه جنسی سه‌ نفره می‌دهند.

این تنوع نوعی اختلال اضطرابی در فرد است که قصد دارد از طریق این رابطه گروهی و تنوع طلبانه، نوعی فانتزی جنسی داشته باشد.

گاهی اوقات تمایل همسر به رابطه جنسی سه ‌نفره تنها در ذهن او شکل گرفته و او سعی می‌کند از این طریق و با خیال ‌پردازی و به زبان آوردن آن، از رابطه جنسی ‌اش لذت بیشتر ببرد و در دنیای واقعی، هیچ ‌گاه قرار نیست که چنین اتفاقی برای او و همسرش رخ دهد.

به ‌هرحال عملی کردن یک رابطه جنسی سه‌ نفره یا فکر کردن به آن در هر دو صورت نوعی اختلال جنسی به شمار می‌آید و فرد دچار مشکل و انحراف جنسیتی، باید درمان شود.

در کنار این موارد هر یک از زوجین می توانند با استناد به این انحرافات جنسی درخواست جدایی به کمک یک مشاوره حقوقی طلاق متخصص را به دادگاه ارائه نمایند.

انواع پارافیلیا یا انحراف جنسی

پارافیلیا می‌تواند شامل رفتار‌های جنسی اجتماعی ناخوشایند ، غیر معمول یا غیر طبیعی باشد.

برخی از رایج ترین پارافیلیاها عبارتند از فتیشیسم که در آن افراد مبتلا به آن با اجسام غیر زنده یا بخش خاصی از بدن مثل پا تحریک می‌شوند.

یا سادوماسوشیسم که فرد با دریافت درد یا ایجاد درد در شخص دیگر تحریک می‌شود.

انحرافات جنسی بسیار زیادی تا به امروز دیده شده اند؛ البته بسیاری از این انحرافات جنسی بسیار نادرند و بسیاری دیگر از آن‌ها به قدری شدید نیستند که توجه محققین را به خود جلب کنند.

شایع ترین انحراف‌های جنسی عبارتند از:

  • پاتوفیلیسم یا تمرکز جنسی بر کودکان
  • در معرض قرار دادن اندام تناسلی در مقابل غریبه‌ها
  • مشاهده ادرار و مدفوع کردن دیگران بدون این که متوجه شوند
  • مازوخیست جنسی یا تحقیر و اجبار به رنج در رابطه جنسی
  • سادیسم جنسی یا اعمال تحقیر و رنج
  • فرآیند تمایل زوجین به رابطه جنسی سه نفره

تمایلات زوجین به رابطه جنسی سه نفره ابتدا با تخیلات و تصویر سازی‌های ذهنی شروع می‌شود و بعد از زمانی که دو طرف آسیب پذیرتر هستند (مثل زمانی که مست و یا تحت تاثیر فیلم‌های پورن قرار گرفته اند و یا حتی مشکلات جنسی و غیره) عملی می‌شود.

انحرافات جنسی

مضرات رابطه جنسی سه نفره

وقتی یک یا هر دو نفر از زوجین شیوه‌های دلبستگی ناایمنی داشته باشد، وارد شدن دیگران در روابط جنسی آن‌ها می‌تواند عوارض منفی داشته باشد.

مردانی که شیوه دلبستگی اجتنابی دارند ممکن است مخالفتی با رابطه جنسی ضربدری نداشته باشند اما نمی‌دانند که آن‌ها در واقع به دنبال این شبه رابطه جنسی برای فاصله گرفتن از شریک زندگی شان هستند و در نتیجه این مساله باعث تقویت جدایی احساسی آنان می‌شود.

احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی

احتمال ابتلا به بیماری‌های جنسی مثل هرپس، سوزاک، سیفیلیس افزایش می‌یابد.

بارداری ناخواسته

احتمال بارداری ناخواسته افزایش می‌یابد.

افزایش اضطراب عملکرد

اگر فردی دارای اختلالات جنسی مثل اختلال نعوظ باشد، در رابطه جنسی سه نفره تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد و شدتش بیشتر می‌شود.

تاثیرات منفی بر رابطه

فارغ از مسائل دینی و شرعی تعداد اندکی از خانم‌ها هستند که با رابطه جنسی ۳ نفره و اینکه در کنار خود و شریک جنسی شان یک خانم یا آقای دیگر هم حضور داشته باشد، مشکلی نداشته باشند و همین طور آقایان شاید در ظاهر از اینکه در کنار همسرشان، خانم دیگری هم باشد، در افکار خود از این کار لذت ببرند اما به این موضوع که اگر فرد دیگری با همسرشان باشد چه واکنشی نشان خواهند داد!

چیزی که مردان احساس می‌کنند ترکیبی از حسادت، پشیمانی، عصبانیت و احساس ناامنی است و زمانی که این احساسات پیچیده به وجود می‌آید تنها نتیجه اش بهم خوردن روابط است.

بعضی از زوج‌‌ها برای ترمیم یک رابطه آسیب ‌دیده و کمی تنوع دادن، تن به چنین رابطه ‌ای می‌دهند، درحالی که واقعا از این تصمیم رضایت ندارند، اما یک رابطه جنسی سه نفره به ندرت می‌‌تواند مشکلات یک زوج را حل کند و متاسفانه اغلب موجب بدتر شدن اوضاع می‌شود.

طلاق برای انحرافات جنسی

تاثیرات منفی بر روی خانم‌ها

در خیلی از موارد وقتی حتی پیشنهاد رابطه جنسی ۳ نفره داده می‌شود، خانم‌ها احساس بی ارزش بودن می‌کنند که می‌تواند به اعتماد به نفس آن‌ها آسیب جدی بزند.

همچنین خانم‌ها بصورت ذاتی نسبت به مردان خیلی حساس تر و آسیب پذیر تر هستند و در این گونه روابط آسیب می‌بینند، در حالی که برای مردان شاید اهمیت کمتری داشته باشد.

در روابط جنسی سه نفره چیزی که مرد‌ها به دنبال آن هستند صرفا لذت‌های فیزیکی است اما خانم‌ها زمانی که رابطه به پایان می‌رسد و صبح روز بعد فرا می‌رسد، احساس خواهند کرد که از آن‌ها سوء استفاده شده و حال خوبی نخواهند داشت و تاثیرات مخرب ان هر روز بیشتر بر رابطه شان سایه می‌افکند.

اثرات روانشناختی رابطه جنسی سه نفره

پس از رابطه جنسی ۳ نفره احساس شرم افراد را فرا می‌گیرد.

گرچه در این مرحله معمولا همه سعی می‌کنند با گفتن جملاتی مثل “دیگه این کار را تکرار نمی‌کنم یا واقعا لذت بخش بود خود را برای مدتی آرام کنند،  اما اکثرا نمی‌توانند به طور کامل بهبود پیدا کنند و برخی افراد هم افسردگی را تجربه خواهند کرد.

افزایش خیانت

یکی دیگر از عوارضی که انجام رابطه‌های جنسی ۳ یا چند نفره دارد این است که چون رابطه ۳ نفره تازگی دارد، هر طرف می‌تواند نفر قبلی از چشمش بیفتد و نفر جدید جایگزین وی شود!

در کل این گونه رابطه‌ها ممکن است لذتی یک شبه را در بر داشته باشد ولی به سرعت تبدیل به خیانت در طرفین خواهد شد. احتمال خیانت به شدت بالا می‌رود.

ورود نفر سوم به رابطه زناشویی، تصمیمی بسیار خطرناک است که می‌‌تواند تاثیرات بدی بر اعتماد، صداقت و صمیمت بین زوج‌‌ها بگذارد.

شاید به نظرتان تجربه جنسی ویژه‌ ای باشد، ولی اگر با خودتان رو راست باشید می‌فهمید که تماشای عشق بازی همسرتان با فردی دیگر به ‌جز شما، زمینه پرورش حسادتی شدید را فراهم می‌کند.

۱۰ انحراف جنسی شایع

اینفنتیلیسم

تحریک جنسی با پوشیدن مثل نوزادان یا رفتار مشابه نوزادان ایجاد می‌شود.

این مشکل می‌تواند با فیتیش پوشک همپوشانی داشته باشد، چنین فردی از پوشیدن پوشک یا استفاده از آن دچار تحریک جنسی می‌شود.

فورمیکوفیلیا

تحریک جنسی در اثر خزیدن و راه رفتن حشرات روی تمام بدن یا در مواد غیر معمول روی اندام تناسلی، گاز گرفتن یا نیش زدن حشرات، ایجاد می‌شود.

ترویلیسم یا کاکولدیسم

لذت جنسی در اثر دیدن شریک خود در هنگام فعالیت جنسی با یک شخص دیگر یا دانستن این که شریکت عشق مخفی دارد. متاسفانه این انحراف جنسی تبدیل به فانتزی مردان و زنان زیادی می‌شود و جزو نکاتی است که حتما قبل از ازدواج باید در مورد آن دقت زیادی داشت.

آباسیوفیلیا

تحریک جنسی در اثر مشاهده یا ارتباط جنسی با شخصی که ناتوانی حرکتی دارد؛ مثل پوشاندن کاستوم که حرکت فرد را محدود کند یا استفاده از چوب برای بستن شخص مقابل.

اوموراشی

لذت جنسی ناشی از پر شدن مثانه یا مشاهده کسی که مثانه اش پر شده و خودش را خیس می‌کند. این انحراف با اوروفیلیا تفاوت دارد. در اوروفیلیا فرد با ادرار کردن روی شخص دیگر یا برعکس احساس لذت می‌کند.

انواع انحرافات جنسی

فراتیوریسم

احساس لذت جنسی از مالش فردی در ملاء عام بدون رضایت خودش؛ چه در مترو چه در بار، از این به بعد اگر در بیرون از خانه با چنین اتفاق و برخورد ناگهانی شخصی با خودتان شدید باید بدانید احتمال این که فرد دچار انحراف جنسی بوده و کارش عمدی باشد، وجود دارد.

باگ چیسینگ

برانگیختگی جنسی از داشتن فانتزی یا رابطه جنسی با شخصی که اچ آی وی مثبت دارد. برخی از این افراد واقعا دلشان می‌خواهند که در این رابطه مبتلا به عفونت شوند.

سیمفوروفوبیا

برانگیختگی جنسی در اثر مشاهده یک حادثه ناراحت کننده مثل تصادف یا آتشسوزی.

ساکوفریکوزیس

برانگیختگی جننسی در اثر ایجاد یک سوراخ در جیب شلوار برای انجام خود ارضایی در یک مکان عمومی بدون این که کسی متوجه شود.

وورارفیلیا

تحریک جنسی بر اثر تفکر به معنای واقعی خورده شدن یا خوردن یک نفر. اغلب این افراد فقط فانتزی این کار را دارند ولی برخی از آن‌ها دست به اقدام عملی می‌زنند.

یکی از عمده ترین اختلافات زوجین، رابطه جنسی، نداشتن رابطه جنسی و رابطه جنسی نامتعارف است.

بعضا شرم، حیا و غرور باعث می‌شود که زوجین یا یکی از ایشان دلیل اصلی تمایل به طلاق را مطرح نکند و دست آویز دلایل دیگر شود، اما در باطن ماجرا، نداشتن رابطه جنسی متعارف و مطلوب باعث بروز جدایی و از بین رفتن صمیمیت بین آن‌ها می‌شود.

پر واضح است سلامت اجتماع و فرد اقتضا دارد که نیاز‌های جنسی در بستر خانواده و از طریق مشروع  بر طرف شود. حال وقتی این مهم دچار اختلال می‌شود پیامد‌های ناگواری در پی خواهد داشت.

این موضوع کاملا ثابت شده است که رابطه زناشویی مطلوب زوجین از عوامل مهم استحکام روابط آن‌ها است. ارضا غریزه  توام با عشق و محبت بسیاری از درگیری‌ها، دلخوری‌ها و قهر‌ها را از بین می‌برد.

انحرافات جنسی زوجین

رابطه ارتباط جنسی و طلاق

عنن مرد

اگر مردی عنن باشد؛ یعنی توانایی نعوظ نداشته باشد از موارد فسخ نکاح است و زوجه می‌تواند از دادگاه تقاضای فسخ نکاح کند.

این توانایی نعوظ نداشتن منحصر به زمان وقوع عقد نیست و حتی اگر بعد از عقد هم برای مردی حاصل شود و در دادگاه ثابت شود، زوجه می‌تواند درخواست فسخ نکاح کند.

مرد توانایی نعوظ دارد اما سرد مزاج است. خوب می‌دانیم که غریزه و میل جنسی افراد متفاوت است. بعضی به دلیل بیماری جسمی ، روحی و یا دلایل ارثی بسیار به تعبیر عامیانه سرد مزاج می‌باشند.

در این صورت اگر زوجه بتواند به دادگاه ثابت کند که این وضع زندگی برای او مشقت بار و غیر قابل تحمل است، می‌تواند از دادگاه تقاضای طلاق به دلیل عسر و حرج کند؛ به هر حال داشتن رابطه جنسی متعارف و کافی حق هر شخص است. مرد زود انزال است و درمان نمی‌کند. این مورد در اغلب جلسات مشاوره با وکیل تلفنی مطرح می‌شود.

زود انزالی مرد هم برای مرد و هم برای زن غیر مطلوب و ناخوشایند است و در اکثر مواقع هم با مراجعه به پزشک متخصص مربوطه قابل درمان است، اما اگر زوج در پی درمان نرود و یا درمان موثر واقع نشود و از طرفی زن بر این عقیده باشد و بتواند ثابت کند که در عسر و حرج است، می‌تواند دادخواست طلاق تقدیم دادگاه خانواده کند.

مرد عمدا رابطه جنسی بر قرار نمی‌کند

فارغ از منشا آن که می‌تواند قهر، دلخوری و امثالهم باشد، اگر این موضوع مدت زمان طولانی در در عرف به طول بکشد و نداشتن رابطه جنسی صرفا منتسب به زوج باشد، زوجه به دلیل عسر و حرج اختیار دارد که دادخواست طلاق به علت عسر و حرج از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تقدیم دادگاه خانواده کند.

در پرونده ای زوجه مدعی بود که زوج به مدت ۴ سال است رابطه جنسی بر قرار نمی‌کند.

در مقام دفاع و در محضر دادگاه زوج بیان کرد که زوجه بهداشت شخصی مربوط به خود را از حیث استحمام مرتب و تمییز نگاه داشتن دستگاه تناسلی و لباس زیر را رعایت نمی‌کند که در نهایت دادگاه ادعای عدم رابطه زناشویی تعمدی از جانب زوج را نپذیرفت.

در پرونده ای دیگر زوجه بعد از ۷ سال از شروع زندگی مشترک هنوز باکره بوده که در بررسی دادگاه و استماع اظهارات زوجین مشخص شد که منشا آن ترس زاید الوصف زوجه از درد ناشی زائل شده پرده بکارت است که نیازمند مشاوره با پزشک و روانشناس بود و علت عدم نزدیکی منتسب به زوج نبوده است.

رابطه جنسی مقعدی

خارج از مباحث پزشکی مرتبط با این موضوع و مشکلات شرعی آن ، اگر زوجه بتواند ثابت کند که در این خصوص در عسر و حرج است و تمایل به آن ندارد از موجبات طلاق به دلیل عسر و حرج در فرض اثبات خواهد بود.

در اکثر موارد دادگاه زوجه را به جهت معاینه به پزشکی قانونی معرفی می‌کند.

انحراف جنسی مرد

رابطه جنسی غیر متعارف

رابطه جنسی غیر متعارف هم مصادیق آن فراوان است، در فرض اثبات عسر و حرج زوجه از موجبات طلاق است.

در پرونده ای زوجه در محضر دادگاه اعلام کرد که میل جنسی زوج فراوان و غیر عادی است به گونه ای که در طول روز چندین بار تمایل به داشتن رابطه جنسی دارد و در طول شب هم بعضا زوجه را از خواب بیدار می‌کند.

بیشترین علت طلاق‌ها در کشور به ناتوانی در برقراری ارتباط درست جنسی برمی‌گردد و در صورتی که طلاق انجام نشود و با تکیه بر باورهای سنتی زندگی ادامه پیدا کند، تبعات منفی روانی و جسمی آن بسیار زیاد است.

حق زنان در این نابرابری‌های جنسی بیشتر از مردان تضییع می‌شود.

نبود آموزش درخصوص مسائل جنسی بزرگ‌ترین آسیب در ازدواج‌ها است و برنامه‌ریزان و سیاستگذاران جامعه باید نگاهی مقدس و باز به مقوله روابط زناشویی داشته و با آموزش و ترویج فرهنگ درست این روابط که در آموزه‌های دینی ما نیز به آن اشاره شده است، نگاه تابو و پنهانکارانه به این موضوع را پاک کنند.

در پایان باید عنوان نمود که اثبات رابطه جنسی یا روابط جنسی نامتعارف مثل  اغلب موارد مذکور قطعا از دلایل عسر و حرج زوجین برای طلاق محسوب می‌گردد، اما به دلیل پیچیدگی مسایل در این موضوعات پیشنهاد می‌گردد، حتما قبل از هر اقدام با وکیل پایه یک دادگستری متخصص امور مذکور مشورت نمایید.

حتی قبل از اخذ وکیل می‌توان به صورت برخط و با وکیل آنلاین گفتگوی اولیه و کلی را مطرح نمود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا