عمومی

نحوه انصراف از درخواست فروش سهام عدالت

در راستای فروش سهام عدالت پس از اینکه دولت اقدام به آزاد سازی سهام عدالت افراد از مدیریت دولتی و فراهم کردن امکان واگذاری مدیریت آن به صاحبان سهام کرد.

افراد زیادی نحوه مدیریت سهام خود را از غیر مستقیم به مستقیم تغییر دادند و به این ترتیب مسئولیت سرمایه گذاری و انجام معاملات بر روی آن در بازار بورس را شخصا بر عهده گرفتند.

در این حالت سهامداران حق داشتند که یا بر روی سهام خود در بازار بورس معامله انجام دهند و یا آن را در چند مرحله و در فاصله های زمانی مشخص به فروش برسانند.

از آن جایی که تعداد زیادی از سهامداران در دوران رونق بازار اقدام به ثبت سفارش فروش سهام عدالت خود کردند، لذا تعداد زیادی از این سفارش ها محقق نشده و سهامداران موفق به فروش سهام خود نشدند.

از این رو  تعداد زیادی از صاحبان سهام درخواست فراهم آوردن امکان لغو سفارش فروش خود را داشتند، به همین دلیل دولت اقدام به ایجاد زیر ساخت مربوط به این کار کرد و از ۱۴ آبان ماه امکان انصراف از سفارش فروش برای سهامداران عدالت توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی فراهم شد.

در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه انصراف از درخواست فروش سهام عدالت پرداخته شده است. در صورت نیاز می‌توانید با مشاوره حقوقی تلفنی تماس حاصل فرمایید.

روش های لغو سفارش فروش سهام عدالت

همانطور که گفته شد در پی رشد بی سابقه بازار سرمایه متشکل از بورس و فرابوس به دلیل آزاد سازی سهام عدالت و واگذاری مدیریت آن به صاحبان سهام بسیاری از افراد تصمیم به مدیریت مستقیم سهام خود گرفتند.

اما با توجه به رشد بازار سرمایه و افزایش چشمگیر قیمت این سهام تعداد زیادی از سهامداران تصمیم به فروش سهام عدالت خود و در نتیجه ثبت سفارش فروش سهام عدالت خود را در سایت های مربوط به کارگزاری ها و یا بانک های مربوطه کردند.

اما وجود این حجم بالا از سفارشات فروش سهام عدالت سبب به تاخیر افتادن و به فروش نرسیدن این سهام گشته، لذا بسیاری از سهامداران درخواست فراهم آوردن امکان لغو سفارش فروش خود را داشته اند.

از این رو شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام به فراهم کردن زیر ساخت های مربوط به این موضوع کرد و در نهایت با اعلام این سازمان تمامی سهامدارانی که سفارش فروش سهام عدالت آن ها محقق نشده است از تاریخ ۱۴ آبا ماه ۹۹ قادر به انصراف از درخواست خود هستند.

از سوی وکیل آنلاین لازم به ذکر است که امکان ثبت سفارش فروش تنها برای سهامدارانی که مدیریت مستقیم را برای سهام عدالت خود برگزیده اند ممکن می باشد.

سهامداران برای انصراف از درخواست فروش خود از دو روش می توانند استفاده کنند که به ترتیب عبارتند از لغو درخواست فروش سهام عدالت از طریق بانک ها و لغو درخواست فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری ها که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها پرداخته شده است.

نحوه انصراف از درخواست فروش سهام عدالت

لغو درخواست فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری ها

تمام افرادی که دارای کد بورسی بوده و از طریق کارگزاری ها اقدام به ثبت سفارش فروش سهام عدالت خود کرده اند، برای لغو سفارش فروش خود نیز باید به سایت کارگزاری مربوطه مراجعه کنند.

برای این منظور تنها کافی است تا به سایت کارگزاری خود مراجعه و در بخش لغو سفارش فروش گزینه لغو سفارش فروش سهام عدالت را که به تازگی توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اضافه شده است را انتخاب کند.

لغو درخواست فروش سهام عدالت از طریق بانک ها

اما افرادی که در در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند و دارای کد بورسی نیستند همانطور که برای ثبت نام و همچنین ثبت سفارش فروش سهام عدالت خود از طریق بانک ها و کد ملی خود اقدام کرده اند، برای انصراف از درخواست فروش خود نیز باید از همین روش استفاده کنند.

برای این منظور به گفته وکیل لازم است تا به سایت بانک مربوطه مراجعه کرده و گزینه لغو سفارش فروش سهام عدالت که به تازگی به امکانات این سایت ها اضافه شده است را انتخاب کنند.

دقت شود که امکان لغو سفارش فروش تنها برای افرادی که سهام عدالت آن ها به فروش نرسیده است ممکن می باشد.

برای هرگونه اقدامی در این راستا ابتدا مشاوره حقوقی دریافت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا