بین‌ الملل

چگونه می‌ توانم یک پزشک خانواده در کانادا پیدا کنم؟

در حال حاضر در بسیاری از منطقه‌های استان اونتاریو کمبود پزشک خانواده وجود دارد؛ پیدا کردن پزشک خانواده ممکن است کمی زمان بر باشد. به پزشک خانواده در کانادا پزشکی عمومی (GP) نیز گفته می‌شود.

پزشکان خانواده معمولا نخستین پزشکانی هستند که بسیاری از مشکلات پزشکی را درمان می‌کنند. اگر نیاز به ویزیت یک پزشک متخصص داشته باشید، معمولا باید یک پزشکی خانواده شما را ارجاع کند.

پزشکان خانواده همچنین آزمایش‌های خون و دیگر آزمایش‌ها را درخواست می‌کنند. اینجا چند روشی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به دنبال پزشک خانواده بگردید را برای شما آورده‌ایم:

  • از دوستان و فامیل‌های خود در مورد این که آیا پزشک خانواده آن‌ها بیماران جدید را پذیرش می‌کند یا نه سؤال کنید.
  • در طرح Health Care Connect ثبت نام کنید. این طرح شما را به یک پزشک محلی یا پرستار که بیماران جدید را پذیرش می‌کند معرفی خواهد کرد.

برای استفاده از این سرویس شما باید کارت بیمه سلامت اونتاریو را داشته و در حال حاضر در استان اونتاریو تحت پوشش خدمات پزشک خانواده دیگری نباشید؛ این دایرکتوری توسط وزارت بهداشت مدیریت می‌شود.

  • در وب سایت کالج پزشکان و جراحان اونتاریو می‌توانید به جستجوی پزشکان بپردازید.

در این وب سایت به راحتی قادر خواهید بود تا پزشکانی که به زبان شما صحبت می‌کنند یا پزشکان مختلف بر اساس تخصصی که دارند را پیدا کنید.

  • از نزدیک‌ترین بیمارستان می‌توانید در مورد این که واحد پزشک خانواده دارند یا نه سؤال کنید.
  • شما همچنین برای این کار می‌توانید از کارکنان اداره مهاجرت نزدیک محل زندگی خود سؤال بپرسید؛ آن‌ها ممکن است لیستی از پزشکانی که بیماران جدید را پذیرش می‌کنند یا پزشکانی که به زبان شما صحبت می‌کنند داشته باشند.

زمانی که با مطب یک پزشک خانواده یا یک مرکز ارائه خدمات پزشکی خانوادگی تماس بگیرید می‌توانید سؤال کنید که در حال حاضر بیمار جدید پذیرش می‌کنند یا نه.

چگونه می‌توانم یک پزشک خانواده انتخاب کنم؟

زمانی که یک پزشک خانواده برای خود انتخاب می‌کنید، باید به موارد زیر فکر کنید:

  • آیا این پزشک بیماران جدید پذیرش می‌کند؟
  • آیا در زمان مناسب وقت ملاقات برای شما تعیین می‌کند؟
  • پزشک زن می‌خواهید داشته باشید یا پزشک مرد؟
  • آیا ترجیح می‌دهید پزشک خانواده‌تان به زبان شما صحبت کند؟
  • آیا پزشک سؤالات شما را به طور کامل و دقیق پاسخ می‌دهد؟
  • آیا پزشک گزینه‌های درمانی شما را به خوبی توضیح می‌دهد؟
  • آیا در کنار مطب پزشک آزمایشگاهی وجود دارد که آزمایش‌های اصلی را انجام می‌دهد؟
  • پزشک بیماران خود را به کدام بیمارستان ارجاع می‌دهد؟

شما همچنین باید با مراجعه به وب سایت کالج پزشکان و جراحان اونتاریو بررسی کنید که آیا پزشک انتخابی شما تاکنون پرونده انضباطی داشته است یا نه.

در حال حاضر در بسیاری از منطقه‌های استان اونتاریو کمبود پزشک خانواده وجود دارد. شما ممکن است انتخاب‌های زیادی نداشته باشید.

اگر شما به سرعت قادر به پیدا کردن یک پزشک خانواده نباشید، گزینه‌های دیگری برای شما وجود خواهند داشت. اگر پزشک خانواده نداشته باشم، کجا می‌توانم خدمات پزشکی و سلامت دریافت کنم؟

اگر شما پزشک خانواده نداشته باشید، به یکی از روش‌های زیر خواهید توانست خدمات پزشکی دریافت کنید:

  • کلینیک‌ها
  • مراکز بهداشت اجتماعی (CHC)
  • خط تلفن Telehealth Ontario
  • خدمات ویزیت پزشک در منزل
  • در شرایط اورژانسی و اضطراری، با ۹۱۱ تماس گرفته یا به یک اورژانس بیمارستانی مراجعه کنید. کلینیک‌های سر پایی

برای مراجعه به کلینیک‌های سرپایی، شما نیازی به هماهنگی و گرفتن وقت ملاقات نخواهید داشت. برخی از کلینیک‌ها عصرها و آخر هفته‌ها نیز باز هستند.

برای دریافت خدمات پزشکی در این کلینیک‌ها باید کارت بیمه سلامت خود را همراه داشته باشید. شما ممکن است نتوانید هر بار که به کلینیک مراجعه می‌کنید توسط یک پزشک خاص ویزیت شوید.

اگر بیماران دیگری قبل از شما در کلینیک حضور داشته باشند، شما ممکن است برای ویزیت پزشک یا پرستار منتظر بمانید.

برای پیدا کردن یک کلینیک سر پایی در منطقه خود:

  • به صورت آنلاین می‌توانید برای پیدا کردن کلینیک در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید جست و جو نمایید.
  • از دایرکتوری خدمات پزشکی برای پیدا کردن کلینیک استفاده کنید.

در این دایرکتوری می‌توانید بر اساس محل و نوع خدمات به جست و جو بپردازید؛ این دایرکتوری توسط وزارت بهداشت مدیریت می‌شود.

  • مراکز بهداشت اجتماعی (CHC)

شما همچنین می‌توانید به یک مرکز بهداشت اجتماعی (CHC) مراجعه کنید. مراکز بهداشت اجتماعی متخصصان سلامت حرفه‌ای مانند پزشکان و پرستارها را در اختیار دارند.

اگر شما کارت بیمه سلامت کانادا ندارید، ممکن است بتوانید در یکی از این مراکز بهداشت خدمات پزشکی دریافت کنید.

در برخی از موارد، شما حتی اگر کارت بیمه سلامت اونتاریو نداشته باشید نیز می‌توانید در این مراکز بهداشت اجتماعی خدمات پزشکی دریافت نمایید.

پزشک خانواده

طرح Telehealth Ontario

شما می‌توانید از طریق شماره تلفن ۱-۸۶۶-۷۹۷-۰۰۰۰ با سرویس تلفنی Telehealth Ontario تماس حاصل نمایید. با استفاده از این سرویس شما قادر خواهید بود تا ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته، با یک پرستار رسمی صحبت کنید. این سرویس رایگان و کاملاً محرمانه می‌باشد.

شما می‌توانید از پرستاری که به شما مشاوره می‌دهد، سوالاتی در مورد نگرانی‌های سلامتی خود پرسیده یا علایم و نشانه‌هایی که دارید را به او توضیح دهید.

پرستار می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید نیاز است سریعاً به اورژانس مراجعه کنید، صبر کرده و روز بعد به یک پزشک مراجعه کنید یا این که داخل منزل به وضعیت خود رسیدگی نمایید.

آیا پزشک باید کارت بیمه سلامت من را ببینید؟

اگر شما کارت بیمه سلامت دارید، به طور کلی باید هر زمان که خدمات پزشکی دریافت می‌کنید آن را نشان دهید. در مطب دکتر شماره کارت بیمه سلامت، کد نسخه و تاریخ انقضای آن بررسی خواهد شد.

اگر شما هنوز کارت جدید خود را دریافت نکرده‌اید، شما باید پرینت کاغذی که از اداره مربوطه دریافت کرده‌اید را با خود به مطب بیاورید.

اگر خدمت پزشکی که قرار است دریافت کنید تحت پوشش بیمه سلامت کانادا باشد، دکتر پولی از شما دریافت نخواهد کرد و تمامی هزینه‌ها از سوی بیمه سلامت پرداخت خواهد شد. طرح بیمه سلامت هزینه خدماتی که از نظر پزشکی ضروری هستند را پرداخت می‌کند.

اگر کارت بیمه سلامت استانی ندارید

اگر شما بیمه سلامت خصوصی دارید، می‌توانید مدارک یا کارتی که از شرکت بیمه دریافت کرده‌اید را در مطب دکتر نشان دهید. اگر شما کارت بیمه سلامت استانی یا بیمه سلامت خصوصی ندارید، پزشک ممکن است از شما برای ارائه خدمات پزشکی درخواست پول کند.

شما ممکن است بتوانید در یکی از مراکز بهداشت اجتماعی خدمات رایگان پزشکی دریافت کنید.

چگونه می‌توانم یک پزشک متخصص پیدا کنم؟

برای مشکلات پزشکی و سلامت تخصصی، مانند بیماری قلبی، پزشک خانواده شما ممکن است شما را به یک متخصص ارجاع دهد.

برای ویزیت یک پزشک متخصص شما به یک معرفی نامه از پزشک خانوادگی خود نیاز خواهید داشت.

معمولا پزشک خانواده شما می‌تواند وقت ویزیت را برای شما هماهنگ کند.

برخی از نمونه‌های پزشکان متخصص در زیر آمده است:

  • آنکولوژیست – بیماران سرطانی را درمان می‌کند.
  • ژنیکولوژیست – بیماری‌ها و مشکلات سلامتی زنان را درمان می‌کند.
  • متخصص زنان و زایمان – زنان باردار را مراقبت کرده و نوزادها را به دنیا می‌آورد.
  • کاردیولوژیست – بیماری‌های قلبی را درمان می‌کند.
  • هماتولوژیست – بیماری‌های خون را درمان می‌کند.
  • گاستروانترولوژیست – بیماری‌های معده و روده را درمان می‌کند.

اگر شما فرزند دارید، باید یک پزشک متخصص اطفال داشته باشید؛ این پزشکان به صورت تخصصی به بیماری‌ها و مشکلات سلامت نوزادان، کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

شما به همان روشی که پزشک خانواده پیدا می‌کنید می‌توانید به جست و جوی پزشک متخصص اطفال بپردازید.

پزشک خانواده در کانادا

چگونه می‌توانم یک ماما پیدا کنم؟

برای پیدا کردن یک ماما، شما می‌توانید:

  • از موتور جست و جوی انجمن ماماهای اونتاریو استفاده کنید.
  • مراجعه به وب سایت کالج ماماهای اونتاریو
  • از پزشک خانواده خود برای معرفی یک ماما در منطقه شما سؤال کنید.
  • از دوستان و فامیل‌های خود که قبلاً تجربه زایمان با کمک یک ماما را داشته‌اند سؤال بپرسید.

بهتر است در هفته‌های اولیه بارداری با یک کلینیک مامایی تماس بگیرید و بدانید که آیا آن‌ها برای شما جا دارند یا نه. تقاضا برای ماماها بسیار بیشتر از تعداد ماماهای موجود می‌باشد؛ از این رو، به محض این که از بارداری خود آگاه شدید بهتر است با یک ماما تماس بگیرید.

برای ویزیت یک ماما نیاز به معرفی نامه از سوی پزشک نخواهید داشت، ولی پزشک خانواده شما ممکن است بتواند در پیدا کردن ماما در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید به شما کمک کند.

خدمات پزشکی و سلامت عمومی

برای دسترسی به خدمات پزشکی و سلامت عمومی، شما می‌توانید یک پزشکی خانواده برای خود بیابید، به یک کلینیک سر پایی بروید، یا در منطقه خود به یک مرکز بهداشت عمومی مراجعه کنید.

اینجا برخی از منابعی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند در پیدا کردن پزشک و سایر خدمات بهداشت و سلامت به شما کمک کرده و شما را با سیستم بهداشت و سلامت اونتاریو بیشتر آشنا کنند.

  • Access Alliance: این کلینیک خدمات پزشکی و سلامت، پیشگیری از بیماری و خدمات آموزش بهداشت و سلامت را به مهاجران و پناهنده‌های LGBTQ+ در هر رده سنی که در شهر تورنتو زندگی می‌کنند ارائه می‌نماید.
  • Rainbow Health Education: یک دایرکتوری پزشکان و فعالان عرصه سلامت و بهداشت که به اعضای جامعه LGBTQ+ خدمات ارائه می‌کنند.
  • ۲۱۱ Ontario: یک دایرکتوری خدمات پزشکی و سلامت محلی، اجتماعی و دولتی در سراسر استان اونتاریو می‌باشد. شما با مراجعه به وب سایت می‌توانید بر اساس منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید به جست و جوی خدمات پزشکی و سلامت بپردازید.

سلامت جنسی

ممکن است یک کلینیک بهداشت و سلامت جنسی در منطقه‌ای که شما در آن زندگی می‌کنید وجود داشته باشد؛ این کلینیک‌ها خدماتی مانند پیش گیری از بارداری ارزان، پیش گیری از بارداری اورژانسی، آزمایش‌های عفونت‌های جنسی یا بارداری و مشاوره را ارائه می‌دهند.

از مرکز بهداشت عمومی منطقه خود می‌توانید در مورد وجود چنین کلینیک‌هایی در محل زندگی خود سؤال بپرسید.

برخی از مراکز بهداشت عمومی خدمات پزشکی و بهداشتی را به کسانی که کارت بیمه سلامت استانی ندارند ارائه می‌کنند.

اینجا لیست برخی از کلینیک‌ها و منابعی که ممکن است به درد شما بخورند را برای شما آورده‌ایم.

  • مرکز اطلاعات ایدز و بهداشت جنسی: از هر کجای اونتاریو برای دریافت راهنمایی و ارجاع به کلینیک‌های تخصصی می‌توانید با این مرکز تماس بگیرید. این سرویس رایگان و محرمانه بوده و در بیش از ۱۵ زبان مختلف ارائه می‌شود.
  • کلینیک Hassle-Free (تورنتو): این کلینیک در بسیاری از بخش‌های بهداشت و سلامت جنسی خدمات پزشکی رایگان ارائه می‌کند. آن‌ها کلینیک‌های مجزا برای دوجنسه‌ها دارند.
  • Teen health Source: مرکزی که نوجوانان می‌توانند برای پرسش سؤالات و دریافت مشاوره در مورد بهداشت و سلامت جنسی با آن تماس بگیرند. این مرکز خدمات مشاوره‌ای تلفنی، چت و ایمیل را ارائه می‌کند.

پزشک خانواده متخصص اطفال

سلامت روانی و مشاوره

ممکن است در منطقه شما یک مرکز بهداشت عمومی محلی یا برنامه مشاوره سلامت روانی وجود داشته باشد. برخی از مراکز بهداشت عمومی خدمات پزشکی و بهداشتی را به کسانی که کارت بیمه سلامت استانی ندارند ارائه می‌کنند.

اینجا لیست برخی از کلینیک‌ها و منابعی که ممکن است به درد شما بخورند را برای شما آورده‌ایم.

  • مرکز بهداشت و سلامت شربورن (تورنتو): این مرکز بهداشت و سلامت برنامه‌هایی خاص برای اعضای جامعه LGBTQ+ و همچنین برخی خدمات اصلی و برنامه‌های پزشکی و سلامت را ارائه می‌کند.
  • مرکز ReachOUT Griffin (تورنتو): مرکزی که خدمات مشاوره فردی و خانوادگی را به اعضای جامعه LGBTTGNCQ و همچنین عموم مردم ارائه می‌نماید.
  • مرکز اطلاعات LGBT ویژه جوانان: یک سرویس محرمانه و بدون قضاوت برای پشتیبانی و مشاوره به جوانان زیر ۲۶ سال در استان اونتاریو می‌باشد.

برای استفاده از خدمات این مرکز می‌توانید به صورت رایگان با شماره تلفن آن تماس گرفته یا از بخش چت آنلاین در وب سایت آن استفاده کنید.

  • مرکز مشاوره بیماری‌های روانی: یک خط تلفن ویژه برای ارائه مشاوره و ارجاع افرادی که با مشکلات و بیماری‌های روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

هنگام تماس با این مرکز، می‌توانید با مشخص کردن زبان مادری خود، از کمک یک مترجم بهره ببرید.

چگونه می‌توانم یک دندان پزشک خوب پیدا کنم؟

اینجا برخی از راه‌هایی که می‌توانید یک دندان پزشک پیدا کنید را به شما معرفی می‌کنیم:

وب سایت انجمن دندان پزشکی اونتاریو سرویسی به نام Find a Dentist دارد. با کمک این سرویس و وارد کردن کد پستی یا شهر محل زندگی خود، لیستی از ۵ دندان پزشک نزدیک به شما را مشاهده خواهید کرد.

شما هر چقدر که بخواهید می‌توانید از این سرویس استفاده کرده و با دندان پزشک‌هایی مختلفی در منطقه خود آشنا شوید. برای پیدا کردن دندان پزشک‌ها در منطقه خود همچنین می‌توانید در اینترنت جست و جو کنید.

برخی از بیمارستان‌ها کلینیک‌های دندان پزشکی نیز دارند. شما همچنین ممکن است واجد شرایط استفاده از برنامه‌های دندان پزشکی مراکز بهداشت عمومی باشید.

زمانی که یک دندان پزشک برای خود انتخاب می‌کنید، باید به موارد زیر فکر کنید:

  • آیا دندان پزشک سؤالات شما را به طور کامل و دقیق پاسخ می‌دهد؟
  • آیا دندان پزشک گزینه‌های درمانی شما را به خوبی توضیح می‌دهد؟
  • آیا دندان پزشک تمام هزینه‌های احتمالی شما را قبل از آغاز درمان به اطلاع شما می‌رساند؟
  • در صورتی که بیمه دندان پزشکی نداشته باشید، آیا می‌توانید از دندان پزشک تخفیف بگیرید؟

در وب سایت انجمن دندان پزشکان اونتاریو و همچنین انجمن دندان پزشکان کانادا نکات و اطلاعاتی در مورد این که چه انتظاراتی از دندان پزشک خود می‌توانید داشته باشید و همچنین توصیه‌ها و نکات کلی در مورد سلامت دندان و لثه وجود دارد.

برخی از دندان پزشکان همچنین خدمات تخصصی مانند ارتودنسی ارائه می‌کنند.

پیدا کردن پزشک خانواده

آیا بیمه سلامت استانی خدمات دندان پزشکی را هم پوشش می‌دهد؟

به طور کلی، طرح بیمه سلامت اونتاریو هزینه خدمات دندان پزشکی را پوشش نمی‌دهد. طرح بیمه سلامت استانی ممکن است برخی از جراحی‌های دندان پزشکی را اگر در بیمارستان انجام شده باشند پوشش بدهد.

بسیاری از کارفرماها برخی بسته‌های دندان پزشکی را به کارمندان خود ارائه می‌کنند.

این بسته‌های دندان پزشکی بخشی از هزینه‌های برخی از خدمات دندان پزشکی مانند پاک سازی دندان‌ها و لثه، عکس رادیوگرافی دهان و دندان، جرم گیری و کشیدن دندان عقل را پوشش می‌دهند.

اگر کارفرمای شما چنین بسته‌های را ارائه نمی‌کند، شما می‌توانید از یک شرکت بیمه خصوصی، بیمه دندان پزشکی خریداری کنید.

بسیاری از این طرح‌های بیمه‌ای هزینه کامل موارد مذکور را پوشش نمی‌دهند و برخی از آن‌ها فقط خدمات دندان پزشکانی که در لیست ارائه شده توسط کارفرمای شما باشند را پوشش می‌دهند؛ هر چند، شما معمولاً می‌توانید به هر دندان پزشکی که دوست دارید مراجعه کنید.

اگر شما تحت پوشش طرح‌های Ontario Works (OW) یا Ontario Disability Support Program (ODSP) قرار داشته باشید، پوشش دندان پزشکی خواهید داشت.

اگر شما عضو طرح (Interim Federal Health Program (IFHP هستید، خدمات دندان پزشکی اورژانسی را دریافت خواهید کرد.

اگر بیمه نداشته باشم، در چه مکان‌هایی می‌توانم خدمات دندان پزشکی دریافت کنم؟

برخی از طرح‌های دندان پزشکی اجتماعی خدماتی را ارائه می‌کنند که یا رایگان بوده یا در مقایسه با دیگر دندان پزشک‌ها بسیار ارزان‌تر می‌باشد.

مراکز بهداشت عمومی

برخی از مراکز بهداشت عمومی خدمات تخصصی دندان پزشکی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وجود چنین خدماتی در منطقه شما، می‌توانید با یک مرکز اطلاعات عمومی تماس بگیرید.

کالج‌ها و دانشگاه‌ها

برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌هایی که رشته دندان پزشکی تدریس می‌کنند کلینیک‌های دندان پزشکی دارند.

در این کلینیک‌ها، دانشجویان دندان پزشکی خدمات مرتبط را ارائه می‌کنند. کار این دانشجوها تحت نظارت استادها می‌باشد که همگی دندان پزشکان حرفه‌ای دارای مجوز هستند.

شما ممکن است برای استفاده از خدمات این کلینیک‌ها واجد برخی شرایط لازم باشید.

معمولا، برای دریافت این خدمات باید مبلغی را پرداخت کنید؛ به طور کلی، این مبالغ بسیار ارزان‌تر از نرخ‌های یک دندان پزشک رسمی می‌باشد.

طرح‌های بهداشت عمومی

دپارتمان بهداشت و سلامت عمومی شما می‌تواند شما را در مورد خدمات اورژانسی دندان پزشکی راهنمایی کند. اگر شما دندان درد شدید یا دندان شکسته‌ای دارید، شما حتی شب‌ها، آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل نیز می‌توانید به خدمات دندان پزشکی دسترسی داشته باشید؛ این نوع خدمات پولی می‌باشند.

در بسیاری از شهرهای استان اونتاریو، دپارتمان‌های بهداشت و سلامت عمومی برخی خدمات رایگان دندان پزشکی ارائه می‌کنند.

هر چند، این خدمات فقط در دسترس برخی افراد خاص (مانند سالمندان و کودکان) بوده و شما برای اطلاع از این که چه خدماتی در منطقه شما ارائه می‌شود باید با دپارتمان بهداشت و سلامت عمومی محلی خود تماس بگیرید.

ویزیت پزشک خانواده

خدمات دندان پزشکی برای کودکان

طرح دولتی Helathy Smiles برخی خدمات دندان پزشکی اصلی را به کودکان واجد شرایط با درآمد کم ارائه می‌کند. این طرح خدمات پیش گیری، روتین، اضطراری و اساسی دندان پزشکی را ارائه می‌نماید.

شما از طریق پست یا به صورت آنلاین می‌توانید در این طرح ثبت نام کنید. زمانی که ثبت نام شما کامل شد، یک کارت Healthy Smiles به شما داده خواهد شد که کودک شما باید در هر وقت ملاقات دندان پزشکی خود آن را همراه خود داشته باشد.

طب جایگزین (طب مکمل) چیست؟

در کشور کانادا، طب جایگزین به معنی خدمات بهداشت و سلامتی می‌باشد که بخشی از سیستم اصلی بهداشت و سلامت نمی‌باشند.

به عنوان مثال، طبیعت درمانی و طب سوزنی طب جایگزین محسوب می‌شوند؛ برخی افراد کایروپراکتیک، ماساژ درمانی و مامایی را نیز جزو طب جایگزین به حساب می‌آورند.

برخی از خدمات طب جایگزین در اونتاریو قوانین و مقررات مخصوص خود را دارند؛ به این معنی که برای ارائه چنین خدماتی باید مجوز مربوط را داشته باشید.
طب جایگزین به اسامی زیر نیز شناخته می‌شود:

  • بهداشت و درمان جایگزین
  • بهداشت جامع (به فرد به عنوان یک کل نگاه می‌کند)
  • بهداشت و درمان طبیعی (از محصولات طبیعی به جای داروها استفاده می‌کنند)
  • بهداشت و سلامت پیشگیرانه (از بیماری قبل از این که شروع شود پیشگیری می‌کند)
  • بهداشت و درمان یا طب سنتی (از متدها و روش‌هایی استفاده می‌کند که در برخی از فرهنگ‌ها سنتی می‌باشند)
  • سلامتی (سبک زندگی سالم را ترویج می‌کند)

شیوه غربی مقابله با بیماری‌ها درمان نشانه‌های بیماری با دارو یا جراحی می‌باشد. به طور کلی، روش‌های جایگزین به دنبال علل اساسی بیماری و استفاده از روش‌های طبیعی برای کمک به بدن به منظور بازیابی خود می‌باشند.

در کانادا، بسیاری از مردم از خدمات طب جایگزین و روش‌های آن استفاده می‌کنند. برخی افراد مطابق علایق و نیازهای خود از هر دو شیوه طب غربی و جایگزین استفاده می‌نمایند.

هزینه طب جایگزین

طرح بیمه سلامت استانی ممکن است بخشی از هزینه‌ها را تحت پوشش قرار داده یا به طور کلی، ممکن است به هیچ وجه هزینه‌های طب جایگزین را پوشش ندهد این موضوع به نوع خدمات یا درمان بستگی دارد.

طرح‌های بیمه‌ای فردی و گروهی معمولا درمان‌های ارائه شده توسط متخصصان طب سوزنی، کایروپراکتیک کارها، طبیعی درمان گرها و ماساژ تراپیست های دارای مجوز را پوشش می‌دهند.

بستری شدن بیمار

چگونه می‌توانم یک فعال عرصه طب جایگزین را پیدا کنم؟

می‌توانید از دوستان و فامیل‌های خود در این مورد سؤال کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به وب سایت cand دات ca در قسمت جست و جو، بر اساس منطقه به جست و جوی یک پزشک درمان گر طبیعی بپردازید؛ این وب سایت توسط انجمن پزشکان درمان گر طبیعی کانادا مدیریت می‌شود.

برای پیدا کردن پزشکان طبیعی درمان گر همچنین از موتورهای جست و جوی آنلاین نیز می‌توانید استفاده کنید. در این موتورهای جستجو نوع دقیق پزشک طبیعی درمان گری که می‌خواهید پیدا کنید را تایپ کنید. (مانند acupuncture یا ayurveda)

طب جایگزین انواع مختلف و بسیار گسترده‌ای دارد. ممکن است برای پیدا کردن پزشکان طبیعی درمان گر در منطقه شما روش‌های بسیار بیشتری وجود داشته باشد.

اگر طب جایگزینی که به دنبال آن هستید سامان دهی شده است، شما می‌توانید با تماس با ارگان نظارت کننده بر آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

کدام یک از شاخه‌های طب جایگزین سامان دهی شده‌اند؟

برخی از شاخه‌های طب جایگزین سامان دهی شده شامل موارد زیر می‌باشند:

  • کایروپراکتیک کارها
  • هومیوپات ها
  • ماساژ تراپیست ها
  • ماماها
  • درمان گرهای طبیعی
  • پزشکان طب سنتی چینی و طب سوزنی

بهتر است قبل از شروع درمان در مورد هزینه‌های آن سوالاتی را از پزشک بپرسید؛ پزشکان مختلف ممکن است قیمت‌های متفاوتی داشته باشند.

طرح بیمه سلامت استانی ممکن است بخشی از هزینه‌ها را تحت پوشش قرار داده یا به طور کلی، ممکن است به هیچ وجه هزینه‌های طب جایگزین را پوشش ندهد.

بیمه‌های خصوصی معمولا بخشی از هزینه‌ها یا کل آن را پوشش می‌دهند.

برای دریافت خدمات حقوقی به کمک وکیل با ما در بنیاد وکلا همراه باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا