عمومی

۳ حالت نصب دوربین مداربسته و قوانین مرتبط با آن

در این گزارش، به موضوع جرم بودن یا نبودن نصب دوربین های مداربسته پرداخته شده است. این سوالی است که بسیاری از مشتریان دوربین مداربسته مطرح می کنند. در این مطلب بیشتر در رابطه با منع قانونی نصب دوربین مداربسته صحبت خواهیم کرد.

نصب دوربین مداربسته به صورت کلی نه تنها به وسیله مراجع قانونی تقبیح نخواهد شد، بلکه مورد استقبال نیز قرار می گیرد. با توجه به بازدارندگی شدید نصب دوربین مداربسته، تنها در شرایط خاص استفاده از دوربین مداربسته ممنوع شده است.

در این زمینه شما می توانید با متخصصان ما مشاوره حقوقی داشته باشید.

محل های متفاوت نصب دوربین مدار بسته از نظر قانونی

نصب دوربین مداربسته در محیط عمومی

در رابطه با نصب دوربین مداربسته در محیط های عمومی در حال حاضر هیچ گونه منع قانونی وجود ندارد.

منع قانونی این مکان ها تنها در صورتی به وجود می آید که این محیط در اطراف مکان های حساس مانند پادگان ها، پایگاه های هوایی و غیره باشد.

نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مداربسته در محیط مشاعات

در رابطه با نصب دوربین در مشاعات مانند حیاط ساختمان، پارکینگ، راه پله و غیره نیاز به تایید کتبی از اعضای مجمع ساختمان خواهد بود.

در صورت تائید مجمع بر نصب دوربین مداربسته این نظر بر نظر منفرد ساکنین ارجعیت خواهد داشت.

در صورت وجود مشکل در مسیر دریافت تائید مجمع اعضای ساختمان می توانند از طریق دریافت مجوز کتبی اقدام به نصب دوربین در محیط های مشاعات کنند.

همین حالا به پیام رسان بنیاد وکلا مراجعه کرده و با مشاوره حقوقی آنلاین ما گفتگو نمایید.

نصب دوربین مداربسته در محیط های خصوصی

به صورت کلی نصب دوربین مداربسته در محیط‌ های خصوصی دارای بیشترین حساسیت است. محیط های خصوصی شامل محیط هایی خواهد شد که به حریم شخصی افراد مربوط خواهد شد (محیط داخلی منزل، اتاق خواب افراد، اتاق رخت کن و غیره). نصب دوربین مداربسته در محیط های خصوصی تنها با داشتن مجوز رسمی امکان‌پذیر خواهد بود.

نصب دوربین مداربسته مخفی به هر نحو (در محیط های مشاع یا خصوصی) نیازمند مجوز است.

در صورت شکایت به واسطه نصب دوربین مخفی حتی در منزل خود فرد، این موضوع می تواند به پرداخت جریمه سنگین یا تعقیب قضایی منجر شود که در توصیه می‌ شود پیش از هر اقدامی از وکیل و مشاور در زمینه کیفری مشورت بگیرید.

دریافت مجوز نصب دوربین مداربسته

دریافت مجوز نصب دوربین مخفی یا دوربین در محیط های شخصی

برای دریافت مجوز جهت نصب دوربین مداربسته در محیط های غیر مجاز، پس از ارائه شکایت به واسطه تخریب، تهدید یا خطرات امنیتی و با مطرح کردن ضرورت نصب دوربین مداربسته به نیروی انتظامی یا مراجع قضایی می توانید در رابطه با دریافت مجوز نصب دوربین مداربسته در محل اقدام فرمایید.

نصب دوربین مداربسته امروزه در سطح جامعه در حال توسعه است، کمتر فضای عمومی را می‌توان پیدا کرد که دوربین مداربسته در آنجا نصب نشده باشد.

دوربین‌ های مداربسته از لوازمی است که همواره افراد در مورد مزایا و معایب آن بحث می‌ کنند و امروزه نصب آن در فضاها به دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده است.

نصب سیستم دوربین مدار‌بسته در برخی از فضاها نیازمند اخذ مجوز است، که خیلی از افراد ممکن است اطلاعی از این موضوع نداشته‌ باشند.

به موجب قانون، نصب دوربین در مکان‌ های حساس و امنیتی، ممنوع است و افراد برای نصب دوربین در این فضاها باید مجوز اخذ کنند.

در روند دریافت مجوز می‌ توانید همزمان با وکیل تلفنی نیز گفتگو نمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا