کیفری (جرائم)مواد مخدر

مجازات مواد مخدر گل چیست؟

مواد مخدر گل از جدیدترین مواد مخدر این روزهاست. نام دیگر این مواد مخدر جدید علف یا وید یا گراس یا ماری جوانا و مرجان و حشیش و سیگاری می باشد.

پیش از بررسی ماهیت ماده مخدر گل و مجازات آن باید گفت در صورتی که به هر طریقی با چنین پرونده‌ای مواجه شدید، از وکیل مواد مخدر و متخصص کیفری برای اقدامات بعدی خود استفاده نمایید.

ماده مخدر گل چیست؟

گل ماده جدیدی است که استفاده از آن بیش از دیگر موادهای مخدر رواج پیدا کرده مخصوصا در میان دانشجویان و دانش آموزان و نوجوانان. گل در واقع همان حشیش و ماری جوانا است.

پیشین تر شیشه بسیار رواج داشت اما حال مصرف ماری جوانا و حشیش و گل در جهان افزایش یافته است. گل نام جدید و جوان پسندی است که تولید کنندگان برای آن انتخاب کرده اند.

گیاه شاهدانه در افغانستان کشت می شود؛ نوعی خاص از گیاه شاهدانه به نام کوش افغان به آمریکا رده شد و به شکل گل و ماری جوانا در امد. گل در گذشته های دور در مراسم های مذهبی هندیان و آسیایی ها استفاده می شده است.

نحوه ی مصرف گل یا به شکل سیگار است یا معجون به نام معجون شادی معروف است یا در قلیان به جای تتون و تنباکو می گذارند و یا به صورت خوراکی در غذا ها مانند شیرینی و حتی زیرزبانی هم استفاده می کنند.

هر چند که مصرف کنندگان تصور می کنند که کم خطر تر و عوارض کمی دارد اما باید گفت این طور نیست توهم زایی گل چند برابر بیش از حشیش و تریاک است.

مصرف گل با یک بار هم موجب اعتیاد می شود.

اگر امکان مراجعه حضوری به دفتر وکیل را ندارید، با رزرو مشاوره با وکیل تلفنی در همین لحظه با وکیل متخصص تماس حاصل فرمایید.

مصرف ماده مخدر گل

عوارض مصرف گل

  1. خشونت
  2. افزایش اشتها (کره کردن)
  3. لاغری
  4. قرمزی و تورم چشم ها
  5. بیقراری و استرس
  6. پرخاشگری
  7. شادی غیر معمول
  8. خشکی دهان
  9. افزایش ضربان قلب
  10. عدم تعادل
  11. توهم دیداری شنیداری و  هذیان
  12. آسیب به جنین و باروری در زنان و مردان
  13. مشکلات خواب و کابوس
  14. بیماری سرماخوردگی و انفولانزا و برونشیت
  15. سرطان

از علل شیوع مصرف گل می توان به مصرف راحت که مانند سیگار است و دست یابی آسان و فراوانی و قیمت مناسب آن اشاره کرد، همچنین نگهداری و کاشت این گیاه به راحتی در منزل و گلخانه انجام می شود.

عده ای از حقوق دانان و دایره ی مبارزه ی مواد مخدر قایل به تدوین قانونی برای گل هستند، در حالی که با توجه به عبارات قانون مبارزه با مواد مخدر هم به حشیش و شاهدانه و گراس اشاره شده و هم بیان شده مواد مخدر دیگر و یا هر ماده ی مخدر دیگر.

مجازات ماده مخدر گل

مجازات حمل و خرید و نگهداری گل

ماده ۵ قانون مبارزه با مواد مخدر هر کس تریاک و دیگر موادمخدر مذکور در ماده ۴ را خرید، نگهداری، مخفی یا حمل کند با رعایت تناسب و با توجه به مقدار مواد و تبصره ذیل همین ماده به مجازات‌های زیر محکوم می‌شود:

  • تا پنجاه گرم، تا سه میلیون ریال جریمه نقدی و تا پنجاه ضربه شلاق
  • بیش از پنجاه گرم تا پانصد گرم، پنج تا پانزده میلیون ریال جریمه نقدی و ده تا هفتاد و چهار ضربه شلاق
  • بیش از پانصدگرم تا پنج کیلوگرم، پانزده میلیون تا شصت میلیون ریال جریمه نقدی و چهل تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و دو تا پنج سال حبس
  • بیش از پنج کیلوگرم تا بیست کیلوگرم، شصت تا دویست میلیون ریال جریمه نقدی و پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و پنج تا ده سال حبس و در صورت تکرار برای بار دوم علاوه بر مجازاتهای مذکور، به جای جریمه مصادره اموال ناشی از همان جرم، و برای بار سوم اعدام و مصادره اموال به استثناء هزینه تامین زندگی متعارف برای خانواده محکوم
  • بیش از بیست کیلوگرم تا یکصدکیلوگرم، علاوه بر مجازات مقرر در بند ۴ به ازاء هر کیلوگرم دو میلیون ریال به مجازات جزای نقدی مرتکب اضافه می‌گردد و در صورت تکرار اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم”

ماده ۸: هر کس هرویین، مرفین، کوکایین، متادون و دیگر مشتقات شیمیایی مرفین و کوکایین و نیز عصاره‌ی شیمیایی حشیش و روغن حشیش را وارد کشور کند یا تولید یا توزیع یا صادر کند یا خرید و یا فروش کند و یا در معرض فروش قرار دهد و یا نگهداری، مخفی و یا حمل کند با توجه به میزان مواد به شرح زیر مجازات خواهد شد:

  • تا پنج سانتی‌گرم، از دویست تا پانصد هزار ریال جریمه‌ی نقدی و بیست تا پنجاه ضربه شلاق
  • بیش از پنج سانتی گرم تا یک گرم، از یک میلیون تا سه میلیون ریال جریمه‌ی نقدی و سه تا هفتاد ضربه شلاق
  • بیش از یک گرم تا چهار گرم، از چهار میلیون تا ده میلیون ریال جریمه‌ی نقدی و دو تا پنج سال حبس و سی تا هفتاد ضربه شلاق
  • بیش از چهار گرم تا پانزده گرم، از ده تا بیست میلیون ریال جریمه‌ی نقدی و سه تا هشت سال حبس و سی تا هفتاد و چهار ضربه شلاق
  • بیش از پانزده گرم تا سی گرم، از بیست میلیون تا سی میلیون ریال جریمه‌ی نقدی و ده تا پانزده سال حبس و سی تا هفتاد و چهار ضربه شلاق
  • بیش از ۲کیلو گرم هرویین و ۳ کیلو گرم شیشه، اعدام و مصادره‌ی اموال به استثنای هزینه‌ تامین زندگی متعارف برای خانواده‌ی محکوم

متخصصین کیفری بنیاد وکلا آماده ارائه مشاوره حقوقی مواد مخدر به شما می‌باشند. توصیه ما همیشه این است که ابتدا یک جلسه مشاوره دریافت کنید و سپس برای اقدامات بعدی با دید بازتری تصمیم بگیرید.

در کنار خدماتی مانند قبول وکالت و تنظیم اوراق قضایی مشاوره حقوقی با وکیل آنلاین نیز از جمله خدماتی است که روزانه مراجعین بالایی دارد و به صورت برخط به شما ارائه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

یک دیدگاه

  1. حقیقتا مجازاتش به اندازه ای خفیفه که واقعا وسوسه شدم برای خرید و فروشش‌.جریمه ای که گذاشتن الان پول ۲ گرم ماریجواناست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا