مهاجرت تحصیلیمهاجرت کاری

چگونه سختی شرایط و چالش های زندگی در کانادا را کاهش دهم

اگر قصد مهاجرت به یک کشور دیگر را دارید و می‌خواهید برای همیشه در یک کشور دیگر زندگی کنید، باید بدانید که آغاز زندگی جدید در یک کشور جدید دارای مصائب و مشکلاتی می‌باشد که هر فردی توانایی تحمل آن‌ها را نخواهد داشت.

در واقع می‌توان بیان نمود که زندگی در کانادا یا هر کشور دیگری که جزو کشورهای پیشرفته هستند، بسیار خوب و سازنده است و باعث می‌شود که فرد زندگی باکیفیتی را تجربه کند اما در کنار آن با شرایط و چالش های زندگی در کانادا یا هر کشور دیگری نیز مواجه خواهد شد.

در این مطلب شرایط و چالش های زندگی در کانادا را مورد بررسی قرار می‌دهیم و بیان می‌کنیم که راه حل مشکلات فردی که به تازگی مهاجرت کرده است چگونه خواهد بود.

۱

درباره شرایط و چالش های زندگی در کانادا

شرایط و چالش های زندگی در کانادا از مسائلی هستند که باعث می‌شوند بسیاری از افراد از قصد مهاجرت خود صرف نظر کنند و نتوانند آن را تحمل کنند. در واقع به این نتیجه می‌رسند که سختی‌ها مهاجرت برای آن‌ها غیرقابل تحمل است و نمی‌توانند آن‌ها را تحمل کنند.

در واقع می‌توان گفت کسانی می‌توانند به طور کلی به یک کشور دیگر مهاجرت کنند که توانایی دل کندن از خانواده و دوستان و کشور خود را داشته باشند و بپذیرند که شاید دفعه بعدی که آن‌ها را خواهند دید، چند سال بعد باشد.

شرایط و چالش های زندگی در کانادا به چند مورد خاص محدود نمی‌شوند و تمام این موارد به توانایی فرد در مدیریت بحران‌ها و مشکلاتش نیز بستگی دارد و می‌تواند از طریق مدیریت بحران، چالش‌ها را به چند مورد خاص محدود کند.

شرایط و چالش های زندگی در کانادا

چالش تنهایی در کشور کانادا

هرکدام از ما دارای وابستگی و تعلق خاطری به خانواده و دوستان خود هستیم. در واقع اگر فرد به خانواده و دوستان خود وابستگی نداشته باشد باز هم در یک کشور دیگر احساس تنهایی و غربت می‌کند.

بنابراین، تنهایی از شرایط و چالش های زندگی در کانادا است که برای کاهش یا از بین بردن آن فرد می‌تواند راهکارهای مختلفی را به کار گیرد. یکی از این راهکارها این است که فرد از طریق کار یا دانشگاه (بسته به نوع مهاجرت) سعی کند که با افراد جدید کانادایی یا غیرکانادایی در ارتباط قرار گیرد.

در واقع باید مهارت‌های اجتماعی خود را استفاده نماید تا از این طریق بتواند دوستان جدیدی پیدا کند. در بسیاری از مواقع نیز فرد می‌تواند یک فرد ایرانی دارای شرایط مشابه را پیدا کند و با وی در ارتباط قرار گیرد و سختی مهاجرت را از این طریق کاهش دهد.

بنابراین می‌توان بیان کرد که چالش تنهایی در کانادا چیزی نیست که فقط برای یک سری از افراد اتفاق بیفتد بلکه فرد مهاجر می‌تواند با مهاجران از کشورهای دیگر نیز ارتباط بگیرد و در این صورت شرایط را برای خود بهتر کند.

ناتوانی در ارتباط گرفتن به زبان انگلیسی

بلد بودن زبان انگلیسی لازمه مهاجرت به کانادا است و در واقع شما برای مهاجرت به کانادا با اکثر روش‌های مهاجرتی باید مدرک معتبر زبان انگلیسی داشته باشید که البته نمره آن به روشی که قصد مهاجرت با آن را دارید متفاوت است و باید این نکته را در نظر داشته باشید.

اما ناتوانی در ارتباط گرفتن با افراد به زبان انگلیسی یکی از سختی‌های شرایط و چالش های زندگی در کانادا است چرا که فرد در سال‌های طولانی با زبان مادری خود ارتباط گرفته و اکنون نمی‌تواند تمام منظور خود را به زبان انگلیسی بیان کند و این شاید باعث شود که مایوس گردد و انگیزه‌اش کاهش پیدا کند.

این مسئله با گذر زمان حل می‌شود و فرد باید سعی کند که سطح زبان انگلیسی خود را به طور مداوم ارتقا دهد و از این طریق شرایط بهتری ایجاد کند. البته او می‌تواند با پیدا کردن دوست‌های جدید هم‌زبان خود، تا حدی شرایط را برای خودش آسان‌تر کند و این مسئله را بپذیرد.

هزینه‌ها و ناتوانی در پرداخت آن‌ها

مهاجرت افراد به هر طریقی به خصوص اگر دانشجویی باشد، گاهی اوقات باعث می‌شود که فرد دچار مشکل در پرداخت هزینه‌ها شود و نتواند هزینه شهریه دانشگاه و زندگی را بدهد. این مسئله از سختی‌های شرایط و چالش های زندگی در کانادا است که بسیاری از افراد در یک برهه‌ای از زمان با آن مواجه می‌شوند.

بنابراین این فقط مشکل شما نیست و می‌توانید به زودی شرایط را به شکل اول بازگردانید. افرادی که مهاجرت تحصیلی به کانادا کرده باشند می‌توانند یک کار پاره وقت برای خود پیدا کنند و از این طریق راهی برای پرداخت هزینه‌ها در کانادا ایجاد کنند. درست است که ساعت کار دانشجویی در کانادا نباید بیش از ۲۰ ساعت باشد  اما همین مقدار هم می‌تواند باعث شود که فرد در هزینه‌های خود کمک دریافت نماید.

همچنین اگر مشکل مالی برای خرید ملک یا هر چیز دیگری داشتید می‌توانید از دولت کانادا وام دریافت نمایید و برای این کار باید درخواست خود را ثبت کنید و با در دست داشتن مدارک لازم، درخواست خود را ثبت نمایید تا در صورت واجد شرایط دریافت وام بودن، آن را دریافت نمایید و از این طریق خرید خود را انجام دهید.

سختی شرایط و چالش های زندگی در کانادا

۲

تفاوت فرهنگی با مردم کانادا

در حالت کلی مردم کانادا در دسته‌ای از مردم جهان قرار می‌گیرند که به علت مهاجرپذیری کشورشان و مواجهه با فرهنگ‌‌های مختلف در طول زمان، تبعیض نژادی یا جنسیتی ندارند یا این مسئله در آن‌ها بسیار کم است و به همین منظور می‌توان بیان کرد که از این لحاظ شرایط بهتری برای فرد مهاجر به وجود خواهد آمد و می‌تواند زندگی آرامی را در کانادا آغاز کند.

اما می‌توان بیان کرد که این مسئله باز هم به نحوی مهاجران را اذیت می‌کند و باعث می‌شود که از تفاوت فرهنگی تا حدودی رنج ببرند. تفاوت فرهنگی در تمام جوامع وجود دارد و در هر کشور یا شهری یک سری آداب و رسوم خاص هست که با توجه به بینش افراد متفاوت می‌باشد.

برای مثال یک رفتار در یک کشور مورد تقبیح قرار می‌گیرد در حالی که در کشور دیگر آن رفتار اشکالی ندارد و حتی تشویق می‌شود. بنابراین خوب است که فردی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد در رابطه با فرهنگ آن کشور نیز اطلاعات کسب کند و یا حتی از طریق یک فرد آگاه، پاسخ پرسش‌های خود را به دست آورد.

چالش دوری از خانواده و دلتنگی

هرکدام از ما به خانواده و دوستان خود تا حد زیادی وابستگی داریم و حتی فکر جدایی از آن‌ها باعث می‌شود که مهاجرت را به طور کلی لغو کنیم. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی این مشکل تا حد زیادی حل شده است و فردی که مهاجرت می‌کند می‌تواند به طرق مختلفی با خانواده خود در ارتباط قرار گیرد و با تماس تصویری و غیره تا حد زیادی از دلتنگی خود بکاهد.

همچنین با توجه به اینکه ارائه دعوت‌نامه به اقوام درجه ۱ ممکن است، فرد می‌تواند پس از گذشت مدتی از اقامت‌اش، برای خانواده خود نیز دعوت‌نامه بفرستد و امکان سفر کوتاه مدت آن‌ها را نیز فراهم کند.

کاهش دلتنگی با پیدا کردن دوست‌های جدید و سرگرمی‌های مختلف ممکن است و فرد می‌تواند با تحصیل یا شرکت در دوره‌های مختلف آموزشی و غیره، دوستان جدید پیدا کرده و وقت خود را با کارهای مفید پر کند.

نکات مربوط به شرایط و چالش های زندگی در کانادا

  • سختی شرایط و چالش های زندگی در کانادا برای بسیاری از افراد وجود دارند و نمی‌توان گفت که فقط افراد خاصی دچار آن‌ها می‌شوند و در واقع لازمه حل یا به حداقل رساندن آن‌ها این است که فرد بتواند از طرق مختلفی این بحران‌ها را مدیریت نماید و راه‌حل آن‌ها را پیدا کند.
  • آغاز یک زندگی جدید در هر کشوری دارای سختی است و به این صورت نیست که فقط مختص کشور کانادا باشد بنابراین لازم است که فرد پیش از اقدام برای مهاجرت، تمامی بررسی‌های لازم را انجام دهد و از تجربیات افراد دیگر نیز استفاده نماید تا بتواند با آگاهی کامل روند مهاجرت خود را آغاز کند.
  • با توجه به اینکه همراه داشتن در مهاجرت بسیار مهم است و باعث می‌شود که فرد در مهاجرت شرایط بهتری داشته باشد، می‌توان برنامه‌ریزی مهاجرت را با یک دوست یا اعضای خانواده انجام داد تا از این طریق بسیاری از چالش‌ها به میزان حداقلی برسند.

درباره شرایط و چالش های زندگی در کانادا

۳

راه‌های به حداقل رساندن چالش های مهاجرت به کانادا

چالش برخورد با تبعیض، برقراری ارتباط، هزینه‌ها و چالش‌های مالی و غیرمالی دیگر، از مواردی هستند که برای هر فردی ممکن است پیش بیاید و در قسمت‌های قبلی توضیح داده شدند.

برای به حداقل رساندن این چالش‌ها یک‌سری راه حل ارائه شد که تا حدی پاسخ‌گو هستند اما در کنار آن‌ها نیاز است که فرد کارهای دیگری نیز انجام دهد تا بتواند در کنار به حداقل رساندن سختی شرایط و چالش های زندگی در کانادا، شرایط بهتری را برای زندگی نیز فراهم نماید و لذت زندگی در یک کشور دیگر را بچشد.

در واقع درست است که زندگی در یک کشور دیگر و مدیریت بحران‌های آن به طور کلی متفاوت هستند اما فرد می‌تواند با گذشت زمان و یادگیری مهارت‌های مورد نیاز، سختی آن را کاهش دهد. در ادامه برخی از این راه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم که بسیار سازنده می‌باشند.

تعیین اهداف شخصی

در این روش فرد باید برای خودش اهداف شخصی تعیین نماید که از طریق آن‌ها انگیزه زندگی خود را افزایش داده و بتواند برای رسیدن به اهداف کوچک و بزرگ خود تلاش کند.

این اهداف شخصی می‌تواند در زمینه کاری و درسی و غیره باشد. برای مثال فرد می‌تواند کسب نمره و معدل خاصی را هدف خود قرار دهد که هم باعث می‌شود برای درس خواندن انگیزه بگیرد و هم برای آینده وی بسیار مفید و سازنده خواهد بود و می‌تواند با استفاده از معدل خوب، موقعیت‌های شغلی مناسبی را نیز پیدا کند.

اهداف کاری نیز بسیار حائز اهمیت هستند و علاوه بر اینکه به کسب درآمد بیشتر فرد کمک می‌کنند، باعث می‌شوند که فرد از لحاظ شغلی ارتقاء پیدا کرده و هویت فردی و اجتماعی وی در درجات والایی قرار گیرد.

شروع ورزش یا کلاس‌های آموزشی دیگر

با توجه به اینکه احساس تنهایی و دیگر سختی‌های مهاجرت در مواردی باعث ایجاد افسردگی و حالات بد روحی و جسمی می‌شوند، به نظر می‌رسد که آغاز یک ورزش جدید یا هر تفریح دیگری مانند پیاده‌روی و غیره از راه‌هایی است که فرد با استفاده از آن می‌تواند حال روحی و جسمی خود را بهبود ببخشد.

البته این موضوع مزیت دیگری نیز دارد و باعث می‌شود که فرد با در اجتماع قرار گرفتن و یافتن دوستان جدید، رنگ و بوی تازه‌ای به زندگی خود دهد و در واقع ورزش کردن، نوعی انگیزه برای فرد محسوب شود.

پیاده‌روی و ورزش در طبیعت نیز باعث می‌شود که هم فرد از آب و هوای تمیز استفاده کند و هم به سلامتی و حال روحی بهتر دست پیدا کند.

همه چیز درباره شرایط و چالش های زندگی در کانادا

ساخت یک هویت و زندگی جدید

فردی که قصد زندگی در یک کشور دیگر را دارد، در واقع می‌پذیرد که هویت و زندگی جدیدی را بسازد و همه چیز را از اول شروع کند. او می‌پذیرد که باید برای رسیدن به یک زندگی خوب و با کیفیت در کشور جدید تلاش کند و از همه نظر خود را ارتقا دهد.

ساخت یک هویت جدید باعث می‌شود که فرد با آگاهی کامل هویت و شناخت جدیدی از خود به دیگران و حتی خودش ارائه دهد که با استفاده از آن از وی یاد شود و بتواند آن‌طور که دلش می‌خواهد زندگی خود را ادامه دهد و در مسیر رشد و تعالی هرچه بیشتر حرکت کند.

ساخت یک هویت جدید راه حلی برای سختی شرایط و چالش های زندگی در کانادا است و باعث می‌شود که فرد بدون نگرانی نسبت به گذشته خود، با هویت جدیدی زندگی را آغاز کند و از این طریق، چالش های زندگی در یک کشور جدید را نیز تا حدی مدیریت نماید و حل کند.

بنابراین، از تمام این مطلب می‌توان نتیجه‌گیری کرد که مهاجرت به هر کشوری دارای سختی است که همه افراد توانایی تحمل آن را ندارند اما در مقابل نیز باعث می‌شود که فرصت‌های جدیدی برای فرد به وجود آیند و از طریق آن بتواند زندگی جدیدی را آغاز نماید.

لازم است که پیش از اقدام برای مهاجرت، از سختی شرایط و چالش های زندگی در کانادا به طور کامل اطلاع پیدا کنید و از تجربیات دیگران و همچنین مشاوران متخصص در این حوزه بهره ببرید تا بتوانید با آگاهی کامل مدیریت بحران و سختی‌های مهاجرت را انجام دهید و با شرایط بهتری مهاجرت را آغاز کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا